מבזקים

משפחת הכלה: "עשינו הכל בצורה חוקית שברו לבן בקבוק בראש"

תוכן עניינים

חתונת הדמים: חתן וכלה ביום חופתם, מוצאים את עצמם נמצאים בשדה קרב. שוטרים שנשלחו ע"מ לאכוף את החוק, מחליטים לקחת כמה צעדים קדימה, ופשוט לפרק במכות את כל מי שנקרא בדרכם. התייחסות חברי הכנסת החרדים לאירוע

אהרון שרוי | א' בחשוון תשפ"א | יום שני 19 באוקטובר 2020 | מערכת ישראל ניוז

ביום רביעי לפני כשבוע (14/10/20), הוזעקו כוחות המשטרה לבית בישוב “גבעת זאב” בעקבות חתונה שהתקיימה תוך הפרת התקנות. לפי תיעודים ברשת, נראה שהשוטרים שהגיעו למקום, החליטו לקחת כמה צעדים קדימה, והחלו להכות במשתתפים עד זוב דם, ואף לעצור את אח הכלה.

ממשטרת ישראל נמסר: "השוטרים שהגיעו למקום, הבחינו בעשרות אנשים ששהו בבית ובחצר בניגוד לתקנות וביקשו מהם לעזוב את המקום. בתוך כך, חלק מהנוכחים החלו להתגודד סביב השוטרים, הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. חשוד אחד נעצר לחקירה ונרשם קנס על סך 5,000 ש"ח לבעל הבית".

עוד נמסר מהמשטרה: "לצערנו בשעה האחרונה מופצים ברשתות החברתיות פרטים מעוותים לחלוטין אודות המקרה בניסיון להכפיש את השוטרים ולהטיל דופי בפעילותם, זאת במקום לגנות את מי שהפר את התקנות ברגל גסה, לא נשמע להוראות השוטרים ותקף אותם. אנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון לפגוע בשוטרים המבצעים את תפקידם כחוק למען בריאות הציבור".

מ”מ מפכ”ל המשטרה ניצב אף הוא להגנת השוטרים ומסר: ״שוב אנו עדים לתקיפת שוטרים שמבצעים את תפקידם כלפי מי שמפר את החוק ברגל גסה. לצערי במקום שישמע גינוי חריף כלפי אלו המפרים את התקנות ופוגעים בשוטרים האוכפים אותן, יש מי שבוחרים להשתלח בשוטרים ולהכפישם. אני מגבה ומחזק את ידיהם של השוטרים הפועלים למען שמירת שלום הציבור ובריאותו, ומגנה את כל מי שמנסה לפגוע בהם ובפעילותם לאכיפת החוק. אני שב וקורא לציבור כולו לגלות אחריות ולשמור על החוק״.

מי שראו בחומרה את הדברים, היו אלו הח"כים החרדים.

יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי שוחח עם רה”מ נתניהו והשר אמיר אוחנה על האירוע הקשה, ואלו הבטיחו לו כי יומונה צוות חקירה חיצוני שיבדוק את האירוע באופן מקצועי.

ח”כ ליצמן אף הגיב לתיעודים: “אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה. לצד החובה לשמירה על ההנחיות, אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום. מדובר באיבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה וללא התחשבות מינימאלית. השר לבטחון הפנים אמיר אוחנה, אם אמון הציבור במשטרה חשוב לך, תמנה מיידית קצין חוקר לאירוע הקשה והמיותר הזה. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום”.

באותו יום התקבלה גם תגובתו של פרוייקטור הקורונה פרופ’ רוני גמזו: "המשטרה נמצאת במשימה מורכבת וקשה במטרה לשמור על ההנחיות ועל בריאות הציבור. לא ניתן לקיים אירועים כמו חתונה בהתקהלות המונית מבלי לסכן את הציבור. אומנם צריך לנהוג באיפוק, אבל בנחישות, על מנת למנוע הדבקה ותחלואה״.

אך לאחר שיו”ר ש”ס השר דרעי, תקף בזעם את דבריו, ממגן ישראל מיהרו להתנצל בשמו, ואמרו: "התגובה נמסרה על בסיס מידע שגוי וחלקי שהובא בפני פרופ׳ גמזו. "אני חוזר בי מתגובתי הראשונה, מצטער על אופן התגובה".

ולהלן תגובתו לאירוע: "המשטרה נמצאת במשימה מורכבת וקשה במטרה לשמור על ההנחיות ועל בריאות הציבור. לא ניתן לקיים אירועים כמו חתונה בהתקהלות המונית מבלי  לסכן את הציבור. עם זאת יש לנהוג  באיפוק אך בנחישות על  מנת למנוע הדבקה ותחלואה".

ממשפחת הכלה נמסר: "עשינו הכל בצורה חוקית, הטענות היו שתקפו שוטרת, אך לא היה ולא נברא. שברו לבן שלי בקבוק בראש".

צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: