מבזקים

צוותים מתוגברים פועלים בשריפה עצומה בנטף

תוכן עניינים

60 צוותי כיבוי ו-150 לוחמי אש פועלים בשריפה העצומה סביב הישוב נטף.

כתוצאה מהאש החזקה, עלתה באש מסעדה ונזק משמעותי נגרם למבנה סמוך.
כעת עיקר מאמצי הכיבוי מתרכזים בשלוש משימות עיקריות, הגנה על בתי הישוב, כיבוי שריפת החורש והיער מסביב לנטף, ומניעת התפשטות האש לישובים הסמוכים.
נכון לשעה זו, קיים סיכון גדול לבתים בחלק הצפון מערבי של הישוב נטף, ולוחמי האש הודפים את האש מהם תוך סיכון עצמי רב. כמו כן, ישנה שריפה מפותחת ביער המוביל לציר הכניסה לישוב, וגם שם הצוותים פועלים לעצור אותה.
גזרה נוספת נמצאת בפאתי הישוב מעלה החמישה, שם 12 צוותי כיבוי פועלים למנוע את התקרבות האש לישוב.
לוחמי ולוחמות האש, נאבקים באומץ רב בתוך החורש ובתוך חצרות הבתים, כדי למנוע מהאש לכלות אותם.

טפסר ניסים טויטו מ"מ מפקד כב"ה מחוז ירושלים: "משעות אחה"צ נאבקים לוחמי ולוחמות האש בשריפה גדולה ומשמעותית שהתקדמה במהירות בואדי בין הישובים מעלה החמישה ונטף. משימותינו העיקריות הן, הצלת נפש ורכוש, וצמצום הנזק לטבע ולחי. צוותי הכיבוי נאבקים זה היום הרביעי ברציפות, בשריפות ענק המסכנות ישובים שלמים. אודות לאומץ לבם ונחישותם של הלוחמים, השריפות הסתיימו ללא נפגעים ובהצלחה ניכרת בהצלת רוב מוחלט של הבתים. חשוב לציין את שיתוף הפעולה המצויין עם משטרת ישראל, צה"ל, ושאר גופי הביטחון. אנחנו נמשיך ונישאר בשטח ככל שידרש מאיתנו, עד שגל האש הזה יחלוף אותנו ונכבה את אחרון מוקדי השריפה. היום ליל שבת שעם ישראל מסב לשולחן ליל השבת, צריך לזכור ולהוקיר את גבורתם ואומץ לבם של לוחמי האש, שבמשך ארבעה ימים ברציפות, סביב השעון ללא שינה כמעט, מצילים את חייהם ורכושם של מאות אלפי אזרחים בישראל."

צילום: שלמה מור

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: