מבזקים

טראמפ בישראל: משמר כבוד לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורעייתו מלניה

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו קיבלו את פני נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורעייתו מלניה במשמר כבוד בנתב"ג.

בפתח נאומו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הנשיא ריבלין ונחמה, הנשיא טראמפ והגברת הראשונה, דונלד ומלאניה, ברוכים הבאים, אנו מקבלים את פניכם בחום בישראל.

ביקורך כאן, אדוני הנשיא, הוא היסטורי. מעולם ביקור ראשון של נשיא אמריקני לא כלל את ישראל. תודה רבה על ביטוי רב עוצמה זה של ידידותך לישראל.

אתמול בסעודיה נשאת נאום רב עוצמה של בהירות ואמונה, שבו קראת לכל האומות להקיא מקרבן את הטרוריסטים ואת הקיצונים. קראת לכוחות הציוויליציה להתמודד מול כוחות הברבריות.

אדוני הנשיא, במשך 69 שנים ישראל עושה בדיוק את זה. אנחנו עומדים בחוד החנית של הציוויליזציה, נלחמנו בטרור ובנינו מדינה יהודית מודרנית, תוססת ודמוקרטית.

בתוך כך, אדוני הנשיא, הגנו על כל הדתות – מוסלמים, נוצרים, כולם. ברחבי המזה״ת קהילות נוצריות מדוכאות ומיעוטים נרדפים, ואילו כאן בישראל אנו גאים בקהילה נוצרית גדלה ומשגשגת ואנו מבטיחים את זכויותיהם של כולם.

אדוני הנשיא, ישראל גם חולקת את המחויבות לשלום שביטאת אתמול. כבר כוננו שלום עם ירדן ומצרים, וידה של ישראל מושטת לשלום עם כל שכנותיה, כולל הפלסטינים.

השלום לו אנו חותרים הוא שלום אמיתי ובר קיימא, שבו המדינה היהודית זוכה להכרה, הביטחון נשאר בידיה של ישראל והסכסוך מסתיים אחת ולתמיד.

אדוני הנשיא, בדיוק טסת מריאד לתל אביב. אנו מייחלים שיבוא יום שבו יוכל ראש ממשלה ישראלי לטוס מתל אביב לריאד.

מי ייתן וביקורך הראשון באזורנו יהיה אבן דרך היסטורית בדרך לפיוס ושלום.

אני מצפה לעבוד איתך בשנים הקרובות, אדוני הנשיא, כדי לקדם את הביטחון, השגשוג והשלום. אני משוכנע שתחת הנהגתך, הברית המופלאה בין ארה״ב וישראל תלך ותתעצם ותלך ותתחזק.

דונלד ומלניה והפמליה כולה, בשם ממשלת ישראל ועם ישראל, אנו מקבלים אתכם בברכה בישראל. האל יברך אותך, אדוני הנשיא, האל יברך את מדינת ישראל ואת ארצות הברית של אמריקה".
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פתח את נאומו ואמר: "תודה לך ושלום (בעברית) נפלא להיות כאן בישראל.

הנשיא ריבלין, הגברת ריבלין, ראש הממשלה נתניהו, הגברת נתניהו, תודה רבה לכם. אני מוקיר לכם תודה עמוקה על הזמנתכם וחש כבוד גדול להיות איתכם.

בביקורי הראשון מחוץ לארה״ב כנשיא, הגעתי לארץ קדושה ועתיקה זאת כדי לאשר מחדש את הברית הבלתי מעורערת בין ארה״ב וישראל.

בארץ הזאת, העשירה כל כך בהיסטוריה, ישראל בנתה את אחת התרבויות הגדולות בעולם. אומה חזקה, איתנה, נחושה ומשגשגת. זוהי גם אומה המעוגנת במחויבות שלעולם לא נאפשר לזוועות של המאה הקודמת להישנות.

כעת עלינו לעבוד יחד כדי לבנות עתיד שבו אומות האזור יחיו בשלום וכל ילדינו יוכלו לגדול חזקים וחופשיים מטרור ואלימות.

במהלך מסעותיי בימים האחרונים, מצאתי סיבות חדשות לתקווה. בדיוק סיימתי ביקור בסעודיה במהלכו נפגשתי אתמול עם המלך סלמן ועם מנהיגים מרחבי העולם המוסלמי והערבי. במהלך ביקור זה, הגענו להסכמים היסטוריים לשיתוף פעולה גדול יותר ויותר במאבק בטרור ובאידיאולוגיית הרשע שלו.

מסעותיי הבאים יקחו אותי לביקור אצל האפיפיור פרנסיס בוותיקן ומשם אפגוש את בנות בריתנו בנאט״ו ואירופה.

אנו ניצבים בפני הזדמנות נדירה להביא ביטחון, יציבות ושלום לאזור זה ולעמים החיים בו, להביס את הטרור וליצור עתיד של הרמוניה, שגשוג ושלום. אבל נוכל להגיע לשם רק אם נעבוד יחד. אין כל דרך אחרת.

אדוני הנשיא, אדוני ראש הממשלה, אני מצפה לעבוד באופן צמוד עם שניכם במהלך שהותי בישראל. אנו אוהבים את ישראל. אנו מכבדים את ישראל. אני שולח לעם ישראל ברכות חמות מידידתכם ובת בריתכם, מכל העם האמריקני. אנו איתכם. תודה ואלוהים יברך אתכם".

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

צילום: לעמ
צילום: לעמ
צילום: לעמ
צילום: לעמ
צילום: לעמ
צילום: לעמ
צילום: לעמ
צילום: לעמ
צילום: לעמ
צילום: לעמ
צילום: לעמ
צילום: לעמ
צילום: לעמ
צילום: לעמ

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: