מבזקים

איילת שקד: "אבן דרך משמעותית בהגנה על מידע אישי ועל הזכות לפרטיות"

תוכן עניינים

תקנות אבטחת המידע של שרת המשפטים איילת שקד אושרו הבוקר בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת. שרת המשפטים, איילת שקד אמרה: "אבן דרך משמעותית בהגנה על מידע אישי ועל הזכות לפרטיות"

התקנות שהותקנו על ידי שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, נועדו להסדיר את חובות אבטחת המידע האישי שיחולו על כלל הגורמים במשק, גופים פרטיים וציבוריים כאחד, העוסקים באיסוף מידע אישי במאגרי מידע. התקנות אושרו הבוקר בוועדת חוקה.

התקנות מבוססות על תקני אבטחת מידע מקובלים בעולם ומקדמות את ישראל לעמידה בחזית הגנת המידע האישי. הן כוללות מנגנונים וכלים פנים-ארגוניים שמטרתם למנוע שימוש לרעה במידע, הן על ידי גורמים מתוך הארגון, והן מחוצה לו.

הגוף האמון על הפיקוח והאכיפה של ביצוע התקנות הוא הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) במשרד המשפטים, אשר עוסקת בפיקוח על מילוי הוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנותיו. רמו"ט עתידה לפרסם מדריך לציבור כיצד ליישם את התקנות.

 

להלן עיקרי התקנות:
קביעת חובות בתחום האבטחה הפיזית והלוגית, וקביעת סדרי עבודה בארגון שיבטיחו הגנה על המידע האישי.מנגנון הערכה עצמית וסיווג (שיבוצע על ידי הארגונים עצמם) הקובע מהי רמת הרגישות של המידע המנוהל (נמוכה, בינונית וגבוהה), ובהתאם לכך נדרש הארגון לטיפול אבטחתי הולם.התקנות מגדירות חובות מופחתות עבור עוסקים יחידים, במטרה לאזן בין הנטל שיוטל עליהם,  לבין חובתם להגן על המידע האישי שבידיהם, ועשוי להיות רגיש. התקנות מפרטות מהם תפקידיו ותחומי אחריותו של הממונה על אבטחת המידע בארגון, וקובעות חובת דיווח על אירועים חמורים לרשם מאגרי המידע ברמו"ט.

על מנת לאפשר לגורמים במשק להיערך לתקנות, נקבע שהן ייכנסו לתוקף בעוד 12 חודשים.

עוד אמרה שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד: "אישור התקנות מהווה אבן דרך משמעותית בהגנה על מידע אישי, ועל הזכות לפרטיות. בעידן של מתקפות סייבר הולכות וגוברות, של איסוף מידע נרחב ע"י גורמים מסחריים ושל שימוש בכלים טכנולוגיים ע"י עסקים קטנים, אשר עשויים לפגוע בפרטיותו של אדם בהיעדר הגנה מתאימה, תקנות אלו הופכות להיות חיוניות מתמיד. הגנת המידע היא גם אבן יסוד בביסוס אמון צרכנים, החיונית לכך שתוכל להתקיים כלכלה דיגיטלית, אשר הינה בעלת תועלות לחברה ולפרט".

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

75c76f1c-643a-4865-b054-596d9973d821

54dcd0a7-172c-451b-965e-ff3a642f9679

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: