מבזקים

השתלטות רוסית על מסוף הדלק הגדול בסוריה

תוכן עניינים

מתווה אלחמימים גרסת הדלק: השתלטות רוסית על מסוף הדלק הגדול בסוריה

כל פעם מדהים מחדש, לראות איך הרוסים משתלטים בעקביות על אתרים אסטרטגים סורים, המשרתים את חיזוק נוכחותם הצבאית במדינה זאת. מאז אישר משטר אסד לרוסיה הקמת נמל קבע לצי הרוסי בטרטוס פועלים האחרונים להתאים את התשתיות המקומיות לצורכיהם.

וזה נעשה במהירת, בנחישות וללא התחשבות כלל בנוכחות, או בצרכים של השלטון המקומי. וכבר ראינו דברים כאלו בעבר הלא רחוק. בדיוק כך קרה בשדה התעופה אלחמימים, שליד העיר לטקיה,צפונית למעגן הימי הרוסי בנמל טרטוס. מאותו רגע שרוסיה החליטה להציב נוכחות אווירית משמעותית בסוריה ונבחר השדה תעופה הסורי המתאים, פעלו הרוסים בנחישות ובמהירות ובעיקר ללא היסוס או התחשבות במשטר המקומי.

כל הנוכחות הסורית סולקה במהירות מהשדה תעופה, כל מי שלא שרת את מערכות התמיכה באופן ישיר הוצא ולא הורשה לחזור. גם הנוכחות הצבאית הסורית, סולקה מהשדה וכל סמכויותיה נשללו לאלתר. לא הייתה כניסת סורים כלשהי לשדה מבלי אישור רוסי מתאים. ויותר מזה. כל סורי שהורשה להיכנס, קבל ליווי רוסי צמוד שווידא שימלא את משימתו במהירות האפשרית וייצא מיד אחר כך.

השדה הפך לאקס-טריטוריה רוסי בלב השטח הסורי. במקביל פעלו הרוסים להרחבה וחיזוק התשתיות של השדה כך שיתאימו לקליטת כלי הטייס החדישים ומערכות התחזוקה הנלוות להם. גם מערכות ההגנה ההיקפית חוזקו ושופרו כך שהפעילות המקומית הרוסית תוכל לפעול במרב הביטחון האישי והמבצעי. לא פעם ניסו כוחות המורדים לפגוע בשדה זה, או בחיילים הרוסים המשרתים שם, אך ללא הצלחה.

חגורת הביטחון מתפקדת היטב. לאחר שהוסכם על הקמת נמל קבע עבור הצי הרוסי בטרטוס החלו הרוסים לפעול בדומה למתווה שהופעל לטובת הקמת שדה תעופה צבאי באלחמימים עבור חיל האוויר הרוסי. נקודת אכילס של פעילות צבאית כה אינטנסיבית הייתה הבטחת אספקת דלק, לסוגיו השונים והמגוונים, שיניעו את הנוכחות הרוסית בסוריה.

עד כה נאלצו הרוסים לנקוט בדרכי טשטוש והטעייה בהובלת דלק לכוחותיהם מבסיסי האספקה ברוסיה. וכבר דווח כי הובלת דלק מטוסים לסוריה נעשתה על ידי הרוסים, בניגוד לעיצומים שהטילו מדינות אירופה על סוריה תוך הונאת מדינות אירופה שהיו במסלול השיט של מכליות הנפט הרוסיות. הרוסים החליטו לפתור,אחת ולתמיד, את בעיית אספקת הדלק השוטפת לכוחותיהם בסוריה. הם עשו זאת באבחה אחת החלטית ובמהירות הבזק.

כוח רוסי הגיע למסוף הדלק הסורי, הגדול ביותר במדינה בעיירת החוף-בניאס, הממוקמת בין נמל טרטוס ונמל לטקיה,השתלטה על בניין המנהלה הראשית, פינתה את כל הנוכחות הסורית המקומית, והחלה לפעול משם. כרגע אין כניסה עוד לכל גורם סורי. מסוף הדלק בבניאס כולל מתקני זיקוק ונמל ימי קטן המתאים להובלת נפט.

מה צפוי מעכשיו ואילך-לא ידוע, אך לפי ניסיון העבר ,ומתווה דומה ,ברור מאוד איך יראה העתיד במקום זה. והאפשרויות בלתי מוגבלות. אני כבר הייתי עסוק עכשיו בניחוש מה הנכס האסטרטגי הבא שעל האג'נדה הרוסית בסוריה.

 

מאת: צביקה נציב

%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%a1-%d7%a1%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%94

חוף בניאס. סוריה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: