מבזקים

משטרת ישראל הביאה למעצר חשוד שתועד מצית שריפה בפארק בגין

תוכן עניינים

משטרת ישראל הביאה למעצר חשוד שתועד מצית שריפה בפארק בגין.

מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של גל שריפות שכבר כילה אלפי דונמים של חורש טבעי. עשרות אלפי תושבים נאלצו להתפנות מבתיהם מחשש לחייהם ולעבור למקום מבטחים מפני השריפות שאיימו לכלות בתי מגורים ועוד. מאות אזרחי ישראל ברחבי הארץ חזרו הביתה ומצאו כי ביתם וכל רכושם עלה באש.
משטרת ישראל מפקדת על מכלול אירועי שריפה בכל רחבי הארץ תוך הפעלת כוחות נרחבים באוויר וביבשה, בשיתוף פעולה הדוק עם לוחמי האש וגופי הביטחון לכיבוי השריפות מחד ולמניעת הצתות נוספות מאידך, זאת תוך הסתייעות בכוחות בינלאומיים שהיטו שכם ובאו לסייע במאמצי הכיבוי לטייסת הכיבוי הישראלית.

תצפית של רשות הטבע והגנים זיהתה בשעות הבוקר חשוד בפארק בגין בעודו מצית חורש טבעי במטרה לחולל שריפה נוספת בישראל.
פקחי הסיירת הירוקה דיווחו באופן מיידי לחפ"ק משטרת ישראל בנווה אילן שמפקד על הזירה. כוחות משטרה בשילוב זרועות עם גורמי ביטחון וחירום נוספים החלו באופן מיידי במרדף במטרה להביא למעצרו של החשוד שהחל להימלט וכמובן לכבות את הדליקה.

כוחות גדולים של משטרה וצבא הוזנקו למקום תוך שימוש, בין היתר, גם באמצעים טכנולוגיים. כעבור זמן קצר נעצר החשוד עם חזרתו לכפרו על ידי לוחמי חטיבת עציון.

החשוד, בן 44 תושב הכפר חוסאן, מובל בשעה זו לחקירה במשטרת ישראל.

משטרת ישראל תמשיך בפעילות נרחבת בשיתוף כלל כוחות הביטחון ויתר הגופים לכבות את השריפות ולבצע פעולת למניעת הצתות ומעצר חשודים תוך הפעלת כלל המשאבים והאמצעים. כוחות ואמצעים רבים מופעלים לצורך זיהוי ותיעוד מרחוק בכל שעות היממה בפריסה על תאי שטח נרחבים לאיתור חשודים ולהבאת העבריינים לדין.

משטרת ישראל קוראת להנהגה הערבית כולה, בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית, לגלות אחריות בימים אלו, לגנות ולהוקיע כל פגיעה אשר מסכנת חיי אדם באשר הם, ללא הבדל דת גזע ולאום וכן גורמת לנזק בלתי הפיך לטבע. אנו בטוחים כי ההנהגה כולה תביע שאט נפש ותוקיע מתוכה את ההסתה והמסיתים לדבר עבירה ופגיעה באדם ובטבע. כוחה של מנהיגות נבחנת ביכולת להשפיע על השוליים שבתוכה ולהביא לשינוי מיידי בדפוס הפעולה הראוי לגינוי.

 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: