מבזקים

המחדלים והשקרים המסוכנים של ארגון הבריאות העולמי שנכנע לסינים ומעל בתפקידו

תוכן עניינים

במקום לדאוג באמת לבריאות אזרחי העולם, ארגון הבריאות העולמי בחר לשתף פעולה עם התעמולה הסינית, בהשתקת מידע קריטי ובניסיון להפחית מחומרת האיום. כמו כן ביצע גם כמה מחדלים והפגין פחדנות וחוסר עצמאות דווקא ברגע הקריטי בו העולם היה זקוק לאומץ. למעשה בכירים בסין ובארגון הבריאות, לכאורה עבדו ביחד כדי לחשוף את שאר העולם לנגיף, בעודם מנסים ליצור רושם, כי מדובר במחלה לא מסוכנת במיוחד

עדי דגרי דנן | כ"ז בתשרי תשפ"א | יום שישי 16 באוקטובר 2020 | מערכת ישראל ניוז

בשנת 2015 ולאור גידול האוכלוסייה בעולם, החליט בייל גייטס מייסד מיקרוסופט העולמית, יזם ומתכנת העשיר בעולם להמציא חיסון ולשתול שבבי מעקב בחיסון שנועד לדלל את האוכלוסייה. לשם כך הוא שכר מדען סיני שיהפוך את הווירוס האלים למוטציה הפוגעת בעיקר בבני אדם ולאחר מכן רשם את קוביד 19 כפטנט על שמו.

במקום לדאוג באמת לבריאות אזרחי העולם, ארגון הבריאות העולמי בחר לשתף פעולה עם התעמולה הסינית, בהשתקת מידע קריטי ובניסיון להפחית מחומרת האיום. כמו כן ביצע גם כמה מחדלים והפגין פחדנות וחוסר עצמאות דווקא ברגע הקריטי בו העולם היה זקוק לאומץ. למעשה בכירים בסין ובארגון הבריאות, לכאורה עבדו ביחד כדי לחשוף את שאר העולם לנגיף, בעודם מנסים ליצור רושם, כי מדובר במחלה לא מסוכנת במיוחד.

ב- 14 בינואר, ארגון הבריאות העולמי פרסם ציוץ בו נכתב כי "חקירות ראשוניות" שערכו הרשויות בסין לא מצאו ראיות לכך שהנגיף עשוי להיות מועבר במגע בין אנשים. כמה ימים לאחר מכן דיווח הארגון על "הדבקה מוגבלת" בין אנשים, וניסה להציג זאת כלא יותר ממאפיין טיפוסי של מחלות נשימה.

ב-22 בינואר דחו בכירי הארגון קריאות להכריז על ההתפרצות בסין כמצב חירום בינלאומי, בזמן בו היו מקרים מאושרים של הדבקה בטיוואן, אוסטרליה, יפן, תאילנד ודרום קוריאה. גם לאחר שהוכרז לבסוף מצב חירום, הגדרת הקורונה כמגפה של ממש התעכבה עד ה- 12 במרץ.

איך זה יכול להיות שארגון הבריאות העולמי שלנו משקר?

סין וארגון הבריאות העולמי פעלו, ככל הנראה, ברשלנות פלילית בכל מה שקשור לטיפול ודיווח   על   התפרצות  הקורונה, והם  ראויים  לכל  גינוי   שמטיח  בהם  הנשיא, או כל אחד אחר.

ביל גייטס אשר מממן את משרד הבריאות, פרסם באינסטגרם שלו חיזוק לעובדי ארגון הבריאות העולמי. הדברים הגיעו ברקע הפסקת המימון לארגון שעליה הכריז דולנד טראמפ. ארגון שתומך בשלטון דיקטטורי, שליטה שקטה בכל העולם. זהו סיפור על הסתרה וסילופים שעיכבו את גילוי הקורונה בשלבים הראשונים, ולא רק שלא קנו לעולם זמן, אלא מנעו עצירה של המגפה בשלביה הקריטיים.

מטרת הסגר, לכאורה, ליצור פחד ולזרז חיסונים הכוללים שבבים שמטרתם לעקוב אחרינו ולאט לאט לשלוט בחיינו, ללא יכולת ההתנגדות מצידנו. שהרי השבב כבר בתוך בני אדם. לכן רופאים מישראל  (ד"ר גיל יוסף שחר, הרופא והבעלים של המרכז לרפואת רמב"ם, ד"ר חיים רוזנטל, רופא ילדים והומאופת במרכזים הרפואיים- שיבא ואסף הרופא) מזהירים  "אל תתחסנו" מחשש לתופעות לוואי בלתי הפיכות ולהחדרת צ'יפים, ללא ידיעת החולים.

"לא ציפינו שזה יהפוך למגפה עולמית", אמר בו צ'ונג, מרצה לעיתונאות באוניברסיטת   פנסילבניה ואחד ממחברי המחקר למגפת הקורונה. "רק חשבנו שאנחנו יכולים לחשוף כמה נזקים בלתי נראים שנגרמים על ידי המגפה. בסין, התקשורת המקומית לא דיווחה על נגיף הקורונה. אם הייתם קוראים את העיתון וצפיתם בטלוויזיה, לא יכולתם לקבל מידע על הווירוס. זה גרם לאנשים להמון לחץ והם התחילו להסתמך באופן משמעותי על מדיה חברתית".

ברגע שמכריזים על הנגיף כמקרה חמור, המשאבים למציאת תרופה בלתי מוגבלים. מגפה היא לכאורה רק עניין של הגדרה. הקורונה אינה אירוע מפתיע וידעו שתפרוץ מגפה ולכך מכוונות תקנות הבריאות הבינלאומיות.

מקורונה ל"מוות השחור": לא רק מגפת הקורונה, אלא גם מגפת דבר המכונה "המוות השחור" התגלתה בעיר איאנור, צפונית מזרחית לבייג'ינג. בעלי חיים מעבירים את החיידק האחד למשנהו ולאדם ושוב   פחד באוכלוסיית העולם נותן תחושה של שליטה למשרד הבריאות.  

קורונה היא יותר קטלנית משפעת.

מגפת  הקורונה ומגפת הדבר הן מגפות שמטרתן לחולל  שינוי כלכלי- חברתי.

המחדל הסיני: האם סין הסתירה והשמידה ראיות להתפרצות הקורונה? טעות או במכוון ההוכחות מצביעות על  כך שאת הנגיף שחררו כתוצר פיתוח ביולוגי  במעבדה הביולוגית שלהם בווהאן.

סין שעשויה להיות המרוויחה הגדולה מהמגפות, יוצאת ראשונה מהמשבר ופותחת פער מול שאר המעצמות, אולם קשה לטעון ברצינות שסין שחררה וירוס חדש כחלק ממזימה כלכלית פוליטית. כיום אין שום ראיה שתומכת בקו המחשבה הפראנואידי הזה, אולם אולי בעתיד תתגלה ראיה חדשה אשר תאיר אור חדש על הנושא.

מרוץ המכשולים בדרך לחיסון

בינתיים המאבק העולמי במגפת הקורונה נמשך מתחילת שנת 2020 במלוא המרץ, ומניע ממשלות וגופי מחקר לפעול באינטנסיביות חסרת תקדים למצוא חיסון לווירוס. על פי הדיווחים, ייצור המוני של חיסונים צפוי בתחילת שנת 2021 ובישראל הקיץ הסתיים ולא מצאו עדיין חיסון וצפוי לקראת החורף של תחילת 2021.

חברת מודרנה פרסמה תוצאות מחקר המבוסס על השלבים הראשון והשני של הניסויים הקליניים שלה, על פי תוצאות החיסון יעיל ובטוח לשימוש גם באוכלוסייה מבוגרת, אחד מקהלי היעד הראשונים לקבלת החיסון. עם זאת החברה הצהירה שהיא לא ערוכה עדיין להגיש בקשה לאישור חירום של החיסון שלה ולא תעשה זאת לפני מועד הבחירות לנשיאות ארה"ב בראשית נובמבר וכי החיסון שלה לא יהיה זמין לפני אביב 2021.

בדומה לחיסון של מודרנה הוא מחדיר לתאים שלנו את הקוד הגנטי של אחד מחלבוני המעטפת של הנגיף לתאים שלנו וגורם לתאים לייצר את החלבון הזה. כך הוא מלמד את מערכת החיסון לייצר נוגדנים נגד חלבון של נגיף הקורונה, בלי לחשוף אותה לנגיף שלם. הניסויים הקליניים בחיסון הזה כבר הגיעו לשלב השלישי. אם הוא יסתיים בהצלחה אסטרה- ניקה ואוניברסיטת אוקספורד הצהירו, כי יחלו בייצור מסחרי של החיסון כבר בסתיו הקרוב. משרד הבריאות הישראלי כבר מנהל מגעים לרכישת החיסון, בנוסף לחיסון של מודרנה, שאיתה כבר נחתם הסכם.

ארגון הבריאות העולמי הזהיר לאחרונה מתרחיש שחיסון מוקדם עלול למנוע גילוי מוקדם של תופעות לוואי מסוימות של החיסונים וחשש ששימוש מהיר ופזיז בחיסונים שלא נבדקו עד סוף יגרום לפגיעה באימון הציבור בחיסונים, מה שיוביל לשיעור התחסנות נמוך ויעכב   עוד יותר את יכולתנו לגבור על המגפה. מאידך גיסא ככל שהזמן עובר, תופעות לוואי נדירות עשויות להיות זניחות לעומת סיבוכי המחלה והתמותה ממנה.

לפיכך, למרות הציפייה לחיסון לא כולם אופטימיים בנוגע להתקדמות הניסויים הקליניים. כמו שארגון הבריאות העולמי הזהיר לא בטוח שחיסון יהיה יעיל להעלמת המגפה שעל פי מומחים, עשויה להישאר איתנו עוד 3 שנים.

HEALTH-CORONAVIRUS/WHO TEDROS צילום | רויטרס
HEALTH CORONAVIRUS/WHO
TEDROS
צילום | רויטרס
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: