מבזקים

מייצרי באב אלמנדב: המערכה על השליטה בים האדום נפתחה

תוכן עניינים

אושר לפרסום: מייצרי באב אלמנדב: המערכה על השליטה בים האדום נפתחה

כולם בוודאי זוכרים את שלוש ההתקפות הימיות על אניות מלחמה מהמפרץ, ושל הצי האמריקאי על ידי החותים בתימן. זה קרה בים האדום לא הרחק ממצרי באב אלמנדאב.

החותיים תקפו באמצעות טילי חוף-ים אירנים, כלי שייט ואף הצליחו לפגוע בחלקם. האירוע היה כה טראומטי לגורמים המעורבים באזור, עד שנושא השליטה על שער הכניסה לים האדום, המוכר יותר כ-מיצרי באב אלמנדאב, עלה לראש סדר העדיפויות של הרבה מדינות, שהחליטו לא להשתהות יותר ולפתור את הבעיה לאלתר.

המייצרים משמשים מעבר בעל חשיבות קריטית לתעבורה הימית מדרום מזרח אסיה, ומהווים גם נתיב מעבר ל- 90% אחוזים מיצוא הנפט של מדינות המפרץ. עד שכל המדינות הנוגעות בדבר, והן רבות ולאו דווקא מהאזור הקרוב למעבר, החליטו לעשות מעשה.

מה שעוד דרבן את בעלי הברית בראשות סעודיה לצאת לפעולה, היה המידע המודיעיני הרב שזרם מאזור באב אלמנדב. מידע שהראה בברור איך האירנים משקיעים, ללא גבול במאמץ להשתלט על כל אזורי החוף של תימן, עם הים האדום והסמוכים למצרי באב אלמנדאב.

מדינות הברית הבינו את פגיעתה הפוטנציאלית הקשה של אירן, במידה והם יצליחו להשלים את השתלטותם על חופי הים האדום של תימן, ובכך לתת להם את האופציה להפסיק את התנועה הימית, כל אימת שזה יסתור את האינטרס האירני העליון .ואכן, על פי החלטת הדרגים הגבוהים ביותר בארה"ב, בסעודיה, במדינות המפרץ ובעוד מדינות באזור, הוחלט לעשות מעשה.

מזה כמה ימים מועברים כוחות קרקעיים גדולים ביותר מסעודיה וממדינות המפרץ וכוחות הצבא התימני הנאמנים למשטר החוקי, המונים מאות כלי רכב ומשוריינים ועשרות טנקים ומערכות נשק חדישות ביותר לאזור העיירה דוחבאב. עיירה הנמצאת צפונית למעברי באב אלמנדב. שם מתארגן כוח משימה קרקעי גדול שיעדו הוא כיבוש עיירת הנמל -المخا – אלמוחה הנמצאת בשליטת החותים והאירנים. על פי מקורות צבאיים יודעי דבר, התקיפה תהיה ב-2 מאמצים צבאיים שיסתערו על העיירה בו זמנית. אחת מדרום והשנייה מכיוון שהם לא מוכנים לגלות אותו.

ההערכה היא כי אחרי כבוש העיירה, ינועו הכוחות צפונה בניסיון לטהר את חופי הים האדום התמני, מנוכחות חותים ואירנים כאחד. חיל הים הסעודי גם הוא יקח חלק באופנסיבה זאת, במשימות סיוע מקרוב לכוח הקרקעי ובעיקר מניעת הגעת אספקה ותגבורות ממעגנים אירנים שלחופי אפריקה.

חיל האוויר הסעודי, הפועל כבר בתימן חודשים ארוכים, ייתן סיוע אווירי צמוד לכוחות התוקפים וימנע מתגבורות קרקעיות להגיע לאזורי הקרבות מצפון תימן – מעוזם של החותים.

 

הערכות :

במידה והכוחות החותים ואיתם האירנים וחיזבאללה יראו כי "מעשי ידם טובעים בים סוף" עלולים ליצור פרובוקציה בצורה של ירי טילי חוף-ים, לעבר כלי שייט צבאיים, או אזרחיים המשייטים להם, למאותיהם, מול חופים אלו .מעניין יהיה לראות איזה כלי שייט מלחמתיים של ארה"ב, ישייטו להם באזור והאם הנשיא החדש יאפשר להם להגיש סיוע מקרוב לדחיקת האירנים מחופי הים האדום. על פי מקורות זרים ישנה באזור גם נוכחות ימית ישראלית, שנועדה להבטיח את נתיבי הסחר הדרומיים שלה .בעבר כבר ציינו מקורות זרים כי בסיס מודיעין ישראלי בהרי אריתריאה, עוקב מקרוב אחרי הפעילות האירנית באזור באב אלמנדב, בואכה חופי סעודיה כדי להבטיח ש"הפתעות" מיותרות לא יפלו בחלקנו. 

מפות האזור:

%d7%93%d7%95%d7%97%d7%91%d7%90%d7%91-%d7%aa%d7%99%d7%9e%d7%9f

%d7%9e%d7%95%d7%97%d7%94-%d7%93%d7%95%d7%97%d7%91%d7%90%d7%91-%d7%aa%d7%99%d7%9e%d7%9f

 

מאת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/483

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: