מבזקים

בג"צ דחה עתירת תושבי מבשרת נגד פתיחת מנהרות הראל

תוכן עניינים

בג"צ דחה על הסף את עתירת תושבי מבשרת נגד פתיחת מנהרות הראל בכביש מס' 1 ביום שישי הקרוב. בג"צ: "המחשבה כי השימוש במנהרות הראל הניצבות על עורק תחבורה מרכזי בישראל ידחה כמבוקש בעתירה, בשעה שהמנהרות מוכנות להפעלה נראית לי בלתי מתקבלת על הדעת".

בג"צ דחה על הסף את עתירת תושבי מבשרת ציון, לדחות את פתיחת מנהרות הראל שנכרו מתחת למחלף הראל, במסגרת שדרוג כביש מספר 1, בין ירושלים לתל אביב, בקטע שבין שער הגיא לכניסה לירושלים.

תושבי המועצה המקומית מבשרת ציון, ביקשו בעתירתם לדחות את פתיחת מנהרות הראל, עד אשר יובטחו דרכי גישה הולמות לתושבי מבשרת ציון וממנה. וכן למנוע או לעכב את העתקת מסוף האוטובוס המתוכנן, ממחלף הראל למחלף חמד.

שופט בית הדין הגבוה לצדק, יורם דנציגר, ציין בפסק הדין "המחשבה על כך שהשימוש במנהרות הראל הניצבות על עורק תחבורה מרכזי בישראל ידחה כמבוקש בעתירה, בשעה שהמנהרות מוכנות להפעלה נראית לי בלתי מתקבלת על הדעת".

השופט דנציגר הוסיף "לאחר בחינת הטענות המועלות בעתירה, הגעתי לכלל מסקנה כי דין העתירה להידחות על הסף, אף ללא צורך בתגובה מקדמית מטעם המשיבים וזאת בשל שיהוי כבד שנפל בהגשתה". לדבריו, העתירה הוגשה ערב פתיחתן של מנהרות הראל ולכן דינה של העתירה להידחות על הסף.

מנהרות הראל, צפויות להיפתח לתנועה ביום שישי הקרוב. התנועה מירושלים לתל אביב ובכיוון ההפוך תתבצע דרך צמד מנהרות, באורך של כ- 880 מטרים כל אחת, העוברות מתחת לגשר הראל. בשלב הראשון, יפתחו שני נתיבים לכל כיוון ובעוד מספר חודשים, לאחר השלמת העבודות תפתח התנועה במתכונת מלאה של 3 נתיבים בכל כיוון.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי כביש ירושלים תל אביב המשודרג הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה, שנועד לחזק את הבירה ולשרת את כל תושבי המדינה ואת עשרות אלפי הנהגים הנוסעים מידי יום לירושלים וממנה. הפרויקט כולל הוספת נתיב שלישי לכל אורך הכביש, שיפור עקומות וביטול סיבובים חדים ועליות תלולות, המשדרגים באופן דרמטי את בטיחות הכביש וזרימת התנועה.

 

מאת: עופר תמיר

צילום: יח"ץ

 

mkhlp_hrl-_svpy

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: