מבזקים

העיר לשוטר שאינו עוטה מסיכה והותקף: "ראיתי את המוות בעיניים"

תוכן עניינים

הנער בן ה-17 שהותקף על ידי השוטר לאחר שהעיר לו על אי עטיית מסיכה כשהוא מחלק דו"חות, מגיב לכתב ישראל ניוז על התקיפה: "רציתי רק לנשום. ראיתי את המוות בעיניים"

צבי סרוסי | ט' בחשוון תשפ"א | יום שלישי 27 באוקטובר 2020 | מערכת ישראל ניוז

נער בן 17 מטבריה העיר (ביום א') לשוטר מדוע הוא אינו חובש מסכה ומחלק דו"חות לאזרחים על אי חבישת מסכה, הותקף ונעצר. "ראיתי את המוות בעיניים" אומר הנער "כל מה שרציתי היה רק לנשום לאחר שלא היה לי אויר עוד". מוסיף הנער כי השוטר שלח ידו אל נשקו, מה שהוסיף לחרדות ולפחדים אותם הוא נושא איתו עד לרגעים אלו.

דוד עבדן, הנער שטוען כי איבד את אמונו באופן כליל במשטרת ישראל, לאחר שהותקף על ידי השוטר שלא כדין, מוסיף: "השוטרים אמורים להגן עלינו ולא אלה שאנחנו צריכים הגנה מפניהם".

המשטרה לכאורה הוסיפה חטא על פשע לאחר שלמחרת המקרה המזעזע של תקיפת הנער, הוא הובא בבוקר לחקירה תחת אזהרה בגין הכשלת שוטר במילוי תפקידו, לדברי הנער על אף שלא עשה כלום כנגד השוטר ולא עשה כל מעשה שאינו חוקי באותו היום.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך פעילות אכיפה, החלו צעירים ליידות אבנים אל עבר צוות השיטור העירוני. משניסה השוטר לעצור את אחד הנערים, התגבר מטח האבנים לעברו והצעיר נמלט בסיוע חבריו תוך שהם ממשיכים בידויי אבנים לעבר הצוות ומקללים אותם. הנערים הסתתרו בישיבה סמוכה ונמלטו מהמקום עם הגעת ניידות נוספות. בהמשך אחד הצעירים נעצר לחקירה. לצד זאת, ומבלי להפחית כהוא זה בחומרת מעשיהם והתנהלותם הפסולה, הפלילית והמסוכנת של הצעירים, אי עטיית המסיכה במהלך האכיפה תטופל בזהה לכל אזרח ונגד השוטר יירשם דוח בגין עבירה זו".

דוד עבדן הנער שהוקף. צילום | צבי סרוסי ישראל ניוז
דוד עבדן הנער שהוקף. צילום | צבי סרוסי ישראל ניוז

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: