מבזקים

המורדים בקונייטרה פתחו אופנסיבה חדשה לפריצה לדמשק

תוכן עניינים

המורדים הסורים במחוז קונייטרה פתחו באופנסיבה חדשה לפריצת הדרך לכיוון מערב דמשק.

היום עם אור ראשון החלו כוחות המורדים במחוז קונייטרה במבצע חדש תחת שם הקוד: “حمراء الجنوب” חמראא' אלג'נוב – אדומי הדרום .מטרת האופנסיבה לפרוץ לכיוון מזרח על מנת להסיר את המצור שהטילו צבא סוריה ובעלי בריתו על אזור אלרוטה המערבית .

במסגרת המבצע החלו היום בבוקר סוללות הארטילריה של כוחות המורדים באש רחבת גזרה על עמדות ומתחמים של חטיבה 90 הסורית המחזיקה את כל הגזרה מקונייטרה וצפונה.

לאחר הריכוך הארטילרי החלו כוחות קרקעיים של המורדים במתקפה על עמדות פלוגה 4 באזור טרנג'ה ופלוגת הנ"ט הפרוסה בגזרה שמצפון לקונייטרה. בשעות הערב המאוחרות דיווחו כוחות המורדים כי הצליחו להשתלט על מתחם פלוגת הנ"ט. כמו כן טוענים המורדים כי בשיחות שהם קלטו, מהאזנות לרשתות הטקטיות של צבא סוריה בגזרה נקלטו בקשות רבות לפנות פצועים והרוגים בקרב הכוחות המותקפים .

צבא סוריה, ובעלי בריתו מהחיזבאללה, מהאירנים והמיליציות הדרוזיות באזור, טוענות במקביל כי המתקפה החדשה כבר נכשלה, והכוחות התוקפים נהדפו .ההערכה כי מחר בבוקר, ואולי אף קודם, יחלו סוללות הארטילריה הכבדה של צבא סוריה, במתן סיוע מרחוק לבלימת הכוחות התוקפים .

במקרים דומים בעבר אירעו מקרי זליגה לשטח ישראל. עצם העובדה שעד כה לא החלו סוללות הארטילריה בפעולתן, מעיד כי הצבא הסורי נוקט משנה זהירות, למניעת אירועי זליגה כבעבר שלגביו הסתיימו במהלומה מכאיבה ישראלית נגדית .

 

הערכות:

מטרת המבצע: לשחרר את המצור מעל אזור אלרוטה המערבית-השער לדמשק, קצת יומרנית בהגדרתה. באזור זה פועלים כוחות גדולים, חזקים וחמושים היטב, של דיוויזיה 4 שריון הסורית, הנחשבת לכוח הלחימה הטוב ביותר של צבא סוריה אפילו כיום. המורדים מצידם, כפי שזה נראה בשטח, לא השכילו לרכז כוח מתקפה אפקטיבי שיוכל לשבור הן את המצור על היעד המרכזי ואפילו לא כזה, שיאפשר להם לפרוץ את המצור על האזורים שלהם מצפון לקונייטרה, שנמצאים כבר זה רב תחת מצור חלקי של הצבא הסורי והמיליציות הדרוזיות .

מחר אנו צפויים לראות, כנהוג באירועים מסוג אלו שכבר קרו בעבר, מתקפות נגדיות של צבא סוריה כולל פעילות ארטילרית מתאימה. על פי ניסיון העבר סוללות הארטילריה שאמורות להיכנס לפעולה הן סוללות חטיבה 90 בתל אלשעאר ובתל ביזאק, וכן סוללות הארטילריה הכבדה באזור כנאכר. בימים האחרונים התקבלו ידיעות כי חטיבת שריון 42 שלחמה בגזרת חאן אלשייח הסמוכה התקדמה לכיוון קונייטרה. אם ידיעות אלו אכן נכונות גם חטיבה זאת אמורה להיכנס למגע אש עם כוחות המורדים המסתערים מזרחה.

יותר מדיי פעמים, יוזמים המורדים מתקפות חדשות על צבא סוריה, ללא הכנה נכונה המתאימה את עצמה לתנאי השטח והסד"כ, הנמצאים מולם. ובכך מקיזים דם מיותר של כוחם המוגבל. הן בכוח אדם והן בנשק מתקדם. שיאפשר להם להתמודד ביעילות מול האויב שממול .

אני צופה כישלון במערכה זאת.

 

מאת: צביקה נציב  http://nzivnet.com/articles/322

קונייטרה. מפה מעודכנת
קונייטרה. מפה מעודכנת
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: