מבזקים

חזית הלחימה בחאן אלשייח' לקראת הסוף? פרטים והערכות

תוכן עניינים

הלחימה סביב העיירה חאן אלשיח' הנמצאת מזרחית למחוז קונייטרה, ונחשבת כנקודה המערבית ביותר של מחוז ריף-דמשק, עומדת ככל הנראה לפני סיומו.

האזור הנמצא תחת מצור מלא מצד צבא סוריה ובעלי בריתו מהחיזבאללה, נלחם זו תקופה ארוכה על שרידותו. המורדים, פעם נלחמים ופעם עושים משא ומתן עם הצבא הסורי להתפנות עם משפחותיהם לצפון המדינה (אידליב), מנסים לשרוד ולחכות לחבריהם ממחוז קונייטרה שיבואו לחלצם. כל פעם תקוותם עולה ומתגברת, אך כגודל הציפיות כך האכזבות.

במבצע האחרון של כוחות המורדים במחוז קונייטרה לחלצם "אדומי הדרום" נבלמו הכוחות עקב מאבקי אגו שגרמו למבצע לדעוך ולהתפוגג. בלית ברירה, כך על פי הדיווחים של תחנת הרדיו נינאר אפ אמ הסורית, הם הגיעו להסכם עם הצבא הסורי ש- 1450 לוחמים של כוחות המורדים שלחמו בגזרה זאת, יתפנו מרצון יחד עם בני משפחותיהם המונים 589 נשים ו-900 ילדים.

שיירת הפינוי תתבצע, בהתאם למסורת הסורית, שיש הרבה כוונות מאחוריה, באמצעות האוטובוסים הירוקים הידועים לשמצה ממקרי טיהור אתני אחרים בסוריה, שילווו על ידי 25 אמבולנסים שיסיעו את הפצועים מקרבם. השיירה תשים פעמיה לכיוון העיר אידליב בצפון סוריה שאגב עומדת להיות המטרה הבאה של צבא סוריה ובעלי בריתה, לאחר כיבושה המלא של החאלב בירת הצפון.

צבא סוריה לא הגיב עדיין לפרטי ידיעה זאת, אך ידוע לכל כי המשא ומתן נמצא בעיצומו.

הערה ברקע הידיעה:

עכשיו, כשמספר הלוחמים מקרב כוחות המורדים נודע, 1950 איש, ניתן להעריך את יכולותיהם האישיות ובעיקר את נחישותם. בעיקר מול כוחות חטיבה 42 המשוריינת מדיוויזייה 4 אחת החטיבות היותר מעולות בצבא סוריה, שמנהלת איתם קרב ארוך מאוד ולא יכולה להם.

התפוגגות חזית הלחימה באזור חאן אלשייח' יאלץ את פיקוד צבא המורדים לתכנן מחדש את המבצע לשחרור המצור, מעל אזור אלרוטה המערבית. בגלל היווצרות רצץ קרקעי ארוך שהוא עויין ובעיקר התפנות חטיבה 42 המשוריינת להתעסק עכשיו בלעדית עם כוחות המורדים, בכל מחוז קונייטרה. וטובה שעה אחת קודם. השתהות מיותרת תביא את צבא המורדים, להתעמת עם כוח חזק וחמוש הרבה יותר מהם מה שיכול להיות קטלני מאוד מצידם.

 

מאת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/360

 

מכון נורס חאן אלשייח'
מכון נורס חאן אלשייח'

 

חאן אלשייח' כעת
חאן אלשייח' כעת
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: