מבזקים

חיילים חרדים טיפלו בפצועי תאונה פלסטינים בבית ג'וברין

תוכן עניינים

חיילים חרדים הם לא מה שאתם חושבים. קחו לדוגמא את המקרה הנ"ל על חיילי מילואים חרדים טיפלו בפצועים פלסטינים שנפצעו בתאונה קשה בצומת בית ג'וברין

על רקע ההפגנות של הפלג הירושלמי נגד גיוס חרדים לצה"ל, גדוד המילואים 941 בוגרי הגדוד החרדי נצח יהודה, שנמצאים בימים אלה באימון גדודי בבא"פ לכיש שסמוך לצומת בית ג'וברין, קיבלו הודעה על תאונת דרכים קשה, צוות רפואי שבדיוק היה בסימולטור רפואי שצוותים רפואיים מתרגלים קיבל את הדיווח על התאונה בצומת בית גוברין לכיוון תרקומיא,

מפקד התאג"ד סיפר: "קפצנו ברכבים פרטיים אני ועוד שני רופאים, פארמדיק נוסף וחובש גדודי, הגענו ראשונים לארוע, בסריקה ראשונית הבנו שזה שתי זירות בגלל פיזור הנפגעים הרב. קינמטיקה קשה בין רכב הסעות לרכב פרטי. הרופא הגדודי התחיל מיד לטפל בפצועים היותר קשים"

עוד הוסיף מפקד התאג"ד: "ראיתי צוות של 669 שהתעסקו בנתיב אויר של פצועה קשה, מרדים שהגיע למקום ניסה דקות ארוכות מאוד לבצע החייאה ויחד איתו ביצעתי טיפולים מצילים חיים בהצלחה".

הצוות הרפואי החרדי מגדוד המילואים התכונן לעוד תרגיל של טיפול באירוע רב נפגעים, והיה מוכן תוך דקות כשנודע לו שזה למרבה הצער לא תרגיל, אלא אירוע אמת. בסיום האירוע התפללו החיילים החרדים יחד עם מתנדבי איחוד הצלה בית שמש תפילת מנחה.

 

מאת: עופר תמיר

צילום: איחוד והצלה

 

6aa04337-8516-40fa-836a-2e051aafcd66

fc7c904e-909c-4e92-abff-ea7071e4b479

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: