מבזקים

חוק חזקת הגיל הרך יוגבל עד לגיל שנתיים

תוכן עניינים

הושגה הסכמה לגבי החוק ששיסע את הקואליציה בין תומכי האבות הגרושים ותומכי האימהות. לפי החוק שיובא השבוע לקריאה טרומית, אבות יוכלו לזכות במשמורת על ילדיהם גם מתחת לגיל 6, כפי שנהוג כעת. כעת נערכים בכנסת למאבק על הוועדה שתתקין את החוק.

השבוע תובא לקריאה טרומית הצעת חוק, בהסכמת השותפים לממשלה, לביטול חוק חזקת הגיל הרך מגיל שש. הגיל המקסימלי למשמורת אוטומטית של האם ייקבע על גיל שנתיים.

אם יעבור החוק, במקרה של גירושים יוכלו הרבה יותר אבות לזכות במשמורת על ילדיהם. לפי המצב כעת, אם אחד מהילדים לזוג ההורים היה מתחת לגיל שש, הוא וכל אחיו עברו למשמורת אוטומטית של האם בעת גירושים. החוק שיסע את מפלגות הקואליציה בין התומכים באבות לתומכי האימהות, וכעת הסכימו כולם על נוסחת פשרה. ח"כ שולי מועלם ביקשה שלא לחתום על החוק בשם מפלגתה.

בתגובה להצעת החוק של קיש וסמוטריץ' הגישה ח"כ שולי מועלם הצעת חוק "הורים וילדיהם". ההצעה כוללת כביכול צמצום של החזקה מגיל שש לגיל ארבע, אך למעשה היא מאריכה אותה עד גיל עשר, שכן היא קובעת כי עד גיל זה יקבע בית המשפט את זמני השהות של הילד אצל ההורים "תוך שמירה בקירוב" על המצב ששרר "בעשרים וארבעה החודשים שקדמו להגשת הבקשה". כך שבסופו של דבר הצעתה של מועלם מחזקת את כוחה של האם בגירושין עוד יותר מכפי שהיה עד היום.

מתווה הפשרה המסתמן עתה הוא שחזקת הגיל הרך לא תבוטל לחלוטין אלא תצומצם לגיל שנתיים בלבד, והוויכוח הוא מה צריך להנחות את בית המשפט לאחר גיל זה. עמדת ארגוני הנשים, שאותה מייצגת שולי מועלם, היא שלאחר גיל שנתיים יקבע בית המשפט את החזקה לאור היקף הטיפול בילדים ב־24 החודשים האחרונים. כלומר, העדפה מובנית לטובת האם. עמדתם של קיש וסמוטריץ' היא שמגיל שנתיים ואילך השיקול צריך להיות טובת הילד, תוך שאיפה להורות משותפת.

בין אמא לאבא
בין אמא לאבא
ח"כ יואב קיש
ח"כ יואב קיש
ח"כ בצלאל סמוטריץ'
ח"כ בצלאל סמוטריץ'
ח"כ שולי מועלם. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ח"כ שולי מועלם. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: