מבזקים

הלכות והנהגות ליום שני יא' טבת התשע"ז מכבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

תוכן עניינים

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא" – הלכות והנהגות ליום שני יא' טבת התשע"ז מפי כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א מתוך הסידור ליום חול אמרי פי. לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל

א. מובא ב"שער הכוונות"
(ענין נוסח התפילה שם) וז"ל, "צריך להפסיק בין מילת "ובנעימה" למילת "קדושה", וגם צ"ל קדושה בשורוק, והעניין הוא כאלו אומר כן בשפה ברורה ובנעימה כולם כאחד עונים קדושה באימה ואומרים ביראה קדוש קדוש קדוש ה' צבאות.

ב. מובא ברבותינו הקדושים ע"ה, הוד היא המידה השמינית וכן ברכת רפאנו היא ברכה השמינית ונראה הטעם כי רפואה היא דרך נס, כי עד חזקיהו לא היה חולה שהתרפא רק שהקב"ה פעל זה הנס על ידי חזקיהו, וכל עניין נס הוא על ידי נצח או על ידי הוד.

ג. פותח את ידיך. הנה מובא ברבותינו הקדושים זצוק"ל על המנהג למשמש בתפילין באמירת "פותח את ידיך" דהנה מובא בפרד"ס רימונים לרמ"ק (פרטי השמות פ"יד) בשם כ"ב "א" "נ" "ק" "ת" "ם" – "פ" "ס" "ת" "ם" דשם "פ" "ס" "ת" "ם" נותן פסת בר לצריכים מזון ומסוגל לפרנסה. וכך מובא ברבותינו זצוק"ל שנהגו לומר קודם כתיבת תפילין יהי רצון וכו' למען קדושת שמך "פ" "ס" "ת" "ם" שעולה בגימ' תפילין וכו', וכתב שם לומר ד' פסוקים אשר ר"ת שלהם "פ" "ס" "ת" "ם" – הרי תפילין רומזים שם "פ" "ס" "ת" "ם" המסוגל לפרנסה, לכן באמירת "פותח את ידיך" שמבקשים על הפרנסה יש למשש בתפילין לעורר השם "פסת"ם" ג"כ המסוגל לתת פסת בר מזוני רויחא לבני ישראל, והנה דבר זה מסוגל לישועות והצלחות בעניני הפרנסה.

ד. וב"כף החיים" לגר"ח סופר זצוק"ל (או"ח סימן נ"א, אות ל"ד) כתב על מה שמובא בשולחן ערוך (שם, סעיף ז) וצריך לכוון בפסוק "פותח את ידיך" ואם לא כיוון, צריך לחזור ולאומרו פעם אחרת. וז"ל, ועיקר הכוונה הוא שיבין פירוש המילות שהקב"ה משגיח על בריותיו ומפרנסן, וכן כל מקום שנזכר כוונה בדברי הפשטנים הוא פירוש המילות שיבין מה שהוא אומר, אבל לא שמות וכוונות כי אין אתנו יודע בזאת ואפילו הלומדים בכתבי האר"י ז"ל לא יעשו זאת וכו', אכן יזהרו מאוד בפירוש המילות ולא יחסרו תיבות ואותיות, ובפרט בשעת אזכרות השמות כי ה' יראה ללבבות "ומיהו בפסוק פותח את ידיך יש לכוין כוונה פשטית שר"ת פ'ותח' א'ת' י'דיך' "פא"י" וסופי תיבות "חת"ך", ומשביע גימטריא "חת"ך". עיין ב"שער הכוונות" הברכות והתפילות שקודם כל יזהרו לכוון בפירוש המילות ואזכרות השמות על פי הפשט וגם בהברות המילות שלא יחסר מהם שם אות, ואחר כך תבוא עליהם הכוונה וצריך להיזהר בזה הרבה מאוד, וגם לפנות ליבם מכל מחשבה בעת התפילה שאם ככה לא יעשה, אפשר שח"ו טורפים להם תפילתם לפניהם ואומרים עליהם לאמר איך עד הפשט לא הגיעו "לעשות כונים למלכת השמים"
(ירמיהו ז, יח) רחמנא ליצלן והחי יתן אל ליבו עכ"ל.

— לימוד שתי משניות יומי —
לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה – ה"בבא מאיר" זצוק״ל

יומא, פרק א' משנה ב':
כָּל שִׁבְעַת הַיָּמִים הוּא זוֹרֵק אֶת הַדָּם וּמַקְטִיר אֶת הַקְּטֹרֶת וּמֵטִיב אֶת הַנֵּרוֹת וּמַקְרִיב אֶת הָרֹאשׁ וְאֶת הָרֶגֶל. וּשְׁאָר כָּל הַיָּמִים, אִם רָצָה לְהַקְרִיב, מַקְרִיב, שֶׁכֹּהֵן גָּדוֹל מַקְרִיב חֵלֶק בָּרֹאשׁ וְנוֹטֵל חֵלֶק בָּרֹאשׁ:

יומא, פרק א' משנה ג':
מָסְרוּ לוֹ זְקֵנִים מִזִּקְנֵי בֵית דִּין וְקוֹרִין לְפָנָיו בְּסֵדֶר הַיּוֹם, וְאוֹמְרִים לוֹ, אִישִׁי כֹהֵן גָּדוֹל, קְרָא אַתָּה בְּפִיךָ, שֶׁמָּא שָׁכַחְתָּ אוֹ שֶׁמָּא לֹא לָמַדְתָּ. עֶרֶב יוֹם הַכִּפּוּרִים שַׁחֲרִית, מַעֲמִידִין אוֹתוֹ בְּשַׁעַר הַמִּזְרָח וּמַעֲבִירִין לְפָנָיו פָּרִים וְאֵילִים וּכְבָשִׂים, כְּדֵי שֶׁיְּהֵא מַכִּיר וְרָגִיל בָּעֲבוֹדָה:

זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זהרי.

 

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%a4%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%951

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: