מבזקים

הלכות והנהגות ליום שני ד' טבת התשע"ז מכבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו

תוכן עניינים

כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא" – הלכות והנהגות ליום שני ד' טבת התשע"ז מפי כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א מתוך הסידור ליום חול אמרי פי. לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל

כתב האליהו רבה (או"ח סימן צח ס"ק א) ובקיצור של"ה (סוף עניני תפילה ד"ה. שמעתי) כתב סגולה להעביר מחשבת חוץ שקודם תפילה יעביר יד ימינו שלוש פעמים על מצחו ויאמר כל פעם "לב טהור ברא לי אלוקים ורוח נכון חדש בקרבי" (תהילים נא, יב), וכן אם בא לו מחשבת חוץ בתוך התפילה ישתוק מעט ויעביר ימינו על מצחו ויהרהר פסוק הנ"ל, וכך נהגו אבותי ורבותי זצוק"ל, וכך מובא במשנה ברורה (שם) ובכף החיים לרבנו חיים פלאג'י זצוק"ל (סימן יא, אות ו).

לאחר שטיהר מחשבתו יכוון הפסוק הזה "ב'בית א'לוקים נ'הלך ב'רגש" (תהילים נה, טו).

יאמר מזמור "למנצח בנגינות מזמור שיר" (תהילים סז), וצריך לאומרו מתוך ציור המנורה, ויכוין בשם מ"ב מתוך ציור המנורה. ומובא ב"שער הכוונות" (ענין בית הכנסת) שמעתי בשם מורי ז"ל, שבכניסתו ישתחוה כנגד ההיכל ואחר כך יאמר מזמור "אלוקים יחננו ויברכנו" אשר יש בו ז' פסוקים, וכנגדם יקיף ז' הקפות סביב התיבה שבאמצע הבית כנסת. וטוב הוא שיכוין לגמור פסוק א' בכל הקפה מהז' עד שיגמור הז' הקפות בז' פסוקים. ויכוין כי התיבה היא כנגד המלכות ויכוין להמשיך אליה ז' אורות מקיפין שהם מן החסד עד המלכות, ואור המקיף של  המלכות ג"כ אנו ממשיכין אליה, והיא מכלל ז' המקיפין. ותכוין לכלול עצמך לקבל מן ז' אורות המקיפין האלו, אתה והמלכות ביחד. וביום א' תכוון לפסוק ראשון שהוא "אלוקים יחננו" וכו' ותכוון שהוא גובר על הז' פסוקים והוא תגבורת החסד על ו' התחתונים. וביום ב' תכוין כי פסוק הב' גובר על כולם. וכן תכוין עד יום ה-ו' כי אז תכוין בפסוק ה-ו' שהוא גובר על כולם. ואמנם ביום השבת אין צריך להקיף רק הקפה אחת בלבד, וספק בדבר אם הוא כנגד הת"ת הנקרא שבת וכולם כלולות בו, או אם הוא כנגד הבינה הכוללת לכל הז', ולכן אין בשבת רק הקפה א' ע"כ שמעתי בשם מורי זצ"ל. אבל אני ראיתי שהוא היה בא לבהכ"נ ולא היה מקיף שום הקפה, ואפשר כי בשביל שלא היה הוא מן הי' הראשונים לפי שהיה מתאחר לבא כנ"ל, ולכן לא היה מקיף מפני הרואים שנראה כיוהרא כנלע"ד.

 

 — לימוד שתי משניות יומי —

לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה – ה"בבא מאיר" זצוק״ל

 

שקלים, פרק ז' משנה ה':

בָּרִאשׁוֹנָה הָיוּ מְמַשְׁכְּנִין אֶת מוֹצְאֶיהָ, עַד שֶׁהוּא מֵבִיא נְסָכֶיהָ. חָזְרוּ לִהְיוֹת מַנִּיחִין אוֹתָהּ וּבוֹרְחִין. הִתְקִינוּ בֵּית דִּין שֶׁיְּהוּ נְסָכֶיהָ בָּאִין מִשֶּׁל צִבּוּר:

 

שקלים, פרק ז' משנה ו':

אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן, שִׁבְעָה דְּבָרִים הִתְקִינוּ בֵּית דִּין, וְזֶה אֶחָד מֵהֶן, נָכְרִי שֶׁשִּׁלַּח עוֹלָתוֹ מִמְּדִינַת הַיָּם  וְשִׁלַּח עִמָּהּ נְסָכִים, קְרֵבִין מִשֶׁלּוֹ. וְאִם לָאו, קְרֵבִין מִשֶּׁל צִבּוּר. וְכֵן גֵּר שֶׁמֵּת וְהִנִּיחַ זְבָחִים, אִם יֵשׁ לוֹ נְסָכִים, קְרֵבִין מִשֶּׁלּוֹ. וְאִם לָאו, קְרֵבִין מִשֶּׁל צִבּוּר. וּתְנַאי בֵּית דִּין הוּא עַל כֹּהֵן גָּדוֹל שֶׁמֵּת, שֶׁתְּהֵא מִנְחָתוֹ קְרֵבָה מִשֶּׁל צִבּוּר. רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, מִשֶּׁל יוֹרְשִׁין. וּשְׁלֵמָה הָיְתָה קְרֵבָה:

 

 זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זהרי.

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

 

0245689f-93b2-437f-8693-86dabd8345fa

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: