מבזקים

להתחיל מבראשית

תוכן עניינים

לא רק בתורה, זה זמן להתחלה חדשה, גם אחרי הגל השני

מאיר אוליאל | ל' בתשרי תשפ"א | יום ראשון 18 באוקטובר 2020 | מערכת ישראל ניוז

פרשת השבוע האחרונה שקראנו, היתה פרשת בראשית. זו הזדמנות עבורנו להתכנס פנימה לבחון ולשאול מה עשינו? האם הבחירות שלנו היו נכונות? וכיצד היינו רוצים להמשיך מכאן?.

זו גם הזדמנות להגיע למסקנות, מקטנות ועד גדולות, בנוגע לדברים שאנו רוצים לשמר ובנוגע לדברים שאנו רוצים לשנות בחיינו. מי שאמרה את המשפט הנכון בנושא הזה היא בת אל בן דוד מרצה בכירה ב N.L.P שכתבה: "המחזוריות הזאת מעניקה כוח עצום אל מול הקיפאון והקיבעון".

אסביר מעט במה הכוונה. אנחנו מכירים את האנשים שתמיד עשו דבר כזה או אחר שהם מאוכזבים ממנו, ואומרים מחר יהיה טוב יותר. והשאלה למה באמת ממחר ולא מהיום התשובה לכך היא: שכל יום הוא מחזור לאדם בפני עצמו. יש שמבטאים את זה בשתיית מים קרים, אבל בתכלס' זה לא כמו יום חדש. יום חדש יודע לתת לנו אנרגיות חיוביות יותר ממה שהיה בזמן הכעס או הדבר שממנו לא הייתי מרוצה לכן תמיד אנשים יגידו לכם בא נדבר מחר. זה הזמן הכי חשוב לחשבון נפש. לא רק בגלל שזה שנה חדשה, אלא בגלל שזה חלון גדול של הזדמנויות בזמן הנכון.

אז נכון שהתחלנו שנה חדשה בקריאת פרשיות השבוע, ושמחנו בשמחת התורה, אבל גם יצאנו מסגר שני אחרי לא מעט דיבורים על מגזרים כאלה ואחרים על מי ומי האשם בהתפרצות של הקורונה. אז הנה לפנינו חלון הזדמנות ששווה לתפוס ולהתחיל מבראשית. להגיד זה אשם וזה אשם, זה הכי קל להגיד.

צריך להבין שבסופו של יום כולנו ביחד נביא לכך שנעבור את זה ביחד, למרות הקושי להבין את זה. אז עכשיו שאנחנו כעם יוצאים מהסגר השני, שהוא לא פשוט בכלל לכל ציבור שהוא, פשוט בואו ניתן יד אחד לשני. נביט אחד לשני בעיניים ונעזור למי שצריך, אם זה במודעות על שמירת הכללים, ואם זה בעזרה הכי קטנה שתעזור לשני.

ככה נעצור את כל השנאה ואת הפירוד שכל גל מביא לנו. בסופו של יום הציבור צריך להבין שיהודי, זה כולל את כל המגזרים בעם. ברגע שפגעת במישהו מסויים אתה פוגע גם בך.

נסיים בברכת "איש את אחיו יעזורו ולאחיו יאמר חזק" ובזה אנחנו גם יוצאים "מהקיפאון והקיבעון" שיש לנו.

להתחיל מבראשית
להתחיל מבראשית
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: