מבזקים

אירן שולטת על מפעל הנשק הכימי והתחמושת בסוריה בא-ספירה

תוכן עניינים

כולנו כבר מכירים, מזה זמן ארוך את קומפלקס הכימיה הגדול ביותר במזרח התיכון ואחד הגדולים בעולם. מפעל בו ייצר המשטר הסורי את מרב ארסנל הנשק הכימי שלו, שנמצא ליד העיירה א-ספירה דרומית מזרחית לעיר המחוז-חאלב.

לאחר שאסד הסכים לוותר על מצבורי הנשק הכימי שלו, פונו מקומפלקס הזה נשק כימי רב, הן להשמדה והן להוצאה אל מחוץ למדינה והן לאחסון במקומות מסתור לעת מצוא אם וכאשר יקום הצורך לעשות בו שימוש חוזר.

אלא שהמתחם לא פונה, אלא עבר הסבה למפעל לייצור תחמושת וחביות נפץ עבור חיל האוויר הסורי. לשם כך הגיעו מהנדסים אירנים שפיקחו על הקמת מפעל הייצור.

המפעל שימש מספר פעמים בעבר, מטרה למטוסים עלומים שדאגו להשמיד כלי נשק בדמות טילי סקאד כבדים, ומצבורי ראשים לטילים מכל הסוגים כולל ראשים כימיים וביולוגיים אלו, כדי שלא יוכלו להעביר אותם לחיזבאללה.

כמו כן נבנה באתר מנחת מסוקים גדול, שמשמש מסוקים סורים הבאים להעמיס חביות תופת, לקראת הטלתם על מטרות מורדים ואזרחים בצפון סוריה. למעשה המפעל נעשה הגדול ביותר בסוריה לייצור תחמושת מכל הסוגים וחביות תופת.

על פי מקורות ערביים, השליטה על קומפלקס צבאי אדיר זה נתפס על ידי קצינים אירנים המפעילים את המקום כראות עיניהם. כדי לממש שליטה שכזאת הובאו למקום יחידות לוחמות, הפועלות לפי הוראות מהפיקוד האירני ועליהן נמנות היחידות הבאות:

حركة النجباء – תנועת אלנוג'באא' – מיליציה עירקית חמושה.

حزب الله اللبناني- החיזבאללה הלבנוני.

لواء مازندران الإيراني – חטיבת מאזנדראן האירנית.

ميليشيات الأسد- הביטחון הלאומי הסורי.

الحرس الثوري الإيراني.-

ועל כולם מפקדים קצינים ממשמרות המהפכה האירנים . מעניין לעניין באותו עניין: פיקוד משמרות המהפכה האירנים המפקדים על המערכה בכל צפון סוריה השתלטו על שדה התעופה הבין לאומי של בירת המחוז-חאלב והקימו,ביחד עם כוחות החיזבאללה ,מפקדות ומעדות שליטה על הכוחות בכל המרחב.

 

מאת: צביקה נציב  http://nzivnet.com/articles/454

 

%d7%a1%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%94

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: