מבזקים

האם ארדואן מכריז מלחמה על סוריה?

תוכן עניינים

הנשיא הטורקי ארדואן פרסם הצהרה בה נאמר שחייליו נכנסו לסוריה מתוך כוונה להדיח נשיא בשאר אסד. עוד נאמר כי בסוריה כבר פועלים חיילים, תותחים וחיל רגלים טורקיים.

אם האיום הזה הוא אמיתי, מי שעלול לאבד את כוחו, הוא לא אסד, אלא ארדואן עצמו שכבר חווה ניסיון הפיכה בארצו, ניסיון שכשל. הודעתו של ארדואן מגיעה זמן קצר אחרי שרוסיה וטורקיה התפייסו לאחר תקופה של יחסים דיפלומטיים מתוחים מאוד, כתוצאת מהפלת המטוס הרוסי מעל סוריה, בידי טורקיה בשנת 2015

חלק מהסכם הפיוס בין הנשיאים פוטין ארדואן, קבע כי שתי המדינות ישתפו פעולה ביניהם בסוריה. אם טורקיה שואפת להשתמש בצבא שלה כדי להדיח את אסד, הסכם זה חשוב כמת, ומה עוד, בהכרזת מלחמה על הממשלה הלגיטימית של סוריה, טורקיה בעצם מכריזה מלחמה על רוסיה.

באותו קלות ראש שארדואן מקיים את מדיניות החוץ, מהלך כזה עשוי להיות בעוכריו. ואם ארדואן חשש כאשר דונלד טראמפ נכנס לתפקידו, הרי שבמהלך כזה, כל השחקנים המרכזיים הבינלאומיים יתקוממו נגד השאיפה ההדדית של טורקיה וארגוני הטרור הפועלים בסוריה, להדיח את אסד.

אם ארדואן יכניס את טורקיה לצרות בסוריה, הדבר עלול להוביל להפיכה הרבה יותר מאורגנת מזו שנעשתה נגד ארדואן. ארדואן שוב ושוב מוכיח שהוא מטורף והצעד הבא שלו יקבע אם הוא גם אדם טיפש.

מאת: פאדי סלאמה 

צילום: AP

%d7%90%d7%a8%d7%93%d7%95%d7%90%d7%9f

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: