מבזקים

היום יום הזיכרון לדוד בן גוריון ראש הממשלה הראשון

תוכן עניינים
היום 43 שנים לפטירתו של דוד בן גוריון, האיש שהכריז על הקמת המדינה והיה ראש ממשלתה הראשון. דוד בן-גוריון, שמו המקורי דוד גרין נולד ב- 16 באוקטובר 1886 ונפטר ביום 1 בדצמבר 1973.
בן גוריון היה איש העלייה השנייה, ראש ההנהגה של "המדינה שבדרך", המוביל והדוחף להקמת מדינת ישראל, הכריז על הקמתה, ולאחר שקמה הנהיגהּ עשור ומחצה עד 1963; כיהן כראש הממשלה וכשר הביטחון הראשון של מדינת ישראל והיה מראשי המנהיגים של תנועת העבודה הציונית.
מקובל שהתעקשותו היא שהובילה להכרזת המדינה עם סיום המנדט הבריטי. ההחלטה על כך עברה בממשלה הזמנית על חודו של קול, וזאת על אף הסיכון הרב שבהכרזה על הקמתה של מדינת ישראל העצמאית והריבונית, ולמול אזהרתו של שר החוץ האמריקני, ועצות של מדינות שונות לדחות את ההכרזה.
היה שותף לניסוח מגילת העצמאות, שפותחת במילים הנצחיות:
"בארץ־ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל־אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי.
לאחר שהוגלה העם היהודי מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקווה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית.
מתוך קשר היסטורי ומסורתי זה חתרו היהודים בכל דור לשוב ולהיאחז במולדתם העתיקה; ובדורות האחרונים שבו לארצם בהמונים, וחלוצים, מעפילים ומגינים הפריחו נשמות, החיו שפתם העברית, בנו כפרים וערים, והקימו יישוב גדל והולך השליט על משקו ותרבותו, שוחר שלום ומגן על עצמו, מביא ברכת הקידמה לכל תושבי הארץ ונושא נפשו לעצמאות ממלכתית."
15284020_1357540887589285_6347824495875205256_n
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: