מבזקים

פיגוע ירי סמוך לשוק בפתח תקווה

תוכן עניינים

הערב בשעה 16:42 התקבלו קריאות במוקד החירום 101 של מד"א על פיגוע ירי ברחוב הברון הירש סמוך לכניסה לשוק בפתח תקווה. מיד עם קבלת הקריאה הוזנקו למקום כונני מד"א רכובים על אופנועים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א.

החובשים והפאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים השרון ובלינסון סה"כ 8 נפגעים, בהם: אישה כבת 30 במצב קל עד בינוני עם פצע ירי ברגל, 2 נשים בשנות ה – 30  וה- 40 במצב קל שנפגעו מנתזי ירי ברגלים וגבר כבן 40 שנפצע קלות מחפץ חד בצווארו.

שלושה בני אדם נוספים טופלו ופונו לאחר שלקו בהתקף חרדה. בנוסף פונה מהמקום גבר כבן 30 שנחבל קלות בראשו במהלך האירוע. מרבית הפצועים פונו לבית החולים בלינסון ונפגע חרדה אחד פונה לבי"ח השרון. סה"כ באירוע: פצועה אחת במצב קל עד בינוני. 4 פצועים במצב קל, 3 נפגעי חרדה. המחבל טופל גם הוא ופונה במצב קל.

עד ראיה: "אני נמצא בשוק בפתח תקווה. פתאום אני שומע מאחורי יריות. אני מסתובב בבהלה ואני רואה מחבל מאחורי מתחיל לירות על אנשים. אישה שהייתה מאחורי נפגעה ונפלה. המחבל רץ לידי והתחיל לירות לעבר האנשים. כולם פה נשכבו על המדרכה כולל אני. המחבל עלה עלי ממש דרך עלי עם הרובה ויורה.. אני רועד לגמרי.. כל השוק מלא ניידות וסגור.. בלאגן".

חובש בכיר במד"א אלון ריזקאן שהגיע ראשון למקום סיפר: "כשהגעתי במקום הייתה המולה גדולה, ראיתי אישה כבת 30 יושבת על כיסא בכניסה לחנות כשהיא פצועה מירי בגפיים, היא הייתה בהכרה מלאה ובמרחק של כ – 10 מטר ממנה ראיתי שתי נשים גם הן בהכרה מלאה, הם עמדו וסבלו מפציעות בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח ופינינו אותם בדחיפות לבית חולים כשמצבה של אחת מוגדר קל עד בינוני והשאר קל. "

גל דובר פרמדיק מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "תוך כדי שהענקתי טיפול רפואי ראשוני לנפגעת מירי בגפיים נמסר לנו ממוקד 1221 של איחוד הצלה על נפגעים נוספים ברחוב סמוך. לאחר סיום הטיפול בנפגעת בזירה הראשונה נגשתי לזירה הנוספת שם הענקנו טיפול רפואי ראשוני לפצוע קל מדקירה וחבלה בראשו. מתנדבים נוספים של איחוד הצלה העניקו סיוע רפואי ראשוני לנפגעים נוספים חלקם נפגעי חרדה עקב אופי האירוע".

חובש רפואת חירום במד"א עזריה כהן שהגיע עם אופנוע מד"א למקום סיפר: "ראיתי המולה ואנשים רצים לכיוון בריחתו של המחבל. ביחד עם כונני מד"א נוספים רכובים על אופנועי מד"א דלקנו אחריו לכיוון רחוב חובבי ציון פינת רחוב איכילוב הסמוכים לשוק. בכניסה לאחת החנויות ראינו גבר כבן 40 בהכרה מלאה, הוא התהלך, כשהוא עם פציעה קלה מאוד בצוואר. הוא סיפר שהוא נפצע כשניסה ללכוד את המחבל, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו מוגדר קל. טיפלנו בגבר נוסף כבן 30 שנפצע קל מאוד בראשו במהלך האירוע ופונה לבית החולים."

מנהל מרחב ירקון במד"א דורי חיים שהגיע בדקות הראשונות לזירה: "מיד עם קבלת הקריאות במוקד החירום 101 של מד"א הבנו שמדובר בפיגוע והזנקנו למקום כוחות גדולים של חובשים ופאראמדיקים שהגיעו במהירות לזירת האירוע.  מדובר בזירה מורכבת באזור הומה אדם ובשעה שהשוק היה מלא בקונים. הצוותים המקצועיים והמנוסים פינו בתוך דקות בודדות את כל הנפגעים מהשטח."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "צוותי מד"א שהגיעו  במהירות למקום עבדו בתיאום עם כוחות הביטחון התפרסו בשטח, ביצעו סריקות ואיתרו במהירות את הפצועים שהיו בשתי זירות מורכבות. העניקו טיפול רפואי מקצועי ומהיר לפצועים ופינו אותם לבתי החולים בפתח תקווה. בדרך נס האירוע הסתיים עם נפגעים קל בלבד, אנו מאחלים לפצועים החלמה מהירה".

 

מאת: גיל בלודמן

 

מחבל בשוק

מחבל

 

 

 

דוברות בית חולים בלינסון:

דוברות המשטרה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: