מבזקים

תיירות בישראל בצל השריפות

תוכן עניינים

כולנו עדיין תחת טראומת השרפות בכל חלקי הארץ. לבנו עם הנפגעים, לבנו עם היערות שנשרפו ועם בעלי החיים שלא שרדו. השפעת האירוע תמשך עוד זמן רב, הן במישור השיקומי והן בשיח היומי. הייתי רוצה להאיר פן נוסף אחד מיני רבים שפחות מדברים עליו ופחות נוגע ישירות לכולנו.

מה ההשפעה על התיירות?

בתיירות הנכנסת (תיירים המגיעים לארץ), זה משפיע השפעה ארוכת טווח, הקריאות של "אינתיפאדת שרפות" מרתיעות ומפחידות את הציבור המתכנן להגיע לארץ, הפגיע קטנה יותר בצליינים שרואים בהגעה לארץ שליחות דתית, אך פוגעת מאוד בתיירות היותר עשירה זו שמטיילת בכל חלקי הארץ, לא רק על מסלולי "בעקבות…", התיירות שמשלמת הרבה עבור לינות ושרותי תיירות נוספים. הם ישקלו ויבחרו אתרים פחות "מסוכנים".

"בתיירות פנים", אנחנו שמטיילים בארץ, מצב הרוח מושפע, למרות שאנו "רגילים" לאירועים, ההשפעה אפילו לא מודעת.

יצאתי היום להרי ירושלים, היה עצוב, אבל נראה שלמרות הכל, יש ירוק והרבה ירוק, יש נופים מדהימים ויש אתרים.

אז ברשותכם אשתף אתכם במסלול קצר באזור שנפגע מהשרפות, אבל יש ירוק ויש נופים.

תחילת המסלול: הישוב נווה אילן הכיכר לפני מלון נווה אילן.

משך הטיול כ – שעה – שעתיים משולב רכב ורגלי.

נכנסים לישוב נווה אילן ונוסעים בציר הראשי לאורך כל הישוב, מגיעים לכיכר שממערב לה תצפית. בכיכר פונים שמאלה ויוצאים ביציאה השנייה, הכיוון הכללי דרום. כ – 100 מ' לאחר מכן כיכר נוספת בכיכר זו פונים ימינה יציאה ראשונה ליד החניה של המרכז ספורט במקום, ממשיכים עם השביל מערבה ליוצאים מהישוב לכיוון יער נווה אילן, 250 מטר לערך לאחר מכן מולנו שלטים מאבן וממתכת של הקק"ל  "יער יהודי בלגיה"   שנועד להנציח את הקהילה היהודית הבלגית שהושמדה על ידי הנאצים, שביל ישר מוביל אותנו למצפה לוקי, תצפית מדהימה בעיקר לכיוון דרום, ספסלי ישיבה, שביל קצר יפה להליכה, חנייה לרכבים.

לאחר הביקור במצפה,  נחזור חזרה מהכיוון שבאנו ממנו, ולאחר שעברנו את האתר של יהודי בלגיה, פונים ימינה בשביל הראשון השילוט מראה לכיוון " יער המכללות" לשם פנינו מועדות, יער שחלק מהחניון שלו נשרף, פסלים שיצרו מרצים ומורי מלאכה בסימנרים.

מקום נהדר למנוחה, ישיבה  על ספסלי ושלחנות קק"ל שלא נפגעו בשריפה.

אנחנו נמצאים על שלוחת נווה אילן, מצפון לנו נחל יתלה מדרום לנו נחל אילן,

סיור קצר בין הפסלים, ולחברים שיכולים ללכת טוב יותר השביל ממשיך מערבה (מתאים לרכבי 4X4 ורגלי) השילוט לחרבת מצד, חורבה שהיית חלק ממערך מצודות ששמרו על הדרך העתיקה בין ירושלים ויפו, החל מהתקופה החשמונאית והלאה.

בחלקה התחתון של הדרך נמצא ריכוז של אבני מייל רומיות  אחת מהן עם כתובת המתארת את הקיסר ששיפץ את הדרך בתקופתו.

יש לנו ארץ נהדרת ומה שנשאר זה לטייל ולהכיר אותה את הסיפורים שלה ואת הדרכים. אז צאו תיהנו, תטיילו. עד כמה זה ישפיע על התיירות תלוי מאוד באופי האדם, וברוח הציבורית והאווירה. אני אישית בחרתי דווקא עכשיו לטייל בישראל, בסוף השבוע – בגליל ובגולן.

 

לנוחיותכם מצורפת מפה של האזור.

נקודה 83 מצפה לוקי

נקודה 82 החניון והפסלים של יער המכללות.

נקודה 67 חרבת מצד.

 

מאת: ירון נטקה נקש

 

%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa1

%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa2

%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa3

%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa4

 

%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa5

%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa6

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: