מבזקים

חיזבאללה הכפיל כוחותיו בסוריה

תוכן עניינים

איזבסטיה: החיזבאללה הכפיל את כוחותיו בסוריה. חטיבת לוחמים נוספת הגיעה לפרברי העיר חאלב בצפון סוריה.

אתר החדשות הרוסי איזבסטיה פרסם הבוקר באתר האינטרנט שלו, כי החיזבאללה תגבר את כוחותיו בסוריה ב"פעם וחצי". העיתון מציין כי החיזבאללה הלבנוני החיש לפאתי העיר חאלב חטיבת לוחמים נוספת, שתשתף במתקפה הגדולה המתוכננת על העיר חאלב. לאחר כיבוש העיר היא תועבר לאזור העיר אידליב כדי להשתתף גם בכיבושה.

העיתון מציין כי כוחות החיזבאללה נחשבות בקרב בעלי הברית של צבא אסד, ככוח הלחימה העיקרי של המשטר. ה כפלת כוחם תסייע ללא ספק במתקפה החדשה בצפון המדינה. העיתון מציין כי על פי הידיעות המגיעות מהאזור, בנוסף לחטיבת הלוחמים הכבדה שנראתה בתמונות בעת מצעד צבאי באלקוצייר, נשלחה הפעם חטיבת לוחמים "קלה" המצויידת ברכבים בעלי הנעה קדמית.

כך מגיע סד"כ החיזבאללה בסוריה ל- 5,000 לוחמים, על נשקם הכבד. טנקים נגמ"שים, ארטילריה וכדומה. לכך יש להוסיף את סד"כ החטיבה הקלה, שנשלחה אך לאחרונה לאזור חאלב.
משימת כוחות החיזבאללה הינה לפרוץ את קו ההגנה הקדמי, של כוחות המורדים מסביב לעיר ולהבקיע את דרכם אל השכונות שבלב העיר.

העיתון מוסיף כי בכך יגיע הסד"כ הלוחם של החיזבאללה לכ- 10,000 לוחמים, אשר לכל הדעות מהווה כוח מחץ קרבי קריטי וחשוב ביותר במלחמת האזרחים בסוריה.

קרבות כלכליים בין משטר אסד לחיזבאללה על שווקי הסמים בסוריה. במסווה של פעילות צבאית ענפה בסוריה מקיים החיזבאללה גם סחר ענף בסמים ותרופות מזויפות בשווקים בסוריה תוך שהוא מנסה לדחוק בכירי שלטון מושחתים בעלי חזקה בתחום .

המשטר הסורי עצר בימים האחרונים מספר סוחרי סמים, כשברשותם טונות של חשיש ומאות אלפי כדורים מזויפים. החיזבאללה הלוחם על הקרקע במקום הצבא הסורי המתחמק, שחובותיו הלאומיות, רואה זאת בעין רעה ומכאן המרחק למהלומות צבאיות, אחד נגד השני, קרובות. אלואטן

מאת: צביקה נציב  http://nzivnet.com/

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: