מבזקים

עופר אוחנה נהג האמבונלס מגיב ל'עובדה' שתשודר היום בערב

תוכן עניינים

הערב ישודר בתכנית 'עובדה', ראיון עם עמרי אסנהיים, שיציג צילומים והקלטות שטרם נחשפו בתקשורת, בעניינו של החייל אלאור אזריה. לאסנהיים כתב 'עובדה' יש מטרה אחת בלבד. לדבריו, המטרה היא לחשוף את התמונה המלאה על הירייה שחצתה מדינה שלמה. אסנהיים ישחזר בצילומים שטרם הוצגו בתקשורת, קלטות מכשיר הקשר הצה"לי וסרטונים שהתכוונו למחוק. כל מה שקרה בפרשת הירי בחברון, ישודר. דקה אחר דקה. בראיון לתכנית בוקר הוא סיפר על השיעור שלמד במהלך עבודתו על התחקיר: "הסתכלתי על זה אחרת כי פתאום התמונה נפתחה, פתאום אתה רואה את האנשים שמסתובבים, את מה שקורה בתוך הזירה, את מה שקורה אחרי הזירה ויש פה קולות חדשים."

האם אלאור אזריה אשם, או לא אשם בהריגה? על כך ענה אסנהיים שאין בכוונתו לענות מאחר וזאת השאלה שהכי פחות מעניינת אותו בסיפור הזה, והעיסוק בפרשה הירי בחברון איננה מתמצה רק בשאלת אשמתו או חפותו של החייל, אלא במאבק על ערכים של מדינה שלמה.

עופר אוחנה, נהג האמבולנס שפינה את החייל הפצוע שנדקר בידי המחבל שנורה, ראה את הפרומו לשידור. בשיחה שניהלנו בעקבות השידור הערב, עופר  אוחנה שנוכח בתקרית, סיפר לי: "לאחר שראיתי את הפרומו ברור לי מעבר לכל ספק. כמה נזק עומד להיגרם לעם ישראל ולצבא הגנה לישראל וגם כנגדי באופן אישי. לצערי כבר התרגלתי. אין לי כל כוונה להתבייש, או להתנצל על תמיכה בלתי מסוייגת בחיילי צה"ל המסכנים מידי יום את חייהם בהגנה על עם ישראל.

אני עושה את זה מאהבה והערכה רבה, ואמשיך לעשות את זה, על אפם וחמתם של כל ארגוני השמאל הקיצוניים, העושים בכם שימוש פסול, במטרה להשחיר את שמם של חיילי צה"ל ואת שמה של מדינת ישראל בעולם. רק מי שחי את המציאות הקשה באזור כמו חברון, יכול להבין מול מה אנחנו מתמודדים כאן, מידי יום. בשנים האחרונות, ובייחוד בחודשים האחרונים. נכחתי במאות זירות פיגועים בהם נרצחו בדם קר ובאכזריות קשה נשים, גברים, ילדים, תינוקות וחיילים, בידי מחבלים.

באירוע הספציפי הזה, הגעתי לזירה שבה התנהלה 2 דקות לפני כן מתקפת טרור מתוכננת של שני מחבלים שהגיעו במטרה לשחוט חיילים. כמתנדב בארגון הצלה יהודה ושומרון, הכפוף להוראות מד"א, טיפלתי כנדרש בראש ובראשונה באופיר, החייל שנדקר על ידי אחד המחבלים, ועשיתי את כל הפעולות הנדרשות במטרה להציל את חייו. על פי הנחיות גורמי הביטחון וההצלה, אנו לא מטפלים במחבלים עד לביצוע בדיקה יסודית של חבלן משטרה. הוא מוודא שהם אינם נושאים על גופם מטעני חבלה, אמצעי לחימה ואינם מסכנים את הסובבים אותנו. אנו למודי ניסיון וכבר ראינו לא אחת מחבלים שניסו להמשיך ולפגע בחיילים ואזרחים, גם לאחר שנוטרלו.

כמי שחי את המציאות הקשה בחברון, אני נוהג לתעד את האירועים החריגים שם על מנת שהחומרים הללו יסייעו לאזן את התמונה המעוותת המוצגת בישראל ובעולם, על ידי ארגוני השמאל הקיצוני, הפועלים בזירה הבינלאומית נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל. אף אחד מהסרטונים שצולמו על ידי באירוע לא נמחקו. כולם הועברו כנדרש למשטרה הצבאית שחקרה את האירוע והוצגו בבית המשפט. באשר להפעלת הפינה החמה לחיילי צה"ל, מדובר ביוזמה פרטית שלי שיצאה אל הפועל לפני כשנתיים לעילוי נשמת אבי, שלמה ז"ל. החיילים מקבלים במקום ארוחות, שתייה ופינוקים, ללא תשלום. הכל בזכות תרומות של אנשים טובים תושבי האזור וגם מחוצה לו. אני גאה על שהייתה לי הזכות להקים את המקום החשוב הזה למען החיילים, והמשיך לשרת אותם שם באהבה גדולה כפי שחונכתי. במקום אכן נמצאים שלטים של ארגון 'חוננו' המסייע משפטית לחיילים. השלטים הוצבו על ידי נציג הארגון בהסכמתי, על אף שאני לא מייצג את הארגון. בחרתי לאפשר לו להציג את השילוט, משום שאני מאמין שיש מקום לסייע לחיילי צה"ל בהתמודדות מול מאות ואלפי תביעות ותלונות, המוגשות נגדם על ידי ארגוני שמאל קיצוני והאויב הערבי. הכי חשוב שלא נשכח ולא נתבלבל. מדובר במחבל שבא להרוג וליהרג, ובחיילי צה"ל שמסכנים בכל יום את חייהם למעננו."

 

מאת: רות קרייתי

צילומים נלקחו מהאלבום המשפחתי

%d7%90%d7%9c%d7%90%d7%95%d7%a8

 

%d7%90%d7%9c%d7%90%d7%95%d7%a8-2

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: