מבזקים

חיל הים קלט היום בוגרים חדשים למערך הצוללות

תוכן עניינים

בבסיס חיל הים בחיפה התקיים היום(רביעי) טקס סיום קורס צוללן מחזור 111. הטקס נערך בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אליהו (אלי) שרביט, ובהשתתפות מפקד שייטת הצוללות, אלוף-משנה א', מפקד בסיס ההדרכה של זרוע הים, אלוף-משנה יובל אילון, מפקד בית ספר צוללן, רב-סרן י', משפחות ואורחי המסיימים.

צילום: דובר צה"ל

קורס צוללן, שאורכו כשנה וחודש, הוא אחד הקורסים הייחודיים והיוקרתיים בצה"ל ואליו מתמיינים בכל שנה כמאות מועמדים לשירות הביטחון. הקורס הינו קורס התנדבותי, מאתגר, מקצועי וערכי, אשר מורכב משלושה שלבי הכשרה ובסיומו מוענקות לבוגרים הטריים דרגת סמל וסיכת צוללן.

צילום: דובר צה"ל

שייטת הצוללות מהווה כוח תקיפה ימי עיקרי וגורם איסוף מודיעיני של מדינת ישראל. הצוללנים פועלים באופן חשאי ומבצעי במשימות רבות ומגוונות הרחק מחופי ישראל.

עם סיום הקורס עתידים הבוגרים להשתלב ולאייש את תפקידי הלחימה בצוללות הזרוע, בהתאם למגמה המקצועית אליה שויכו.

צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף אליהו (אלי) שרביט: "מחזור 111 שניצב פה היום, המחזורים שקדמו לו והמחזורים שיבואו אחריו, הם אלה שלוקחים את המכונות המורכבות והמשוכללות הללו והופכים אותן ליכולת מבצעית שהיא קצה הזרוע הארוכה לא רק של זרוע הים, לא רק של צה"ל, אלא של מדינת ישראל כולה. להיות צוללן זה לא רק להיות מקצוען, שמרו על הערכים שלכם, הדגישו את ערך הרעות, שהוא חיוני בעשייה המורכבת של צוות שתלוי איש ביכולותיו של רעהו. צאו, צללו, נצחו ושובו בשלום לנמל."

צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: