מבזקים

מוקה תימני, ערק זחלאווי וחומוס דמשקאי – עניין של נחישות

תוכן עניינים

הידעתם כי מקורו של משקה המוקה, קפה משולב בחלב ושוקולד הוא בעיר מוקה (בערבית מדוברת מבוטא – מוחא) שבמערב תימן?

הידעתם כי מקורו של הערק המעולה הזה הוא העיירה זחלה שבלבנון? את זה בוודאי אתם כבר יודעים, בדמשק יש חומוס איכותי. אז מה המשותף לכל 3 האתרים הללו? נחישות. בשעות האחרונות מדווחת רשת אלג'זירה כי כוחות הברית בראשות צבא סעודיה ובעלי בריתו מהמפרץ, יחד עם הכוחות הנאמנים למשטר החוקי שם, הצליחו לכבוש את עיר הנמל מוקה (מוחא) הנמצאת יותר מ-20 ק"מ ממצרי באב אלמנדב.

 

תימן-מוקה

 

המבצע הקרקעי בא בעקבות נחישות סעודית ובעלי בריתה, עם תמיכה ישראלית לא מוסתרת, למנוע מאירן בסיסי טילי חוף -ים, שהקימה לאורך חופי תימן בים האדום מהכניסה למצרי באב אלמנדב ועד נמל חודידה בצפון שבשליטת החות'יים.

הקמת בסיסי הטילים על החוף נועדו לשמש את אירן כמנופי לחץ על מדינות האזור היות ובאזור עובר אחד מנתיבי השייט האסטרטגים והחשובים ביותר בעולם -משם עוברים נתיבי הסחר בין המזרח הרחוק ואירופה וכן מנתבת כלי שייט רבים למעבר בתעלת סואץ המצרית. גם נתיב הסחר המרכזי של ישראל עם המזרח עובר שם.

סעודיה, בעצה אחת עם מדינות האזור, החליטה, לא לחסוך מאמץ ומשאבים והחלה במהלך צבאי גדול במטרה לטהר את כל חופי מערב תימן,מול הים האדום, מכל נוכחות אירנית, ישירה או עקיפה, ולנטרל כל איום שהוצב שם בדמות סוללות טילי חוף-ים שאירן שלחה והתקינה על אדמת תימן.

רק לאחרונה פעלו סוללות טילי חוף -ים אלו כנגד ספינות מאמירויות ונגד ספינות הצי האמריקאי מה שהביא לתגובה אמריקאית חריפה ולהשמדת הסוללות היורות.

קודם לכיבוש מוקה כבשו כוחות הברית את עיר הנמל דוחבאב.

היום אחרי כיבוש היעד השני בתוכנית,מוקה, ממשיך הכוח המשולב הסעודי-תימני בדרכו צפונה כשהיעד האולטימטיבי הוא עיר הנמל החשובה חודידה.

אמנם זאת נראית מטרה רחוקה מאוד וקשה מאוד להשגה אך ברור לכולם כי אירן תעשה הכל שלעיל ידה למנוע הצלחה סעודית דומה נוספת .

על פי מקורות זרים אירן רכשה מספר איים בחופי הים האדום המזרחיים והקימה שם מרכז לוגיסטי גדול לאספקת נשק מכל הסוגים למורדים החותים השולטים על כל רחבי צפון תימן . אירן עושה שימוש נרחב בסירות דיג,מכל הגדלים ומכל הסוגים , כאמצעי להנחית משלוחי נשק בחופי תימן כסיוע לכוחות החותיים הפועלים נגד המשטר המרכזי שם .

הצי הסעודי,מצידו,עושה כל שלעיל ידו לסכל כוונות אלו כשהוא נעזר בכל מדינות האזור העושות יד אחד כנגד אירן.

מקורות זרים הדגישו גם כי בסיס מודיעין ישראלית גדול פועל בלב הרי אריתריאה כששטח ההתעניינות שלו הוא תימן ומצרי באב אלמנדב והפעילות האירנית בכל האזור.

לא מן הנמנע שהכוחות הסעודים "נהנים" ממידע מבצעי "חם" העוזר להם לסכל כוונות אירניות.

מצד אחר עושה דמשק מאמצים עליונים לעזור לחיזבאללה להצטייד בנשק אסטרטגי שישראל הבהירה, בפומבי, כבר זמן רב, כי זה לא מקובל עליה והיא תעשה הכל, כולל הכל, למנוע אספקת נשק שכזה לזרוע האירנית בלבנון.

על פי מקורות זרים,תקפה ישראל לפני שבוע מחסני נשק ותחמושת בשדה התעופה אלמזה שבדמשק שם אוחסנו כלי נשק אסטרטגים ושהיו מיועדים להעברה לצפון לבנון, לחיזבאללה-לנד, לא הרחק מהעיר הלבנונית זחלה.

הנחישות הישראלית למנוע מהחיזבאללה נשק אסטרטגי, בין אם זה היה טילי נ"מ מתקדמים ובין אם זה היה טק"ק כבד מסוג סקאד ובין אם זה היה טילי חוף-ים, פעלה שוב ומנעה מעבר שכזה.

לאחרונה התבטא בכיר ישראלי שאמר שהחיזבאללה ,כבר הצליח,למעשה,להעביר לרשותו ולשטחו ,בצפון לבנון, נשק אסטרטגי,למרות הערנות הישראלית, רומזת כי גם שם תפעל הנחישות הישראלית , ובכל מקרה ,שרק יהיה נדמה לישראל, כי החיזבאללה, רק חושב בכיוון של לעשות בו שימוש,הוא יושמד, ממש כמו שהושמדו בתקופה האחרונה כלי נשק דומים שהיו מיועדים לחיזבאללה.

התגובה הרוסית, לנוכח הפעילות המסכלת הישראלית,רק רומזת שרוסיה למעשה נמצאת "בראש אחד" עם המדיניות הישראלית וגם היא לא מרשה כל עסקאות "מתחת לשולחן" בין המשטר הסורי לחיזבאללה בעידוד אירני וכי כל כוונה שכזאת תסוכל גם להבא.

לבנון, גם היא צריכה להבין, ללא כל כחל ושרק, כי תשא בתוצאות פעולות סיכול הפעלת נשק אסטרטגי נגד ישראל.

איך אמר פעם בכיר ישראלי – לבנון תחזור 200 שנה אחורה לאחר פעולה ישראלית.

שלא יגידו שלא קבלו אזהרה מתאימה מראש.

 

טיל חוף-ים:

טיל-יבשה-ים

 

הזירה:

אריתריאה-באב-אלמנדב

 

הספינה של האמירויות שנפגעה מירי של טיל חוף-ים אירני:

אמירויות-ספינה-1

 

מצרים הקימה את זרוע הים האדום בצי שלה כדי לטפל בבעיה האירנית במצרי באב אלמנדב. כמו כן פורסמו תמונות כי כוחות מהקומנדו הימי המצרי מקיימים סיורים קבועים במצרי באב אלמנדב כדי לשמור על האינטרס המצרי באזור:

מצרים-ספינת-פיקוד

 

מקורות זרים פרסמו לא פעם על פעילות כטב"מים ישראלים בזירת ים סוף:

ישראל-הרמס-מלט

 

מאת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/2489

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: