מבזקים

ריבלין לחיילים וחיילות מצטייני הנשיא: "אין כמוכם"

תוכן עניינים

לאחר ציפייה מרובה, נשיא המדינה והרמטכ״ל העניקו הערב את אותות ההצטיינות ל-120 החיילים והחיילות מצטייני הנשיא לשנת תש"פ

רן לוי | כ"ה באלול תש"פ | יום שני 14 בספטמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה: "צה"ל הוא לא רק הצבא של כולנו. צה"ל הוא כולנו. והוא חייב להישאר כזה. צבא עם ממלכתי, מעל לכל מחלוקת. מחוץ לשיח הפוליטי, ומחוץ לווכחנות. צבא ההגנה לישראל הוא צבא העם. צבא שבא מן העם ופועל למען העם. צבא שדואג לכלל חלקי החברה הישראלית"

"אין כמוכם" קרא נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אל החיילים והחיילות מצטייני הנשיא לשנת תש"ף, להם העניק יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי את 120 אותות ההצטיינות. הטקס התקיים הערב, יום שני, כ"ה באלול, 14 בספטמבר, בבסיס הקרייה בתל אביב. הענקת האות מתקיימת מידי שנה בטקס העצמאות המסורתי, אך השנה נדחתה בעקבות המאבק בנגיף הקורונה.

הנשיא והרמטכ"ל הצדיעו לחיילים המצטיינים בתורם, אשר נבחרו והומלצו על ידי מפקדיהם לקבל אות הצטיינות מהנשיא על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצה"ל ולמדינת ישראל. ל-120 המצטיינים מעניקה אגודת "יחד למען החייל" מלגת לימודים/הכשרה מקצועית, תרומת אגודת ידידי יחד למען החייל בריטניה.

"חבורה עם ראש גדול, כתפיים רחבות, הפנים הכי יפות שלנו. פניה של המצוינות הישראלית; מצוינות שבאה לידי ביטוי בהתמדה ובנחישות, בהתנדבות, ברצון לתרום ולתת, באחריות, במסירות, במחויבות, במקצועיות, ביוזמה ובחדשנות. בשמי, בשם כל אזרחי מדינת ישראל, אני מצדיע לכם. אני גאה בכם. כל הכבוד לכם!" אמר הנשיא בגאווה.

"בימים האחרונים קראתי את הנימוקים שבזכותם זכיתם להיות מצטיינים. התמלאתי גאווה," ציין הנשיא ואמר: "יש ביניכם חיילים וקצינים מן המרכז ומהפריפריה. מהעיר ומהכפר. מההתיישבות, הקיבוץ והמושב. חילוניים ודתיים, יהודים ולא יהודים, עולים חדשים וותיקים. חיילים בודדים שבאו לכאן מעבר לים ומתנדבים – אשר התעקשו לשרת בצה"ל. מכל החילות ומכל התפקידים. אתם יחד, כולכם, מיצגים את צה"ל כצבא העם, צבא מגוון, ששעריו פתוחים לכול. מקור להשראה ולגאווה, סיבה וסמל לתקווה ישראלית!"

"כאשר נולדתי, ואומרים שזה היום לפני 81 שנה, מדינת ישראל עדיין לא קמה," אמר הנשיא והוסיף לספר: "כילד, אסרו עלינו להניף את דגל ישראל, אבל לא יכלו לאסור עלינו לחלום, ואנחנו חלמנו. חלמנו שתהיה לנו מדינה משלנו. רצינו שיהיה לנו צבא חזק, חלמנו על עצמאות וריבונות, והנה אתם מגשימים את החלום! מראשית ימיה של מדינת ישראל, היווה האדם, מקור כוחה וסוד עוצמתה. ובאדם טמון גם יתרונו הממשי של צה"ל. ההון האנושי הייחודי שלנו, הוא אשר מבטיח יותר מכל שנוכל לעמוד יחד, מתוך ערבות הדדית, באתגרים המורכבים העומדים לפתחנו."

הנשיא התייחס לתקופה הנוכחית ואמר בחשיבות: "בימים הרי גורל אלה, משימתו העליונה של צה"ל – הגנה על מדינת ישראל, היא גם משימתו האישית של כל אחת ואחד ממשרתיו ושל כל אחד ואחת מאיתנו- הגנה על הבית, הגנה על המשפחה, על אבא ואמא, וסבא וסבתא. הקשר ההדוק, הבל יינתק בין צה"ל לעם, הוא מאפיין ייחודי לצבא ההגנה לישראל. זה ייחודו. זה גם כוחו."

עוד הוסיף: "רק בחודשים האחרונים קיבלנו עוד דוגמא לאופן שבו צבא ההגנה לישראל, נרתם לאתגר הלאומי של המלחמה במגפת הקורונה וחיילות וחיילים מסייעים לכלל חלקי החברה הישראלית מקצה הארץ עד קצה: בבני ברק ובטירה בבית שמש ובטבריה בדיר אל אסאד, בירושלים. אבל, צה"ל הוא לא רק הצבא של כולנו. צה"ל הוא כולנו. והוא חייב להישאר כזה. צבא עם ממלכתי! מעל לכל מחלוקת. מחוץ לשיח הפוליטי, ומחוץ לווכחנות. צבא ההגנה לישראל הוא צבא העם. צבא שבא מן העם ופועל למען העם. צבא שדואג לכלל חלקי החברה הישראלית."

"כשאני מביט בכם אני יודע – יש לנו על מי לסמוך!" אמר הנשיא לחיילי וחיילות צה"ל הפועלים לאורך כל השנה, ביבשה באוויר ובים, בגלוי ובהסתר למען ביטחון ישראל, ושלח מעל במה זו ברכת שנה טובה ומתוקה לכלל החיילים. עוד הודה הנשיא למשפחות היקרות שלא נמצאות במעמד זה, ושלח חיבוק חם למשפחות השכולות, לפצועים ולמשפחות הנעדרים שאנו מחויבים בשיבתם הביתה. "מי יתן והשנה הבאה תהיה שנה שבה נחזור להיפגש ולהתחבק, בבריאות ובאושר. תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה. שנה טובה ומתוקה."

מדברי נציגת המצטיינים, סגן יעל אלפי: "עשייתנו היום-יומית לא נעשתה ולא נעשית על מנת לקבל כבוד והוקרת תודה, בעבורנו היא דרך חיים. אנו כולנו מאמינים שחובתנו ופירוש גם זכותנו לעשות למען הכלל ולתת מעצמנו הכל למען הנכס היקר ששמו מדינת ישראל."

צילום | חיים צח/לע"מ
צילום | חיים צח/לע"מ
צילום | חיים צח/לע"מ
צילום | חיים צח/לע"מ
צילום | חיים צח/לע"מ
צילום | חיים צח/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: