מבזקים

חבר הפרלמנט הצרפתי בקבר יוסף: "אלו השורשים של העם היהודי ואנחנו נשאר כאן לנצח"

תוכן עניינים

ח"כ פינדרוס, ח"כ בוסו וחבר פרלמנט צרפתי מאיר חביב נכנסו הלילה בכניסה מצומצמת לקבר יוסף. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אני קורא לממשלה להתחזק ולחזור בצורה מלאה לקבר יוסף"

רפאל קוק | י"ז בכסלו תשפ"א | יום חמישי 3 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

הלילה התקיימה כניסה מצומצמת לקבר יוסף על פי כללי הקורונה ועל פי תוכנית מסודרת שהוגשה על ידי מועצה אזורית שומרון בתיאום עם חטיבת שומרון. הכניסה אושרה עי משטרת ישראל לפי כללי משרד הבריאות, כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון באמצעות מתנדבי מנהלת קבר יוסף של המועצה, בליווי ואישור חטיבת שומרון.

הכניסה התקיימה בפרשה שבה מוזכר כי יעקב מגיע לשכם וקונה את חלקת השדה בה יושב היום קבר יוסף.

את קבר יוסף פקדו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ח"כ יצחק זאב פינדרוס יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ אריאל בוסו מש"ס, חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון, מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג והרב אבו חצירא.

"אנחנו מגיעים לכאן כגנבים בלילה וזה לא קל" אמר ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן: "אנחנו מצפים מממשלת ישראל על כל מרכיביה השונים, להפסיק לריב אחד עם השני. ללמוד עוז וגבורה מיוסף הצדיק שהיה משביר והיה אמיץ ובתור יהודי מבור הכלא, הגיע לנהל את כל העולם, בזכות זה שהוא לא פחד. לא פחד מהגויים ועשה מה שהקב"ה אמר לעשות. אני קורא לממשלה להתחזק ולחזור בצורה מלאה לקבר יוסף, וישיבת קבר יוסף תוכל לחזור לפעול מכאן בצורה מלאה. אנחנו מגיעים לכאן כשליחים של כל עם ישראל בארץ ובחוץ לארץ".

חבר הפרלמנט מאיר חביב נשנק מדמעות כשהוא דיבר ואמר: "אני מאוד נרגש, זו פעם ראשונה בחיי שאני מבקר בקבר יוסף. אתם עושים עבודת קודש, אלו השורשים של העם היהודי ואין מה לעשות אנחנו נשאר כאן לנצח. בעזרתכם ובע"ה אנחנו נהיה בכל ארץ ישראל ובעיקר בקבר יוסף שכל כך קשור אלינו. הלוואי שהברכות של יוסף הצדיק, ישרו על כולנו ועל כל עם ישראל. תודה ראש המועצה על ההזמנה אני מאוד מאוד נרגש".

ח"כ פינדרוס: "כמו שאמר המארח ראש המועצה יוסי דגן, שבאמת עושה עבודת קודש, בדיוק בפרשה הזו שיעקב אבינו קנה את המקום הזה, ואת הבן שאהב מכולם ציווה שיקברו פה. באנו לפה להתפלל שתהיה סייעתא דשמיה, שעם ישראל יחזור לפה כולל התורה כולל התפילה. כל הבנים שגלו מהמקום הזה יחזרו לכאן בצורה בטוחה, לא כגנבים בלילה, על זה אנחנו מתפללים שיבוא במהרה".

ח"כ אריאל בוסו: "יעקב ובניו, כשיוסף הצדיק נפרד סמל של מסירות נפש סמל של הרצון להאחז בארץ הקודש, בארץ ישראל גם כשזה לא הולך בקלות ובייסורים קשים ומרים, וראינו מה יעקב אמר מה יוסף אמר כדי להאחז פה ולכן אנחנו סמוכים ובטוחים שכל ממשלות ישראל ולא משנה מי יושב השלטון האמריקאי. מבחינתנו להאחז ביוסף הצדיק בשכם ולהקים מחדש את ישיבת יוסף הצדיק זו חובת השעה, זה המגן שלנו זה צריך להיות מבחינתנו מרכז הארץ ואנחנו סמוכים ובטוחים ורוצים לחזק את ידיו של ראש המועצה וההתיישבות בכלל".

יוסי דגן, דוידי בן ציון, ח"כ פינדרוס, ח"כ בוסו ומאיר חביב צילום | רועי חדי
יוסי דגן, דוידי בן ציון, ח"כ פינדרוס, ח"כ בוסו ומאיר חביב
צילום | רועי חדי
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: