מבזקים

"אם איראן תפריע לקשר עם ישראל נמחק אותה"

תוכן עניינים

0404: חבר פרלמנט מאזרבייג'אן תקף בנאומו את איראן לאחר שזו איימה לפגוע ביחסים עם מדינת ישראל

באיראן לא התלהבו מהתקרבות בין ישראל לאזרבייג'אן, לאחר פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת אזרבייג'אן אילהם אילייב לפני כשבועיים.

על פי דיווח באתר 0404 אסנגולייב, חבר האספה הלאומית באזרבייג'אן הזהיר בנאומו בפרלמנט את איראן מניסיון לשבש את היחסים בין המדינות: "עמדתה של איראן מקצינה כלפי אזרבייג'אן ובעלת השלכות חמורות בנוגע לעתיד. איראן לא יכולה להתערב בקשרים שמפתחת אזרבייג'אן ואם תנסה לתקוף אותנו, היא תמחק מהמפה והאזור יחולק לחתיכות".

הביקור שקירב בין ישראל לאזרבייג'אן
ביקורו של נתניהו באזרבייג'אן הוא הפעם השניה בה מבקר ראש ממשלה ישראלי במדינה, כשהביקור הקודם נערך גם כן בכהונת נתניהו לפני 20 שנה. במהלך הפגישה נחתמו הסכמי שיתוף פעולה בין המדינות בתחומי סחר, ביטחון, טכנולוגיה, חקלאות ועוד. על ההסכמים חתם השר זאב אלקין.

אילייב החמיא: "ישראל מחזיקה בטכנולוגיות מודרניות ביותר, בחלקן אנו משתמשים וחלקן ודאי יגיעו בשלב מאוחר יותר לאזרבייג'אן". ראש הממשלה המקומי סיפר גם כי ארצו רוכשת מישראל ציוד צבאי בסכום של כחמישה מיליארד דולר בעשור ודיבר על תחומי שיתוף הפעולה הרבים בין המדינות ועל היחסים המשגשגים בינהן.

אילייב ציין לטובה גם את הקהילה היהודית במדינתו ואמר: "הקהילה היהודית באזרבייג'אן מהווה חלק פעיל מאוד מהחברה שלנו ותורמת רבות להתפתחותה של אזרבייג'אן המודרנית" והזמין את נתניהו לבקר באחד מחמשת בתי הכנסת בבאקו. הוא סיפר כי מדינתו היא בית עבור היהודים החיים בה ושהדת היהודית מקבלת את מלוא הכבוד. "כבוד האדם כלפי דתו שלו מתחילה בכבוד שהוא מפגין כלפי המסורות והדתות של שכניו", אמר.

נתניהו הודה לאילייב והחמיא לו על ההתפתחות שהתחוללה באזרבייג'אן בתקופתו. נתניהו ציין גם הוא את היחסים החמים וההסכמים החשובים בתחומים השונים בין המדינות, בעיקר בתחום הנפט והאנרגיה וציין את העובדה שאזרבייג'אן היא מדינה מוסלמית, והקשרים החמים בינה לישראל הם ההוכחה שבני שתי הדתות יכולים לקיים יחסים נפלאים במה שיכול לשמש כדוגמא לקבלה וכבוד הדדיים. נתניהו הזמין את אילייב לבקר בישראל.

בתוך כך, המדינה המוסלמית מתכננת לרכוש מישראל את מערכת "כיפת ברזל". עוד בכוונתם לרכוש את הבלון הטקטי Skystar 300 ומערכת חימוש ZARBA המיוצרים ע"י חברת אירונאוטיקס. בשלב זה עדיין לא ברור מה היקף העסקה והרווח הכספי שישראל צפויה להרוויח. כמו כן, לא ידוע מהי כמות המערכות שירכשו ע"י המדינה המוסלמית.

 

 

הביא לפרסום: בן ציון עטיה
הביא לפרסום: בן ציון עטיה

 

 

פגישת נתניה- אילייב בבאקו. צילום: חיים זך /GPO
פגישת נתניה- אילייב בבאקו. צילום: חיים זך /GPO

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: