מבזקים

מג"ב מנעו פיגוע בליל הסדר ותפסו מחבל שניסה לחדור לישראל

תוכן עניינים

כוחות משמר הגבול וצה"ל עצרו בערב חג הפסח חשוד פלסטיני החמוש בסכין וברימון הלם אשר הגיע למעבר קלנדיה בניסיון להיכנס לישראל ולבצע פיגוע דקירה.
מחקירתו של החשוד עלה כי תכנן לבצע את הפיגוע עם אדם נוסף שבסופו של דבר לא הגיע איתו אך הסגיר עצמו היום לידי כוחות הביטחון.

עירנותם בערב חג הפסח של כוחות משטרה וצבא המוצבים במעבר קלנדיה, הביאה לבדיקתו של חשוד פלסטיני, תושב קלנדיה בשנות ה-20 לחייו אשר ניסה לעבור ולהיכנס לשטח ישראל.

בבדיקה ובחיפוש עליו נמצאו סכין ורימון הלם שהחביא על גופו.

בחקירה ראשונית במשמר הגבול עלה כי ככל הנראה מדובר באדם שהגיע לבצע פיגוע בשטח ישראל. עוד עלה כי ככל הנראה היה אמור להצטרף אליו חשוד נוסף לביצוע הפיגוע וברגע האחרון הוא לא הגיע וזה החליט בסופו של דבר לצאת לבד בניסיון לפגוע באזרחים בערב החג.

מאז מעצרו של החשוד הראשון נעשו במסגרת החקירה מספר פעולות מבצעיות שהביאו הבוקר להסגרתו של החשוד השני, גם הוא תושב קלנדיה בשנות ה- 20 לחייו ולמעצרו להמשך חקירה.

מעצרו של החשוד שנעצר בערב החג הוארך לפני זמן קצר עד יום ג' (18.04).

ממשטרת ישראל נמסר: "הפעילות במעבר בשילוב חקירה איכותית מנעו פיגוע של מי שביקשו לפגוע באזרחים בערב החג. במעצרם של שני החשודים הביאו הכוחות לסגירת מעגל ולסיכול התארגנות של החשודים. בתקופה שקדמה לחג פעלו אלפי שוטרים ולוחמים לסיכול טרור וכי המאמצים הללו נמשכו במהלך החג וימשכו כל עוד ונדרש לכך".

 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: