מבזקים

עם הפנים למזרח

תוכן עניינים

הרב יאשיהו פינטו עומד להשתחרר ממאסרו כשהוא מפויס. פניו קדימה – לשנים טובות של עשייה. הרב ניצל את שנת המאסר להתחזקות, לימוד וכתיבת ספרים וגם לחשבון-נפש אמיתי. הקהילה התעצמה כלכלית ורוחנית והגבירה את הסיוע לנזקקים. במקביל הורחקו מחצרו של הרב עסקנים וספסרי מידע.

הרב יאשיהו פינטו עומד להשתחרר לקראת סוף ינואר 2017 מבית החולים של כלא רמלה לאחר שהוא משלים שנת מאסר. נמנע ממנו טיפול ראוי. בתקופה זו מצבו  הרפואי החמיר. זכאותו לקיצור שליש נשללה בעקבות כזבים והתנכלות מצד הפרקליטות. חלק מהחופשות להן היה זכאי נמנעו או עוכבו, בתואנות-שווא, בהנחיית הפרקליטות ו/או המשטרה. ההתעמרות בו גם מצד כתבי חצר של הפרקליטות והמשטרה לא פסקה, על-אף שהרב מילא את חלקו בהסכם, באופן דקדקני, למרות עיוות הדין נגדו והיחס המנוכר לרעה שקיבל אפילו בבית המשפט העליון בהשוואה לנאשמים אחרים. כדאי להדגיש, כי הרב יכול היה להימנע מחזרה לישראל, ואף לזכות בהגנת גורמי תביעה בכירים בארה"ב – שרטנו נוכח ההתעמרות בו וההימנעות מצד התביעה בישראל לחתור לחקר האמת. אולם הרב, שציפה לדין צדק, עמד על דעתו לשוב לישראל.

ערב יום הכיפורים שעבר היה הקשה ביותר לרב. מחדרו במהר"ש, ערב יום הדין, כתב מכתב לאמו, ובו הודה לה על שהפצירה ושיכנעה אותו להסכים להסדר טיעון עם הפרקליטות גם במחיר ישיבה בכלא למשך שנה. לא נוכל לעמוד במאבק ממושך, אמרה לו. הרב פינטו קיבל את עצתה. הוא ראה בכך, כדבריו, משום שליחות כדי שילמד את הסוד – "להיות בודד בחדר ולישב ולעמול ולירד לעומקה של הלכה ושל נסתרות התורה יסודות גדולים ותיקונים נשגבים טמונים בדבר זה". למרות המשך ההתעמרות בו, ממקום כלאו הוא פנה ערב יום הכיפורים לאמו "בלב נשבר שתמחלי מחילה גמורה לכל המלעיזים אשר הלעיזו אף שלא ידעו על מה מדברים, מוטב יהיו שוגגין ולא יהיו מזידין, והוא רחום יכפר עוון…", תוך ציפייתו לחזות "בתשובת רשעים ועושי עוולה…".

הרב פינטו לא שוחרר לחופשה ביום הכיפורים. במקום החזקתו לא היה מניין ולא ספר תורה. מחמת זאת הוא נאלץ להתפללת תפילת "כל נדריי" כשהוא אוחז בחמישה חומשי תורה. אין צורך להכביר מילים כמה קשה הדבר לרב המבקש ביום הקדוש להתיחד עם בורא-עולם.

ובכל זאת: הרב מסיים ריצוי עונשו כשהוא מפויס. מעמדו הרוחני התחזק. הרב אהוד ואהוב על אנשי קהילתו, שכועסים על ההתעמרות בו מצד הפרקליטות, ובכל זאת הוא בחר להדריכם: "מה שהמשפט לא יעשה, הזמן יעשה". פניו של הרב למזרח – לעתיד טוב יותר. מי שביקש להכות בתנועה שהקים – שובה ישראל, כשל. הקהילה התחזקה והיא מונה עתה עשרות אלפי חסידים בישראל ועוד עשרות אלפים בחו"ל. הצעדים שהופעלו נגדו, לרבות משפטו שנערך תוך פגיעה בזכויותיו הבסיסיות, התקבלו על-ידי חסידיו כהתנכלות מכוונת ובלתי צודקת.

הרב פינטו עמד כאמור בהתחייבויותיו. ויותר מכך. הרב אף הניח "פצצה מתקתקת" בידי המחלקה לחקירות שוטרים וזו לא השכילה לעשות את הנדרש. הרב אינו מעוניין לטפל באותה פצצה, הנוגעת לכמה אישים, אלא אם ייאלץ. הרב הביע באחרונה יותר מפעם אחת רחמים על גורלו של תנ"צ אפרים ברכה, שהתאבד בעיצומה של חקירת המחלקה לחקירות שוטרים, באומרו, כי לו היה יודע שברכה יתאבד, הוא לא היה נעתר לבקשת מח"ש והיה מבקש מאחרים שלא לשתף פעולה עם החוקרים. גם עתה מצר הרב על-כך שהתביעה והמשטרה פעלו בחוסר רגישות, ולחצו על תנ"צ ברכה לומר דברים חצאי אמיתות, שהרי ברכה עצמו אמר בעדותו כי לא חשב שמדובר בשוחד. התוצאה המצערת, לגישתו: ברכה נדחף למותו, כשלא יכול היה להמשיך את השקר הגדול.

גם ממקום החזקתו, פעל הרב באמצעות אחיו, רעייתו ובנו, לשרת את קהילתו. נערך רה-ארגון בתנועה. עסקנים וספסרי מידע הורחקו מחצרו של הרב. עובדי התנועה והגבאים, שחלקם עובדים עם הרב כ-23 שנים, עמלו יותר מתמיד. הן בגיוס כספים והן בהפצת כתביו: כ-20 ספרים וחוברות הוצאו לאור בתקופה זו, פרי עטו. מדי שבוע הופצו מדברי הרב כ-100 אלף גליונות בבתי הכנסת, בישיבות ובקרב האברכים. מפעלי החסד פעלו בלא הפסקה. עשרות אלפי ארוחות-מנות חולקו לנזקקים. אלפי חבילות שי חולקו לפני חג הפסח.

הרב פינטו ואנשיו הקרובים נערכים בימים אלה לבאות. בעיקר לכינוס הגדול המתוכנן ליום 26.01.17 בישיבה באשדוד. לאחר מכן, הרב מתכונן לבקר בכל 12 הישיבות והקהילות בארץ ובחו"ל, הנושאות את שמה של תנועתו, ובראשן: ארה"ב, אנגליה, צרפת וארגנטינה. ליום 20.2.17 מתוכננת נסיעה המונית. אלפי חסידים יצאו עם הרב לביקור בבולגריה, לקברו של מורו הרוחני של הרב, רבי אליעזר פאפו (בעל הפלא יועץ). מטוסים גדולים כבר נשכרו לשם כך. מטבחים נשכרו כדי להזין את האורחים. אלפים יגיעו ישירות לבולגריה בכוחות עצמם, ישירות מהקהילות בחו"ל. ממשלת בולגריה נערכת אף היא. גורמים מטעמה הציעו להעמיד לרשות הרב וקהילתו מוסד ציבורי כדי לערוך את ההילולה הגדולה. ההילולה הגדולה תהא אחת המכוננות. אחרי, כאמור, יצא הרב לכל מוסדות שובה ישראל הפזורות בקהילות בחו"ל.

 

באדיבות: יואב יצחק  http://m.news1.co.il/ArticlePage.aspx?docid=117391&subjectId=24

 

NEWS1-13-947002589702607

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: