מבזקים

כך נראה יום חמישי לחיפושים בכנרת: ספינות, צוללנים, טייסים וחיל הים

תוכן עניינים

יום חמישי לחיפושים בכנרת. חיל הים, מטוסים זעירים ומשטרת ישראל בכוחות מתוגברים ממשיכים את החיפושים אחר הנעדרים בכנרת, מאז הדיווח על היעדרותם זה היום החמישי למאמצי האיתור.

כוחות משטרה גדולים בשיתוף מתנדבים ממשיכים לפעול סביב השעון בניסיונות איתור שלושת הנעדרים עם מאמצי חיפוש במים, ברצועת החוף ומהאויר.

הבוקר בוצעה הערכת מצב עם כלל גורמי חילוץ וההצלה הפועלים מאז יום רביעי 12/4/17 והמשך מאמצי איתור הנעדרים יבוצעו באגם, ברצועת החוף ומהאויר.

הכוחות המשתתפים בחיפושים כוללים את: שוטרי השיטור הימי, פרשים, לוחמי מג"ב, מתנדבים, צוללים מיחידת המתנדבים של משטרת ישראל, אופנועי ים, מסוק משטרתי,סירות מתנדבים וצוללים מתנדבי זק"א.

גם הבוקר עיקר מאמצי החיפוש מרוכזים ברצועת החוף המזרחית של הכנרת סמוך לאזורים בהם נראו הנעדרים לאחרונה על פי עדי ראייה.

במהלך החיפושים מופעלים רחפנים ותצפיות של משטרת ישראל וכן מערכות מחשוב ואיתור מתקדמות של גורמי ביטחון נוספים שיופעלו לאורך היממה.

משטרת ישראל האחראית על הפיקוד והשליטה על כלל הכוחות הפועלים לאיתור הנעדרים תמשיך בפעולות החיפוש עד לאיתורם .
משעות הבוקר קיים צפי להגעת אלפי נופשים לחופי הכנרת לבילוי חג פסח השני, להלן מספר כללי בטיחות לציבור הנופשים בחופי הכנרת:

יש להיכנס למים רק בחופים המוכרזים המעניקים שירותי הצלה. אין להיכנס לעומק עקב סכנת היסחפות. אין להיכנס למים על גבי אבובים או מזרני ים עקב סכנת היסחפות. ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד, בדגש לילדים קטנים, אלא בלוויית אדם נוסף מבוגר.

גם זק"א ממשיכים בחיפושים בכל הכוח. הבוקר עם אור ראשון נכנסו מתנדבי היחידות המיוחדת של זק"א ליומו החמישי של החיפושים בכנרת אחר שלושת הנעדרים מיום רביעי בשבוע שעבר.

לחפ"ק המבצעי של זק"א שהוקם בחוף עין גב הגיעו הבוקר כשלושים צוללים, שישה כלי שייט ועשרה רחפנים. המתנדבים מפעילים את כל האמצעים בכדי לאתר את הנעדרים במים.

אנשל פרידמן מפקד זק"א צפון, אמר: "אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה ועם כוחות ההצלה. קיבלנו שטח ענק של סריקה בעומק הים והצוללים של זק"א סורקים כל הזמן בעומק הכנרת, עד עכשיו סרקנו למעלה ממאה מטר, בנוסף כלי השייט סורקים מעל המים ורחפנים סורקים ומצלמים מהאוויר".

חיים וינגרטן ראש אג"מ זק"א, אמר "המתנדבים של זק"א חדורי מטרה אחת ויחידה לאתר את הנעדרים. אנו נמשיך את הפעילות שלנו בכנרת בכל הכוח עד אשר נמצא אותם". והוסיף "זה המקום להודות למתנדבים המסורים אשר תורמים מזמנם ומגיעים לקחת חלק בחיפושים".

 

מאת: ערן ריבק

 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: יחזקאל איטקין
צילום: יחזקאל איטקין
צילום: יחזקאל איטקין
צילום: יחזקאל איטקין
צילום: יחזקאל איטקין
צילום: יחזקאל איטקין
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: