מבזקים

איזה נושאים לומדים בקורס מנהלי עבודה בבניין?

תוכן עניינים

אנשים שעובדים בתחום הבנייה בארץ ורוצים להתקדם למשרה של ניהול אתרי בנייה, יכולים להירשם לקורס מנהלי עבודה בבניין. ניתן ללמוד את הקורס הזה במסגרות שונות ברחבי הארץ, והקורס הוא הכרחי כדי להתחיל ולעבוד במשרה מהסוג הזה.

הלימודים נמשכים כ-107 מפגשים, והם מכסים את כל מה שדרוש למנהל אתר בנייה לדעת כדי לעשות זאת במקצועיות, בביטחון ותוך שמירה על כל נהלי הבטיחות הנדרשים. מדובר על קורס שיכול להקפיץ באופן משמעותי את הקריירה של מי שלומד אותו, ומעוניין להתקדם לתפקיד ניהולי בתחום הבניין.

דרישות קבלה לקורס מנהל עבודה בבניין

כדי להתקדם בתהליך של לימודי קורס מנהלי עבודה בבניין, יש לענות על כמה דרישות מקדימות. יש צורך ברישיון קבלן ובוותק של 5 שנים לפחות (או שנתיים אם אתם בעלי תעודת טפסן סוג 3), להיות בוגר קורס הדרכה לעבודה, לעבור וועדה מסננת של משרד העבודה וכן להיות בעלי 10 שנות לימוד לפחות (אלא אם כן המועמד הוא מעל גיל 45).

הדרישות הללו נועדו כדי להבטיח שהנרשמים לקורס הם בעלי ניסיון מספק בתחום, וכי הם בעלי הידע הבסיסי הדרוש שאותו ישכללו ויחדדו במהלך הלימודים.

מה הם הנושאים הנלמדים בקורס?

הנושאים הנלמדים בקורס הם מגוונים ומכילים את כל הידע הדרוש לניהול אתר בנייה פעיל. הלימוד מתחיל בכל מה שקשור להכרת חומרי הבניין עצמם ולציוד המשמש לבנייה. לאחר מכן הקורס עוסק בתורת הבנייה ובחוקים ההנדסיים שמאפשרים בנייה של מבנים יציבים.

הנושאים בהמשך מתמקדים ביכולת לקרוא תכניות מתאר ותכניות בנייה, בהכנות המקדימות שיש לעשות באתר, בניהול ביצוע תהליך הבנייה, ובהמשך – עיסוק בעבודת הבנייה עצמה בפועל.

חלק חשוב מהלימוד בקורס עוסק בנושא הבטיחות. במקרים לא מעטים נפגעים עובדי בניין באתרי בנייה ברחבי הארץ, וההקפדה על בטיחות בעבודה היא לעתים מצילת חיים ממש. בנוסף לכך, הלימודים בקורס עוסקים בכל מה שקשור לניהול כוח האדם של עובדי הבניין ובדיני העבודה שיש לדעת כדי לעשות זאת בהצלחה.

הקורס גם מתמקד בעקרונות הבנייה הירוקה, שהיא בנייה שגורמת פחות נזק לסביבה ועושה שימוש בחומרים מתכלים ובשיטות בנייה בלתי מזהמות. בקורס לומדים גם כישורי מחשב בסיסיים, שהם כישורים הדרושים לכל מנהל אתר בנייה.

לסיכום

הקורס לניהול עבודה בבניין הוא קורס מקצועי שמעניק את כל הכלים הדרושים לכך לאנשים שיש להם רקע בתחום. הקורס יכול להוות מקפצה מקצועית משמעותית לכל אדם בתחום שיש לו רישיון קבלן ועונה על שאר דרישות הקבלה של הקורס.

הקורס מועבר ברמה מקצועית גבוהה והוא מאפשר למגוון סוגי הקבלנים כגון: קבלן שיפוצים, קבלן גמר, קבל עפר, קבלן בניין לרכוש מקצוע מאתגר, מעניין, מלהיב, שמעמיד דרישות לא מעטות אך כרוך בסיפוק רב בכל פעם שפרויקט בנייה בא על סיומו בהצלחה.

 

Future building construction engineering project concept with double exposure graphic design. Building engineer, architect people or construction worker working with modern civil equipment technology.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: