מבזקים

חייל בודד בממשלת ישראל – השר איוב קרא מרים אצבע ומזהיר את פוטין

תוכן עניינים

השר איוב קרא יצא בהצהרה מוזרה כאשר הוא דיבר על הטכנולוגיה הישראלית והרובוטים שברשותה ועצמתם בפעולה בשטח, תוך שהוא מאיים על מזכ"ל חיזבאללה נסראללה.

התבטאויות של השר לא נתפסות אצל האזרח הפשוט כלל וכלל, והתקשורת ניצלה את  ההזדמנות ורקדה בחתונת הסאטירה על הצהרת השר.

קצת פרשנות להתנהגות השר איוב קרא לא יזיק: לפני כשבועיים השר יוצא בהתבטאות והצהיר כי הפלשתינים יקימו להם מדינה בעזה ובסיני שבשטח מצריים. ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בהצהרה נגדית וטען שאין שחר להצהרותיו של השר קרא, ובצורה הזאת כשנתניהו נמצא בבית הלבן, והצהיר שאין שחר להצהרה זו, בפועל זה מהדק את הקשר בין נשיא מצרים סיסי לבין ישראל, וזה היה רפלקס הפוך וחיובי לראש הממשלה שהגיב על הצהרת השר. בפועל התבטאות השר קרא הדקה את הקשר בין ישראל למצרים.

כפי שידוע לנו ובוודאות, לישראל אין לה בעיה עם ההצעה הזאת. זה ייתן לה מרווח בטחוני רציני ועזה וסיני יהיו הכלא החדש של הדאע"שים והחמאסנקים. שם הם יחסלו אחד את השני, רחוק מישראל ובצורה הזאת ישראל תחסוך הרבה בציר הכלכלי ובציר הבטחוני.

לפני כחודש יורטו טילים ששוגרו משטח עזה ודאע"ש לקחת אחריות וזה היה תגובה על התקיפה הישראלית בסיני. מכאן אנחנו לומדים שיש איזושהי אסטרטגיה בנוסח של השר איוב להעביר את המלחמה לאדמת סיני. ושם יחוסלו ויחלישו את ההתנגדות הפלשתינית. זאת אומרת שישראל שומרת על בטוחנה בהורדת המורל הפלשתיני ובהחלשתם בלחימה מחוץ לשטחה. זה כיוון שישראל לא רשאית לתת מדינה לפלשתינים בסיני, אלא להעביר את זירת הלחימה לסיני.

ההתבטאות של השר איוב קרא היתה אחראית, אבל ערפל כבד נוחת עליה וכנראה שזה היה בהסכמה עם משרד ראש הממשלה. השר איוב קרא כנראה משמש כ"דואר" להצהרות אסטרטגיות מכוונות, נגד מדיניות עולמית שמרחפת מעל המזרח התיכון.

בהקשר להצהרה המוזרה של השר בעניין הרובוטים, ההצהרה הייתה מכוונת לפוטין דרך "הדואר" הממשלתי שברשות איוב קרא. מסר חד משמעי מארצות הברית וישראל לפוטין: גם יש לנו רובוטים וטכנולוגיה יותר מתקדמת ותיזהר כי הרובוטים ששלחת לסוריה בחודש שעבר, הם תחת האף שלנו. נסראללה, איראן והשלטון הסורי יכולים להשתמש בהם נגדנו, ואז אנחנו נשתמש בכל הטכנולוגיה שיש לנו וברובוטים שיש לנו.

השר איוב קרא הוא "הדואר" הממשלתי החריג והלא צפוי של מדינת ישראל אסטרטגיה חדשה באמצעות חייל בודד בממשלת ישראל.

 

מאת: סמיר חלבי

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: