מבזקים

מי חייב לעטות מסיכה ברכב: נהג בודד, משפחה גרעינית או אנשים זרים?

תוכן עניינים

בתקופת הקורונה נחקקו חוקים חדשים שנועדו למנוע את התפשטות המחלה ומיום 27.04.2020 חובה לעטות מסכה שתכסה את האף והפה בכל מקום. למרות זאת, אנשים רבים עדיין אינם יודעים מה מותר ומה אסור בכל הנוגע לנסיעה ברכב משפחתי. כתבנו עושה סדר בבלגן

שמואל אזואלוס | ג' בחשוון תשפ"א | יום רביעי 21 באוקטובר 2020 | מערכת ישראל ניוז

לא מעט אנשים עוטים מסכה כאשר הם לבד ברכב, אף בימים חמים מאוד. יתכן ואינם יודעים מה החוק מתיר ומה הוא אוסר. צריך להפשיט את לשון החוק ולהסבירו כלשונו.

אדם שהוא נוהג לבדו ברכב פטור מעטיית מסכה, מסיבה שהרכב מוגדר כמקומו הפרטי של האדם /האזרח וחיוב עטיית מסכה הינו אך ורק במקום ציבורי, כך שרכב הוחרג מלשון החוק הנ"ל ולכן פטור מעטיית מסכה.

משפחה בה אבא, אמא וילדים המתגוררים באותו הבית, מוגדרים בלשון החוק משפחה גרעינית מהסיבה שהם ביחד רוב שעות היום. על כן כשהם ביחד ברכב הם פטורים מעטיית מסיכה ברכב. הסיבה הרציונלית לכך היא, שבני המשפחה רוב שעות היום ביחד, ואם הם לא ידביקו אחד את השני ברכב, הם ידביקו אחד את השני בבית. סיבה נוספת היא, שלא ניתן להגיד להורים אל תיסעו ביחד ברכב וכך הדבר לילדים של אותם הורים.

אז בכל זאת, מי חייב בעטיית מסכה ברכב? אנשים זרים שאינם משפחה גרעינית ואינם גרים בבית אחד. הם חייבים לעטות מסכה ברכב, כי יש חשש שידביקו אחד את השני. להבדיל מבני משפחה גרעינית שנמצאים כל היום ביחד ופטורים לעטות מסיכה בתוך הרכב.

לסיכום, אם אתה או את לבד ברכב אין כל סיבה שתסבלו ותחנקו מחום, או מחוסר אוויר באופן טבעי, שכן עטיית המסכה גורמת להכנסת פחות חמצן לגוף. תהנו מהאוויר שעד לא מזמן חשבנו שהוא בחינם, וכעת נוכחנו לדעת שטעינו. גם על האוויר משלמים כסף (בדו"חות)

צילום | AFP
צילום | AFP
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: