מבזקים

"ישראל לא תהיה שק החבטות של האו"ם יותר"

תוכן עניינים

שרת המשפטים איילת שקד פנתה לנשיא טראמפ בכנס שנערך בג'רוזלם פוסט ואמרה: "אל תחתום על דחיית החוק, והרשה לשגרירות האמריקאית לעבור לירושלים. ישראל נמצאת במשא ומתן עם הממשל האמריקאי לכלול את ישראל בתוכנית הפטור מהויזה"

על הקמפיין נגד ישראל בעולם אמרה השרה: "אנו מביסים את הקמפיין חסר הבושה הזה בבתי משפט בינלאומיים"

שרת המשפטים איילת שקד דיברה היום בכנס של הג'רוזלם פוסט במלון מריוט בניו יורק. מאוחר יותר השבוע תיפגש השרה עם התובע הכללי ושר המשפטים האמריקאי.

השרה התחילה את נאומה בדברי שבח ואמרה: "אלו הם זמנים מרגשים עבור יחסי ישראל-ארה"ב. נראה כי נפתחו בפנינו הזדמנויות. הקשר בין ישראל לארה"ב חזק, ויישאר חזק לנצח. זהו קשר בלתי ניתן להתרה, קשר שאינו מבוסס על שותפות בין מנהיגים נבחרים.. אנו חולקים ערכים משותפים. שתי האומות הן אומות דמוקרטיות, שתי האומות מאמינות בצדק, שוויון ובזכותם של אינדיבידואלים להביע את עצמם בחופשיות.

השרה התייחסה להחלטת האום מספר 2334 ואמרה שלא בדומה לממשל הקודם "היום יש לנו פרטנר בממשל טרמפ במלחמה נגד החלטות לא הכרחיות ולא חוקיות של האום. "ישראל לא תהיה שק החבטות של האו"ם יותר. במקום להתערב ולגנות את רצח העם בסוריה, מדינות מעדיפות לגנות ולתקוף את ישראל, אפילו כאשר מדובר בשקרים גמורים.מדינות רבות לוקות במצפונן ואינן מפקפקות במעשיהן ומניעיהן. במקום, הן בוחרות לתקוף את ישראל.

אנו יכולים לחוש בשינוי עם הגיעה של שגרירת ארה"ב באום, ניקי היילי. בחירתה היא בבחינת החדשות הטובות ביותר שיצאו מהבניין הזה מזה שנים. ישראלים מרגישים סוף סוף שיש מי שמוביל את המאבק בעד שמה של ישראל, מאבק לצדק ולמוסריות במקום שאינו נוהג כך.

אנו מרגישים כי קולנו נשמע סוף סוף בין הקירות של בניין האסיפה הכללית. היא נתנה לנו תקווה, ואנו מקווים לראות אותה ממשיכה בדרך בה החלה".

בעניין סוגיית פתרון שתי המדינות אמרה השרה: "אני אישית עודדתי לראות כי ממשל טראמפ לא אימץ באופן אוטומטי את נרטיב שתי המדינות. ממשלים קודמים עד כה רק חזרו על תכנית שתי המדינות כמנטרה, כאילו שחזרה על כך תהפוך את הרעיון הזה למהימן ובר ביצוע. הקונפליקט עם שכנינו מורכב, כבר שנים שהוא הגיע לידי קיפאון, והמשמעות של כך היא שצריך לחשוב על פתרונות יצירתיים וחדשים".

השרה הציעה את הפתרון שמציעה מפלגת הבית היהודי לסכסוך ולאחר מכן אמרה: "יש למפלגתי תכנית מפורטת שעליה עבדנו בשנים האחרונות מכיוון שאנחנו מעוניינים להתקדם ומכיוון שלישראלים ולפלשתינאים מגיע יותר.

השרה רמזה לממשל טראמפ ואמרה: "אני חושבת שממשל טראמפ ימשיך להפתיע אותנו באופן חיובי. ראשית, כפי שציינתי, בעניין פתרון שתי המדינות שנית, בהעברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים, בירתנו הנצחית. הנשיא טראמפ אינו צריך לעשות דבר. ב- 1 ביוני, אם הוא לא יחתום על דחיית החוק, השגרירות תעבור לירושלים על פי החוק האמריקאי.

ושלישית, בקידום ההכרה בגבולותיה הצפוניים של מדינת ישראל, הכוללים את רמת הגולן. זהו קונצנזוס בקרב ישראלים. רמת הגולן היא חלק ותמיד תהיה חלק מישראל".

השרה דיברה לאחר מכן על נסיעתה המתוכננת השבוע לוושינגטון והצהירה: "אני אעבור בוושינגטון על עניין חשוב מאד לישראלים. אנו נושאים ונותנים עם הממשל האמריקאי על מנת לכלול את ישראל בתכנית לפטור מויזה".

בסיום דבריה הודתה השרה לאורחים ולמאחרים ואמרה: "ישראל וארה"ב הן משפחה. תקשורת פתוחה לגבי הנושאים הללו, פורום פתוח כמו זה שקיים כאן, חיוניים לחיזוק הקשרים בין המדינות. אני נרגשת לגבי חיזוק הקשרים עם ממשל טראמפ החדש אנו נמצאים כרגע רק בשלבים ההתחלתיים אך הדיונים נראים מבטיחים. אנו מסכימים על נושאים בינלאומיים, אך יותר חשוב, אנו ניגשים לאתגרים גלובליים מאותה נקודת מוצא. לעיתים איננו מסכימים, אך כל עוד אנו מתקשרים בינינו זה בריא. הקשר של ישראל עם הקונגרס חזק מאי פעם. יש לנו חברים אמיתים על הגבעה וזה לעולם לא ישתנה. ישנה תמיכה חוצת מפלגות על הגבעה. ישנן הזדמנויות רבות לצמיחה וחיזוק הקשר בין המדינות. ישנה רוח חיובית של שינוי. ישנם אתגרים רבים אך לצידם רוח ותקווה מחודשת".

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

 

צילום: אריק סולטן
צילום: אריק סולטן

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: