מבזקים

השביתה בירושלים: ביבי ביקש והשביתה הסתיימה

תוכן עניינים

מטה המאבק למען ירושלים השבית את כי כל שירותי העירייה ברחבי העיר, בעקבות אי העברת התקציב לשנת 2017 ממשרד האוצר. המפסידים העיקריים היו תושבי הבירה. הררי זבל שנערם ברחובות, גני הילדים מושבתים, הרכבת הקלה לא פעלה פועלה ושתקה את הבירה.

ראש העיר ניר ברקת קרא לשר האוצר להתערב באופן אישי ומיידי ולהעביר את התקציב לירושלים. ברקת: "בירת ישראל עומדת בפני משבר חמור שעלול להביא לקריסה כללית של השירותים בה. ללא הסיוע הממשלתי הנדרש כל ההישגים הרבים אליהם הגענו בשנים האחרונות ירדו לטמיון. בזמן שאויבי ישראל מנסים להחליש את מעמדה של ירושלים, אנחנו מצפים ממשרד האוצר להתייצב לצדנו ולהעניק לנו את הגיבוי והתמיכה הנדרשים, ולא תירוצים. ירושלים צריכה לקבל את התקציבים הראויים לה בדרך המלך ומבלי שתיאלץ לחזר אחר הפתחים כמקבצי נדבות".

בחודשים האחרונים לאחר מו"מ בין עיריית ירושלים לבין משרד האוצר הסכים שר האוצר כי מענק הבירה לירושלים יעמוד בשנה זו על 800 מיליון ₪. הבטחה ניתנה על ידי שר האוצר אך נותרה ללא כיסוי והסכום לא הועבר. כמו כן, טרם אושר המתווה העירוני לבניית 1,000 כיתות לימוד הכרחיות לתלמידי העיר. אי העברת התקציב לירושלים פוגעת באופן קשה בשירותים הבסיסיים של קרוב ל-900 אלף תושבי העיר ומיליוני מבקריה ואוהביה, תיאלץ להביא לפיטורי עובדים רבים ומשדרת דווקא בעת זו מסר נורא לפיו משרד האוצר מפקיר את בירת ישראל.

הערב כאמור פנה ראש הממשלה ביבי נתניהו לראש העירייה ניר ברקת וביקש ממנו לסיים את השביתה ולהחזיר את השפיות לעיר.

 

מאת: יעל בן דוד שמ

 

זבל1  זבל2

זבל3

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: