מבזקים

אלאור אזריה נידון לשנה וחצי מאסר בפועל

תוכן עניינים

גזר דין במשפט אלאור עזריה: שמונה עשר חודשי מאסר, 3 מהם על תנאי והורדה לדרגת טוראי, מבלי להתחשב בתקופת מעצרו בית בבסיס.

בהגיעו הבוקר לבית המשפט, חיכו לאלאור אזריה בני משפחתו וחברים קרובים והוא התקבל במחיאות כפיים, כאשר עבר במליאה, מלווה בהוריו.

ומתוך גזר הדין:
"התביעה עמדה על חומרת העבירה של ההריגה בניגוד להוראות פתיחה באש וערכי הצבא. הירי בוצע מתוך כוונה לגרום למות המחבל ולא למנוע סכנה".
"מעשי הנאשם סותרים נורמות של שלטון החוק, הוא עשה עצמו למוציא להורג ושופט. אין ערך נעלה יותר מקדושת החיים נטען כי הנאשם פגע בטוהר הנשק, ערכים נעלים שצה"ל מחוייב בשמירתם".

השופטים מצאו נסיבות מקלות בכך שהאירוע התרחש בזירה עויינת והתרחש פיגוע לפני הירי "עקב מורכבות האירוע מצאנו להתחשב במידת מה".

השופטים מתחו ביקורת על התנהלותם של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, על שר ביטחון לשעבר בוגי יעלון ועל ח"כים שהתערבו והאמירות החרצות של שר הבטחון והתנהלות דובר צה"ל בסמוך לאירוע. התבטאויות והבעת דעה נחרצת על התנהגותו של החייל, כאשר חקירת מצ"ח היתה אז בשיאה והם לא חיכו לסיום החקירה, ואף סברו שדי בכך להתחשב בקביעת העונש.

עוד מתחו ביקורת על יחס הצבא, בהתייחסם לפגישה בין מח"ט יחידת כפיר למשפת אזריה, כלשונם: "מצופה היה לפעול ליצירת קשר עם החייל ולבקרו".

במתן גזר דין, שופט אחד סבר שמתחם העונש 30-60 חודש הוא סביר. שני השופטים האחרים סברו על מתן של 18-48 חודשים.

רגע מרגש במיוחד היה כאשר בסיום המשפט הקהל באולם בית המשפט עמד על רגליו ושר את 'התקווה', ההמנון הלאומי.

התובע ויסמן אמר על גזר הדין: "מבקש שריצוי העונש יקבע לכל המאוחר ביום ראשון בבוקר, בכפוף לכך שעד אז ישהה במעצר פתוח, ושבראשון יובא לבסיס הכליאה באופן מסודר וצבאי". השופטים החליטו לקבל את בקשת ההגנה לעיכוב ביצוע גזר הדין.

עו"ד שפטל : "התביעה הצבאית צמאה לדמו של אלאור".

התובע וייסמן:"ההליך הזה היה חובה לבצעו לאור המקרה".

עו"ד אילן כץ סניגור אזריה: "ההרשעה בעבירת הריגה חמורה מכל עונש". אך בהתייחסו לעונש אמר: "העונש שנקבע ביחס לעבירה בה הורשע אזריה הוא עונש קל".

השר ישראל כ"ץ: "בית הדין אמר את דברו- ההליך המשפטי מוצה, עת הגיע העת לחנינה".

השרה מירי רגב: "זהו יום עצוב. גזר הדין קשה. אלאור לא היה צריך לשבת יום אחד בכלא בנוסף למה שכבר ריצה. זהו לצערי המשך ישיר למשפט השדה שנעשה לו…כיוון שהגענו לצערי ליום הקשה הזה, אני שבה ומבקשת מהרמטכ"ל להמליץ לחון את הלוחם אלאור אזריה על פי סעיף 55 לפקודות ההגנה".

תגובת שר החינוך נפתלי בנט לגזר הדין: ״בטחון אזרחי ישראל מחייב חנינה מיידית לאלאור עזריה. אלאור נשלח להגן על אזרחי ישראל בעיצומו של גל טרור סכינים פלסטיני, וכל הליך החקירה זוהם מיסודו. גם אם שגה, אסור שאלאור יישב בכלא. כולנו נשלם את המחיר״

תגובת השר איוב קרא שלוה את המשפחה ואף ביקר בביתם: "מדובר בגזר דין קשה, חסר חמלה או הגיון…אפעל בכל האמצעים העומדים לרשותי לעמוד לצד המשפחה ולהביא לשחרורו של אלאור, כולל בקשה לנשיא למתן חנינה"

ח"כ אבי דיכטר: "תמה מידת הדין, כעת תורה של מידת הרחמים. כעת יש לקדם מהלך חנינה זריז. עלינו להביא לסיומו של הפרק הקשה הזה'.

סגן ומ"מ יו"ר הקואליציה ח"כ אורן חזן: "אעביר חוק מיוחד שישחרר את אלאור אזריה לביתו".

סגנית יו"ר הכנסת חה"כ נאוה בוקר: "אגייס את תמיכת הח"כים לבקשת החנינה לאלאור".

ח״כ יוסף ג׳בארין הגיב על גזר הדין בעניין אזריה:"העונש אינו משקף את חומרת המעשה והוא מעביר מסר קשה שדמו של הפלסטיני הינו הפקר".

זעם במשפחת המחבל על עונשו של אזריה: "מסחרה, צוחקים עלינו בפנים" בני משפחתו של עבד אל-פתאח א-שריף, המחבל שנורה למוות על-ידי אלאור אזריה לפני 11 חודשים, מחו על העונש שהוטל על החייל – שנה וחצי מאסר בפועל. אביו: "הכל הצגה, הבן שלי לא חיה". בן דודו של המחבל: "פלסטיני היה נשלח לכלא לכל החיים – כמו כלב".

 

אזריה ומשפחתו בבית הדין, הבוקר | צילום: חדשות 2

צילום: ענת לוי

 

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: