מבזקים

הטיהור האתני במחוז קונייטרה בעיצומו הסונים בדרך החוצה

תוכן עניינים

לפני יותר משבועיים החלו להתקבל ידיעות מעיירות וכפרים במחוז קונייטרה, לא הרחק מגבול הגולן עם ישראל, כי צבא סוריה פנה באולטימטום לתושבים הסונים במרחב. או שתמסרו את נשקכם לצבא ותתחילו לשתף פעולה או שתארזו את מטלטלכם ותועברו בעזרת האוטובוסים הירוקים צפונה לעיר אידליב, העיר שבשליטת המורדים. כרגע.

קריאות עזרה ותחינה לכל מדינות העולם, כולל ישראל, יצאו מאזורים מאוימים אלו, לסכל את הכוונה, נתקלו בחומת אדישות.

שליחים מטעם האופוזיציה יצאו לכל מדינות העולם המערבי בניסיון לסכל טיהור אתני זה. שליח הגיע גם לישראל ואפילו התראיין לאמצעי התקשורת בישראל. האיש, זייתון שמו, שמשפחתו מהעיירה סעסע קרוב לגבול ישראל, אמר כי הבעיה היא לא רק של התושבים הסונים המקומיים, אלא הבעיה תגלוש מיד אחר כך ישר לחיקה של ישראל שתצטרך להתמודד עם נוכחות שיעית אגרסיבית על גבולה. יתר על כן הוא אמר שהבעיה האמתית הרבה יותר גדולה כי האולטימטום ניתן לכל מקומות היישוב הסונים ברחבי מחוז קונייטרה בואכה הר החרמון.

מיותר לציין שגם גורמים רשמיים בישראל הפנו כתף קרה באומרם שהנושא ידוע.

וכמו כל דבר בחיים – זמן החשבון הגיע.

זה התחיל בעיירה כנאכר הנמצאת מזרחית למחוז קונייטרה, כש-1000 תושבים החזירו את נשקיהם לצבא הסורי והחליפו את נאמנותם למטר אסד. צבא סוריה אמר להם כי הם יגויסו למיליציות חמושות בפיקודם ותפקידם יהיה לשמור על הביטחון בכל הגזרה ממקום מגוריהם עד הר החרמון.

האזור הבא ש"נשבר" והחליף את נאמנותו הייתה העיירה צנאמין, השכנה למפקדת דיוויזיה 9 שריון, כאשר התפרסם כי 800 איש החליפו את נאמנותם ואף מסרו לשלטונות 150 כלי נשק. מאוחר יותר טענו המורדים כי ב-800 האיש היו הרבה מכנופיות שודדים קרימינליות שעסקו בגניבות ושוד אזרחים וחלק מהנשק שנמסר בכלל נקנה בשוק השחור ורובם אפילו לא תקינים.

היום מתפרסם כי תושבי העיירה סעסע נתבקשו להחליט לאלתר, מי שמסכים להיות נאמן לצבא סוריה יישאר וכל היתר מתבקשים להתפנות באמצעות אוטובוסים לכיוון אידליב.

וזה לא סוף הסיפור.

האופוזיציה הסורית מזהירה את ישראל כי לא ירחק היום והמשטר הסורי יישב בגולן שיעים מעירק ומשפחות לוחמי חיזבאללה שיסכימו לעבור לשם ואז הבעיה של ישראל תהיה פי כמה וכמה יותר גדולה מהיום.

וישראל הרשמית, עוקבת בדאגה אחרי הנעשה מעבר לגבולנו.

אגב, החודש יערך במכון טרומן בירושלים כנס בהשתתפות אנשי אופוזיציה סורית בה הם יתריעו על המצב החדש ההולך ונוצר על גבול הגולן עם ישראל.

 

מאת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/1818

 

 

%d7%a1%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%94-%d7%9e%d7%a9%d7%95%d7%9c%d7%a9-%d7%94%d7%9e%d7%95%d7%95%d7%aa-%d7%a7%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%98%d7%a8%d7%94-384x216

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: