מבזקים

טקס הוקרה לכוחות שהשתתפו בכיבוי השרפות נערך בצהרים

תוכן עניינים

בטקס הוקרה והערכה לטייסים הבינלאומיים שהשתתפו במבצע כיבוי השריפות בארץ, לצד כל כוחות החירום וההצלה הישראלים, סיכם השר גלעד ארדן את המבצע ואמר:
"צהריים טובים. טוב לראות את כולכם שוב, אחרי שבוע ארוך. זה היה שבוע ארוך ומאתגר, אשר בו נלחמנו בשריפות שהשתוללו ברחבי הארץ.

זה היה מבצע מורכב ביותר. היו יותר מ -1,700 שריפות בודדות, יותר מ -70,000 אנשים נאלצו לפנות את בתיהם, 1,895 בתים ניזוקו. נאלצנו להילחם יחדיו, הן כוחות הכיבוי על הקרקע והן טייסים מהאוויר נגד 39 שריפות גדולות שאיימו על חלקים רבים במדינת ישראל- ואתם הצלחתם לעשות זאת.

אבל המספר החשוב ביותר הוא אפס, אפס הוא מספר האנשים שאיבדו את חייהם. זה אפס בשל גבורתם של משטרת ישראל ולוחמי האש, ובזכותכם- ידידינו מחו"ל, שהגעתם במהירות לעזרתנו כשהצטרכנו.

התמיכה והתיאום שלכם עם הכוחות הישראליים היה מאוד חשוב בהשתלטות על השריפות בתוך חמישה ימים. אתם ביצעתם את משימתכם במקצועיות ובגבורה, ולא היססתם לסכן את חייכם כדי להציל אחרים.

המסורת היהודית מלמדת, כי כל המציל נפש אחת, זה כאילו הציל עולם ומלואו. אתם עזרתם להציל חייהם של רבים ועולמות רבים.

אז קודם כל, בשם הממשלה, הכבאים, המשטרה וכל עם ישראל, אני רוצה להודות לכם.

אני רוצה לציין את גבורת הכבאים של ישראל וכוחות החירום. שמעתי סיפורים מדהימים רבים במהלך הימים האחרונים על הגברים והנשים האמיצים האלו.

אני אתן לכם רק דוגמא אחת. ברק, כבאי מתחנת מכבי האש חיפה, סיפר לי איך הוא ואנשי צוותו הגיעו לקרב אש בבניין ברחוב ויתקין. לפתע, הם הבינו כי הבניין מאחוריו, אשר הוסתר, בער גם כן. הם מיד רצו לתוך הבניין הבוער, והלכו מדלת לדלת כדי למצוא תושבים ולהצילם.

אז הם הגיעו לדירה של אירנה. אירנה, אישה בת 90, החיה לבד, הייתה נסערת מאוד בעקבות הרעש שנעשה בעת ובעקבות השריפה באזור, הכבאים הסבירו לה על המהומה ובעדינות ליוו אותה החוצה והצילו את חייה, רגעים ספורים לפני שהבניין עלה בלהבות.

עכשיו, כפי שאולי שמעתם, אנו יודעים כי אחוז ניכר של שריפות אלה היו כתוצאה ממתקפות הצתה, שביצעו מחבלים.

תנו לי להיות לגמרי כנה, לא נסבול התנהגות כזו, ננהג באפס סובלנות עבור סוגים אלה של התקפות. הנחיתי את משטרת ישראל שלא נחסוך שום מאמץ על מנת לזהות טרוריסטים אלה ולהביא אותם לדין. אנחנו נמצא ונגיע לכל מי שמנסה לפגוע בשלומם וביטחונם של אזרחי ישראל.

חברים, ברגע שהבנו את חומרת המצב, פנינו למדינות שלכם לקבלת סיוע. אתם במהירות הגבתם והראתם שאתם והמדינות שלכם ידידי אמת של ישראל.

כשעם ישראל ראה במהלך השבוע האחרון את המטוסים שלכם טסים מעליהם, הם ראו את הרוח האמיתית של המדינות שלכם.

הנביא ישעיהו מתאר ברגישות את היכולת של המאמינים לעמוד באומץ מול האתגרים ולנצח, זה מה שהוא אמר: "כִּי תַעֲבֹר בַּמַּיִם אִתְּךָ אָנִי וּבַנְּהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּךָ כִּי תֵלֵךְ בְּמוֹ אֵשׁ לֹא תִכָּוֶה וְלֶהָבָה לֹא תִבְעַר בָּךְ." יש לכם אמונה ויש לכם אומץ ולכן הצלחתם. שוב, אני רוצה להודות לכם מעומק לבי."

 

מאת: עופר תמיר

צילום: דוברות כב"ה

%d7%90%d7%a8%d7%93%d7%9f

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: