מבזקים

"הסקטור הפרטי הפך לשק חבטות של בית המחוקקים בישראל"

תוכן עניינים

שרת המשפטים איילת שקד השתתפה בכנס התאחדות התעשיינים ואמרה: "הסקטור הפרטי בישראל הפך להיות, בשנים האחרונות, שק החבטות של בית המחוקקים".

שרת המשפטים, איילת שקד, נשאה דברים הבוקר בכנס השנתי של התאחדות התעשיינים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

השרה פתחה את דבריה ואמרה כי "המנדט הבריטי אולי הסתיים לפני שבעים שנה, אבל ההשפעה שלו על חיינו חזקה כבעבר; את החיילים הבריטים הצלחנו אומנם לגרש מכאן, אבל הקרב התודעתי שלנו מול המסורת והתרבות האנגלית רחוק מלהסתיים. כנראה שלפני הכל, ובסופו של כל דבר, היחסים שבין  החקיקה והכלכלה בישראל של 2017 מוכתבים עדיין על ידי סיפור עם אנגלי בן מאות שנים: סיפורו של רובין הוד.

השרה השוותה את חברי הכנסת המקדמים מידי שבוע הצעות חוק פופוליסטיות המבקשות להתערב בחיי הכלכלה בישראל ולחלק את העושר בחברה בצורה חדשה לסיפור הידוע של רובין הוד.

"כשאני רואה את שטף הצעות החוק הפופוליסטיות, כשאני יודעת לזהות את הפגיעה האנושה בחיי הכלכלה  בישראל,כשאני נתקלת ברמיסה של זכויות הקניין הבסיסיות ביותר ושל  החופש לנהל עסקים (,החופש העומד בבסיס הצלחתו של כל יזם) –

אני שואלת את עצמי מה מי מייצר יותר נזק? רובין הוד ההוא המפורסם מימי הביניים, או כל אותם שמשחקים בלהיות רובין-הודים במאה ה-21?".

"לפני שעזבתי אתמול את הכנסת – בדקתי. 3577 הצעות חוק פרטיות הונחו על שולחנה של הכנסת ה-20 מאז החלה לפעול ועד לרגע זה." אמרה השרה. "לפרץ החקיקה הזה שמכלה את זמנו של הפרלמנט הישראלי אין אח ורע בכל העולם המערבי כולו.
זוהי בפירוש לא תעודת כבוד; זוהי תעודת עניות.
היא מעידה על הכישלון המפואר הממתין בקצה דרכו של מי שמבקש לפתור כל בעיה בדרך של חקיקה."

"הסקטור הפרטי בישראל הפך להיות, בשנים האחרונות, שק החבטות של בית המחוקקים. הרבה מאוד מהגידול בחקיקה שתיארתי לכם מתנקז להצעות חוק מזיקות בתחום הכלכלי הפוגעות במשק ובתעשייה הישראלית.

הרבה יותר קל לקחת אחריות על חלוקת העוגה מאשר לקחת אחריות על הגדלת העוגה. הרבה יותר קל להתמודד עם התעשיינים והמעסיקים ולפגוע בהם מאשר להתמודד עם נערי האוצר ולהילחם מולם על הגדלת התמריצים וחבילות הסיוע. הרבה יותר קשה להילחם על הנחת תשתיות, על אספקת גז טבעי למפעלים, על הפחתת עיצומים כספיים, והרבה יותר קל להחליט שמעתה המעסיק יספוג עוד קצת הוצאות ועוד קצת עלויות בשעה שהמהלך הזה מצטייר בתקשורת באופן חיובי".

"החופש לנהל עסקים הוא החמצן של המגזר היצרני שלנו. הרגולציה העודפת חונקת אותו. תפיסת השוק החופשי בה אני דוגלת אינה יכולה לחיות בשלום עם משטר של הגבלות רגולטוריות כה רבות וכה חמורות שכמעט ומביא את  המגזר העסקי שלנו למצב שבו לעסקים בישראל,  כל מה שלא הותר – אסור".

השרה סיימה את דבריה באומרה: "אני מבטיחה לכם להמשיך ולהילחם עבורכם מול כל אותם "רובין-הודים" בעיני עצמם ולהגן עליכם מפני החיצים שלהם המסווים בתור הצעות חוק. ומכם אני מבקשת בקשה אחת פשוטה, תמשיכו ליצור כאן ותמשיכו להעסיק כאן מאות אלפי ישראלים".

 

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

 

9e2aeedf-e470-40e2-9c6d-1b3dc008b5e5

baa53988-dda3-4e39-bcc5-6175f819a5c6

a27ad888-a8f1-4694-961d-07a560302efd

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: