מבזקים

אלוף-משנה מני ליברטי מונה למפקד עוצבת "חירם"

תוכן עניינים

דובר צה"ל מוסר כי היום (ה'), כ"ד בניסן התשע"ז, 20 באפריל 2017, מונה אלוף-משנה מני ליברטי למפקד עוצבת "חירם". טקס ההחלפה נערך במחנה גיבור בקריית שמונה, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף אמיר ברעם, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

אלוף-משנה מני ליברטי מחליף בתפקידו את אלוף-משנה אלרן מיראש אשר כיהן בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות ויכנס לתפקידו החדש כקצין האג"ם של פיקוד הצפון.

מדברי מפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף אמיר ברעם: "השקט היחסי בגזרה כפי שנראה הדבר למתבונן מן החוץ, אסור שיוליך אותנו שולל. כוונותיהם של אויבנו מעבר לגדר לא השתנו, זוהי המציאות האסטרטגית במזרח התיכון שלא עושה את העניין לכדאי בעבורם כעת, אבל הם מתכוננים.
אלרן, על פועלך אתה זוכה להערכה רבה וחותמך מוטבע בקרקע, בפקודיך ובאוגדה 91 לעוד שנים רבות. אני רוצה להודות לך על הנהגת החטיבה הזאת ובנייתה לתפארת ומאחל לך הצלחה רבה בעשייה רבת ההיקף המצפה לך כקצין האג"ם בפיקוד הצפון ובתפקידי הפיקוד המאתגרים שעוד נכונו לך בצה"ל.
מני, את הפיקוד על החטיבה אתה מקבל בתקופה אסטרטגית מתעתעת הצופנת סיכויים לא מעטים ואתגרים מורכבים. אנו בטוחים שתוביל את החטיבה להישגים נוספים, בשגרה המבצעית, בנורמות הפעולה, בהכנות למלחמה ובלחימה עצמה".

מדברי מפקד עוצבת "חירם" היוצא, אלוף-משנה אלרן מיראש: "בשנתיים האחרונות עברנו אירועים ומבחנים צבאיים רבים, גלויים וסמויים. יזמנו, חידשנו ושכללנו את תפיסותינו המבצעיות לשגרה, חירום ומלחמה. מיצבנו את התכניות האופרטיביות, ארגנו ואימנו את חטיבות המילואים ומפקדת החטיבה, הכנו בשיתוף המועצות את אזרחי המקום ליום פקודה, התעצמנו במיטב האמצעים הטכנולוגים והעמקנו את שיתוף הפעולה בין יחידות הקרקע, העורף, האוויר והמודיעין. כל זאת עשינו בעבודה קשה, ביסודיות, במקצועיות ובחרדת קודש לאחריות שניתנה לנו. אין לי ספק כי החטיבה מוכנה וערוכה לכל אתגר. מני, אין מתאים ממך לתפקיד זה. אני מעביר לך היום את הפיקוד ובטוח כי תוביל את החטיבה בדרך הנכונה לתקופה הנוכחית".

מדברי מפקד עוצבת "חירם" הנכנס, אלוף-משנה מני ליברטי: "אני מקבל על עצמי בחרדת קודש וגאווה גדולה את הפיקוד על חטיבה כה מאתגרת, בעלת היסטוריה מפוארת והווה איתן, החולשת על חבל הארץ היפה ביותר במדינתנו הקטנה. ביחד, באחריות ובשיקול דעת נגן על תושבי הצפון, נפקח עיננו צפונה, נעקוב אחר האויב ונהיה מוכנים ליום פקודה".

 

מאת: רות קרייתי

צילום: דובר צה"ל

 

WhatsApp Image 2017-04-20 at 16.15.59 (1)

WhatsApp Image 2017-04-20 at 16.15.59 (2)

WhatsApp Image 2017-04-20 at 16.15.59 (3)

WhatsApp Image 2017-04-20 at 16.15.59

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: