מבזקים

מסיבת העיתונאים – בין טראמפ ונתניהו מרחפת אהבה

תוכן עניינים

טרם מסיבת העיתונאים היה ברור כי הפגישה בין האישים היתה מוצלחת ומתוך דברי טראמפ היה אפשר להבחין כי אימץ את עמדת ישראל בכל הנוגע למזרח התיכון.

טראמפ כמעט חודש בתפקיד וביבי המנהיג הרביעי שנפגש איתו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פתח בדברים במסיבת העיתונאים, בדבריו הבהיר את מחויבותה של ארה"ב לביטחונה של ישראל.

חיזוק לחברות בניהם ניתן לשמוע בדבריו:"הפגישה היום היא הראשונה מבין הרבה פגישות יעילות. ואני מודה לך נתניהו על כך שבאת לכאן היום".

ומחוייבות לטיפול משותף באיום האיראני על העולם: "ההסכם עם איראן הוא אחד הגרועים שהיה, אעשה יותר כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

‪ התחייסות לשואה:"לא נשכח מעולם מה עבר העם היהודי".

"נבטיח שלישראל תהיה היכולת להגן על עצמה מפני איומים. אנו דוחים את היחס שישראל סופגת באו"ם, ארצות הברית לא תתמוך בצעדים חד צדדיים נגד ישראל".

בהתייחסו למשא ומתן עם הפלסטינים,  הביע תמיכתו בעשיית שלום בין ישראל עם הפלסטינים, ציין שזה בעל חשיבות אישית, והדגיש כי עליהם לעשות זאת ביניהם ובאופן ישיר בלי כל איזכור של שתי מדינות.

לשאלה האם הנשיא האמריקני תומך בפתרון של שתי מדינות לשני עמים, אמר טראמפ כי הוא תומך בפתרון של שתי מדינות ומדינה אחת ומשאיר זאת לצדדים להחליט מה שטוב עבורם.

עוד הוסיף כי ישראל תצטרך להתגמש וזה יהיה לה קשה אבל יהיו שחקנים נוספים וגדולים הפעם בתמונה, מה שיקל על הצדדים לנהל את התהליך, כנראה רמז שהשלום עם הפלסטינאים לא יהיה במרכז.

ואז הפתיע את כולם כאשר ביקש משרה נתניהו לעמוד ואמר לה תודה קבל עם ועדה על יחסה הטוב למלניה, בהחלט מרגש היחס האישי לאשת ראש ממשלה.

נתניהו פתח בהכרת תודה על האירוח החם ובכך שהוא מוקיר את הידידות בניהם, לישראל אין בעלת ברית ברית הטובה ביותר וכך גם ישראל לארה"ב.
אני מצפה לעבוד איתך.
"ההשמצה והחרם יגונו ללא ספק על ידי ארה"ב", בכך רמז על התקרית טרם היכנסו של טראמפ לתפקיד.
עוד ציין נתניהו כי "הקשר בנינו יתחזק בתקופתך".
שיתוף פעולה אסטרטגי: "נביס יחד את האיסלם הרדיקלי".

"אני מאוד מעריך את החברות שלך למדינה שלנו, וזה ברור מדבריך. לישראל אין בת ברית טובה מארה"ב ולארה״ב אין בת ברית טובה יותר מישראל,  בכוונתי לעבוד איתך צמוד על חיזוק הקשר בין המדינות.

אני מברך על קריאתך לכך שישראל תקבל יחס הוגן בגופים בינלואמיים. תחת הנהגתך יש הזדמנות נדירה לחזק את השלום. בוא ננצל את הרגע הזה".
ביבי הסכים שיש צורך בשלום נתניהו: ״נחפש דרכים חדשות להשיג שלום …תחת הנהגתך יש הזדמנות נדירה לחזק את השלום. בוא ננצל את הרגע הזה".

אך לדבריו שני תנאים לשלום:
1. להכיר במדינה יהודית להפסיק לקרא לחיסולה, בבתי ספר ומסגדים, אחרת נקבל מדינה טרוריסטית לצידנו, קוראים לכיכרות על שם טרוריסטים הוסיף שהפלסטינאים מכחישים את הקשר ההיסטורי של העם היהודי למולדתו.
2. אנו צריכים בטחון מעבר לירדן.

‏טראמפ: "הישראלים יצטרכו להתגמש והפלסטינים יצטרכו להיפטר מהשנאה שהם רוכשים כבר מגיל צעיר, הם יצטרכו להכיר בישראל במדינה גדולה וחשובה..נפעל להסכם שלום בין ישראל לפלסטינאים, אבל זה תלוי בצדדים.  "מדינת ישראל היא סמל לעולם כולו, הצלחתה היא השראה עבורנו".

ובנוגע להתנחלות העיר בעדינות רבה: "אשמח לראות הפוגה בבנייה התנחלויות".
שני האישים נמנעו מאיזכור על שתי מדינות עד לשלב התשובות לשאלות.
טראמפ: "אני מוכן לחיות עם מדינה אחת, שתי מדינות. מה שהצדדים רוצים…"

צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: