מבזקים

הלכות והנהגות ליום ראשון ג' טבת התשע"ז מכבוד האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

תוכן עניינים

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא" – הלכות והנהגות ליום ראשון ג' טבת התשע"ז מפי כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א מתוך הספר החדש לחג החנוכה כי אתה תאיר נרי. לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל

א. מובא ברבותינו הקדושים זצוק"ל שבסוף ימי החנוכה יאסוף כל השמנים והפתילות, ויכבדם למקום אחד וידליק אותם, והוא ואשתו יעברו מעליהם ומועיל לשלום בית ולזרע בר קיימא.

ב. מנהג קדוש וטוב הוא לשים השמן של נרות חנוכה בסוכות בסוכה לנוי ויופי, ומאותו שמן להדליק את נרות החנוכה ואז כוחם רב.

ג. למזכה הרבים ומוסר נפש על כלל ישראל, הנה בדבר שאלתכם איזה חיזוק להתחזק ולחזק בימי חנוכה. חשבנו בדעתנו שעלינו להשתדל ביתר עוז לעורר העולם בענין מאה ברכות בכל יום. וידוע שתקנה זו של מאה ברכות בכל יום, הראשון שיסדה ותקנה היה משה רבנו, אך ברבות הימים ננטשה והוקלה בעיני העולם. וכאשר הייתה המגפה בימי דוד המלך, עמד דוד וחיזק תקנה זו של מאה ברכות בכל יום. וידע האדם שבכח תקנה זו ממתקים הדינים מעם ישראל, וכאשר יהודי מרגיש מידת הדין ‏מיד יחזק ויעורר ענין מאה ברכות בכל יום, ויזכה את הרבים בזה שיסביר להם החובה לכל יהודי לברך מאה ברכות בכל יום. וידועים דברי הטור (או"ח, סי' מו) שהיו מתים מאה אנשים בכל יום, ושאל דוד המלך על מה נגזרה גזרה זו, ואמרו לו שזהו משום שאין מודים להשי"ת. וידע האדם שמן השמים נמשכים צינורות מהם יורד השפע, והברכות הם הסגולה להמשיך השפע, ומשום שלא עסקו בברכות והודאות לא ירד השפע לעולם, ואז נגרם שמידת הדין תחול וימותו מאה אנשים בכל יום. וידע האדם שכאשר לא מקפידים במאה ברכות בכל יום זה סכנה ממש, וכדברי הב"ח (סימן נו) שכתב שכאשר אין נזהרים במאה ברכות הרי זה פיקוח נפש ממש, לפי שהגזרה שהייתה בימי דוד הייתה גזירה נמשכת והייתה תלויה ועומדת על הכלל כולו, ובכדי לבטלה ולהמתיקה היו צריכים למאה הברכות שיאמרו כל ישראל.
והנה בימי חנוכה אלו ימים של הודאה להקב"ה וזמן של פתיחת כל צינורות השפע, והמאה ברכות הם מאה צינורות של ברכה מהקב"ה, וזה הזמן לפתוח הצינורות האלו שישפיעו שפע של ברכה הצלחה וישועה לכלל עם ישראל, ולכן נתחזק אנו בעצמנו בעניין מאה ברכות, ונחזק סביבותינו לרעהו יאמר חזק ונגדיל ונרחיב ההודאה להקב"ה, ויפתחו כל צינורות השפע בימי האור, המאיר לארץ ולדרים ואשרי מי שמזכה את הכלל במצוה רמה זו.

ד. לתלמידי האהוב והחביבי, הנה עומדים אנו להיכנס לימי השובבי"ם אך ההכנה לימי השובבי"ם והפתח לימים קדושים אלו נמצא בימי החנוכה אשר בהם יש כעין תשובת המשקל, והוא על ידי שמתקן את העינים אשר חטאו בהסתכלות במקומות האסורים, כעת בימי חנוכה מסתכלים בנרות חנוכה. וידוע שתשובת המשקל על הראיה אסורה היא על ידי הסתכלות בפניהם של צדיקים, וכן הסתכלות באותיות התורה הקדושה, ועל ידי ראיות קדושות אלו מתקן את העבר ושואב כח לעתיד, וכך מתקן עולם במלכות שדי.
— לימוד שתי משניות יומי —
לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה – ה"בבא מאיר" זצוק״ל

שקלים, פרק ז' משנה ג':
בָּשָׂר שֶׁנִּמְצָא בָּעֲזָרָה, אֵבָרִים, עוֹלוֹת. וַחֲתִיכוֹת, חַטָאוֹת. בִּירוּשָׁלַיִם, זִבְחֵי שְׁלָמִים. זֶה וָזֶה תְּעֻבַּר צוּרָתוֹ וְיֵצֵא לְבֵית הַשְּׂרֵפָה. נִמְצָא בַּגְּבוּלִין, אֵבָרִים, נְבֵלוֹת. חֲתִיכוֹת, מֻתָּרוֹת. וּבִשְׁעַת הָרֶגֶל שֶׁהַבָּשָׂר מְרֻבֶּה, אַף אֵבָרִים מֻתָּרִין:

שקלים, פרק ז' משנה ד':
בְּהֵמָה שֶׁנִּמְצֵאת מִירוּשָׁלַיִם וְעַד מִגְדַּל עֵדֶר, וּכְמִדָּתָהּ לְכָל רוּחַ, זְכָרִים, עוֹלוֹת. נְקֵבוֹת, זִבְחֵי שְׁלָמִים. רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, הָרָאוּי לִפְסָחִים, פְּסָחִים קֹדֶם לָרֶגֶל שְׁלשִׁים יוֹם:

זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זהרי.

 

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

%d7%a4%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%95

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: