מבזקים

שמואל ללקין הלך לעולמו בגיל 94

תוכן עניינים

משפחת הספורט האולימפי בישראל והספורט כולו מרכינים ראש, עם היוודע הבוקר דבר מותו של שמואל ללקין, מי שעמד בראש המשלחות האולימפיות של ישראל במכסיקו 1968, מינכן 1972, מונטריאול 1976 ולוס אנג'לס 1984. עוד עמד בראש משלחות ישראל למשחקי עמי אסיה ב-1970 וב-1974. בעוד כשלושה חודשים אמור היה לחגוג את יום הולדתו ה-95

אבי בנאלישע | י' בכסלו תשפ"א | יום חמישי 26 בנובמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

שמואל ללקין,יליד תל אביב (8.2.1926) עשה קריירה צבאית במשך שנים רבות אותה החל בפלמ"ח. כמפקד כתה, הוביל יחידת סיור בדרום שנתפסה על ידי הבריטים ונגזר עליה עונש מאסר של שנתיים. ללקין השתתף בשחרור ירושלים במלחמת העצמאות ושימש בתפקידי פיקוד כקצין עד 1962. היה בצעירותו שחקן כדורעף וטניס שולחן בהפועל תל אביב.

ללקין שימש 35 שנים כמנכ"ל ההתאחדות לספורט, בין השנים 1962-1995 והיה לאחת מהדמויות המשפיעות ביותר בספורט בישראל.

חייו של שמואל ללקין, שהיה ראש משלחת ישראל למשחקים האולימפיים במינכן 1972 ניצלו שכן חדרו בכפר האולימפי היה מרוחק כעשרה מטרים ממגורי המשלחת הישראלית, ש-11 מחבריה נרצחו בידי מחבלים. בטקס לזכרם באיצטדיון האולימפי, ביום הרצח, ששודר בשידור ישיר למיליוני צופים ברחבי העולם, נשא שמואל ללקין נאום בלתי נשכח בעברית, בו הצהיר כי ישראל תמשיך להופיע בעתיד במשחקים האולימפיים ובכך הפך לחלק בלתי נפרד מסיפור הטבח הנורא שחילל את הרוח האולימפית.

שמואל ללקין היה יו"ר הקרן לעידוד ספורטאים של הוועד האולימפי בישראל, ונאמן בקרן עד היום. שנים רבות היה פעיל ציבורית במטווח הקליעה האולימפי בהרצליה ובמכון וינגייט.

ההלוויה תתקיים בחוג המשפחה.

באדיבות הוועד האולימפי בישראל
באדיבות הוועד האולימפי בישראל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: