מבזקים

בנט ושקד במפגש עם בעלי עסקים בנתניה: "השותף שלי לוקח כדור הרגעה בכל בוקר"

תוכן עניינים

מצוקת בעלי העסקים הניעה את מארגני האירוע, חיים ג'אן ומני ונטורה להזמין את נפתלי בנט ואיילת שקד למפגש שנערך עם בעלי העסקים בטיילת נתניה בסמוך ליקב

רות קרייתי | ח' בכסלו תשפ"א | יום שלישי 24 בנובמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט ואיילת שקד הגיעו היום, שלישי 24/11 בצהרים לנתניה למפגש עם בעלי עסקים ששטחו בפניהם את קשייהם הרבים בעקבות נגיף הקורונה, הסגר וצווי הממשלה: מקומות עבודה שנסגרו, עובדים שיצאו לחל"ת, מענקי ממשלה שניתנו אך אינם מספיקים לכסות את ההוצאות הרבות ומסעדנים שפתחו עסקים וקיבלו דוחות וקנסות כבדים.

"אנחנו לא עומדים בנטל הכלכלי, אנחנו קורסים. רבים מאיתנו סוגרים עסקים עם נזקים של מיליוני שקלים. מה שתמוהה בעינינו הם המהלכים ההזויים של הממשלה שבכל יום משנים את ההוראות ואינם קשובים לנו" אמר בעל מסעדה שגם סיפר כיצד בנוסף לגזרות ממשלתיות בנוגע לפיחת עסקים, הוא גם נדבק בנגיף הקורונה, נאלץ להישאר בבית ולהוציא 80 עובדים שלו לחל"ת.

בין בעלי העסקים שהגיעו למפגש, מני ונטורה לחם האופים, דודי כהן רשת סופרים, דורון דדוש נדל"ן, פרימון דודסון בעלים של קולג'ים ויו"ר איגוד השחיה בישראל, שי רביד חקלאי, גיא גולן בעלים של מסעדת סקוטמן, יזמו וארגנו את האירוע חיים ג'אן ומני ונטורה.

"אם היו נותנים לכם אפשרות לפתוח את העסקים במתכונת מצומצמת זה היה עוזר לכם?" שאל נפתלי בנט "כן בוודאי. היינו פותחים במתכונת מצומצמת כמו שעושים בתל אביב. אם העיריה היתה מתחשבת יותר. כולם מנותקים ממש הזוי פה" ענה המסעדן.

"יש גבול לכמה אפשר לסבול. יש כמה מהלכים שהממשלה יכולה לעזור לנו. תעזרו בחוק לפרוס תשלומים מול הסוחרים, מול המיסים והשכירויות אבל זאת מלחמה. עצרתי את התשלומים כי אין לי מאיפה לשלם אז שיעצרו אותי. בגלל שפתחת אתי העסק ב 2019 אין הכנסות, השכירות גבוהה ובנוסף אנחנו משלמים גם קנסות. אני בסך הכל איש קטן שמביא פרנסה לילדים. כדי לשרוד פתחנו טייק אווי כי לא היינו שם לפני זהוזה נותן למה למה לקום בבוקר. תשמע את דברי השותף שלי, הוא לוקח כדור הרגעה בכל בוקר. קשה לממשלה להגיד שהם ישמלמו את הארנונה כמו שאמרו בסגר הראשון ואנחנו לא יודעים מאיפה לשלם 30 אלף שקל בחודש ארנונה ועכשיו צריך להתמודד עם זה. מי שאין לו כסף, תולה את עצמו ומתאבד".

איילת שקד סיכמה את המפגש: "תחזיקו מעמד מי שיכול כי את החורף הזה אנחנו עוברים עם קורונה. אנחנו ננסה לסייע לכם בכל דבר שנוכל לסייע. אנחנו עוברים מעיר לעיר אבל בנתניה אנחנו באים הכי הרבה".

צילום | רות קרייתי ישראל ניוז
צילום | רות קרייתי ישראל ניוז
צילום | רות קרייתי ישראל ניוז
צילום | רות קרייתי ישראל ניוז
צילום | רות קרייתי ישראל ניוז
צילום | רות קרייתי ישראל ניוז

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: