מבזקים

פגמים עצומים וטעויות בתכנון פרוטוקול PCR

תוכן עניינים

סוף עידן ה- PCR ? המאמר שהוביל לבדיקות PCR כאמצעי לזיהוי של COVID19 נמצא תחת אש מ-22 מדענים בכירים שקוראים לבטל אותו

רן לוי | י"ב בכסלו תשפ"א | יום שני 30 בנובמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

22 מדענים בכירים פרסמו מחקר שבו הם מראים שבדיקת הPCR  מעל 35 סבבים היא אמינה רק ב-3 אחוזים מהפעמים, או 97% כשהיא יוצאת חיובית זה לא נכון. הם קוראים לביטאון שפרסם את המחקר המקורי שבעקבותיו כולם בעולם התחילו להשתמש בבדיקת ה-PCR למשוך את הפרסום, שזה אומר בשפה פשוטה להודיע לעולם שהפרסום היה שגוי ושלבדיקות שעורכים היום יש אפס אמינות.

בפרסום שכותרתו "איתור וירוס קורונה חדשני 2019 (2019-nCoV) על ידי RT-PCR בזמן אמת הציגו הכותבים זרימת עבודה אבחונית ופרוטוקול RT-qPCR לאיתור ואבחון של 2019-nCoV (הידוע כיום בשם SARS-CoV-2), שלטענתם מאומתים, כמו גם מתודולוגיית אבחון חזקה לשימוש במסגרות מעבדה לבריאות הציבור.

לאור כל ההשלכות הנובעות מעצם פרסום זה על חברות ברחבי העולם, קבוצת חוקרים עצמאיים ביצעה סקירה נקודתית של הפרסום האמור, בו כל מרכיבי תכנון הבדיקה שהוצגו נבדקו, המלצות פרוטוקול RT-qPCR הוערכו מול פרקטיקות מעבדה טובות, ופרמטרים שנבדקו מול ספרות מדעית רלוונטית המכסה את התחום.

פרוטוקול RT-qPCR שפורסם לאיתור ואבחון של 2019-nCoV וכתב היד סובלים משגיאות טכניות ומדעיות רבות, כולל תכנון לא מספיק של פריימר, פרוטוקול RT-qPCR בעייתי ולא מספיק והיעדר אימות בדיקה מדויק. לא המבחן שהוצג ולא כתב היד עצמו ממלאים את הדרישות לפרסום מדעי מקובל. יתר על כן, ניגודי עניינים חמורים של המחברים אינם מוזכרים. לבסוף, לוח הזמנים הקצר מאוד בין הגשת קבלת הפרסום (24 שעות) מסמל שתהליך ביקורת עמיתים שיטתי או שלא בוצע כאן או באיכות ירודה בעייתית. אנו מספקים עדויות משכנעות למספר ליקויים מדעיים, טעויות ופגמים.

בהתחשב בכתמים המדעיים והמתודולוגיים המוצגים כאן, אנו בטוחים כי למערכת העורכים של Eurosurveillance  אין ברירה אחרת אלא לחזור בה מהפרסום.

מקור: http://Review report Corman-Drosten et al. Eurosurveillance 2020 – CORMAN-DROSTEN REVIEW REPORT

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: