מבזקים

רח"ל ו-FEMA הקימו מנגנון משותף למאבק בקורונה

תוכן עניינים

רשות החירום הלאומית משתפת פעולה עם מקבילתה האמריקנית הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום לעבודה משותפת בנושא נגיף הקורונה

סמיר חלבי | ט"ז בחשוון תשפ"א | יום שלישי 3 בנובמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

אתר משרד הבטחון הודיע בחודש מרץ השנה על שיתוף פעולה בין רשות החירום הלאומית – רח"ל) עם מקבילתה האמריקנית FEMA הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום, בצוותי עבודה משותפים בנושאים הקשורים להתמודדות עם נגיף קורונה והשפעותיו.

בשיחת זום ראשונית, מהצד הישראלי הוביל את השיחה ראש חטיבת שיתוף פעולה וסיוע ברח"ל, קובי וימיסברג, ולצדו מנהל המחלקה הבינלאומית של משרד הבריאות, ד"ר אשי שלמון, וראש מחלקת מדיניות חוץ במל"ל, ד"ר אבנר גולוב.

מהצד האמריקני השתתפו נציגי המשרד לביטחון המולדת, משרד הבריאות והמרכז לבקרת מחלות (CDC). השיחה התקיימה כחלק מפעילות לשיתוף פעולה בינלאומי לנושאי חירום, שאותה מובילה רח"ל.

בין הנושאים שנדונו בשיחה: עצירת ההתפשטות, חיסון למחלה, הכלת המבודדים, סיוע לאוכלוסיית הגיל השלישי, קרבה רגשית במצב של ריחוק חברתי, התמודדות עם הרציפות התפקודית של המשק, חזרה לשגרה ושיקום חברתי וכלכלי. נציגי שתי המדינות החליפו מידע על הפערים והאתגרים העומדים בפניהם.

במהלך השיחה הוחלט במשותף על אבני הדרך ונושאי שיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל, אופן החלפת ידע ומידע, עדכונים הדדיים ובניית מנגנון לשיח שוטף. הפעילות חולקה לקבוצות מתמחות, שיעבדו בצורה שוטפת, ויעדכנו מדי כמה ימים את הפורום הרחב של המומחים על התקדמותן.

רח"ל היא גוף המטה הלאומי לצידו של שר הביטחון, והיא אמונה על האסטרטגיה, המדיניות ועקרונות הפעולה הלאומיים בהתמודדות עם מצבי חירום שונים. בין שאר תפקידיה אחראית הרשות על פעילות משותפת בינלאומית להתמודדות עם מצבי חירום במטרה לצמצם את השפעותיהם על ישראל.

מקור: https://www.mod.gov.il/Society_Economy/articles/Pages/26.3.20.aspx

שיתוף פעולה בין רח"ל ופימה האמריקאית
שיתוף פעולה בין רח"ל ופימה האמריקאית
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: