מבזקים

פרס ביטחון ישראל הוענק הערב בבית הנשיא

תוכן עניינים

פרס ביטחון ישראל לשנת 2020, תש"פ הוענק לשלושה פרויקטים מצטיינים של המוסד, צה"ל, שב"כ, מפא"ת במשרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות. כמו כן הוענק פרס על מפעל חיים לא' מהמוסד על יזום פתרונות טכנולוגיים

סוזן אבו רביעה | כ"ד באלול תש"פ | יופ ראשון 13 בספטמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: "הפרויקטים הזוכים, הם בשתי מילים, חוצפה ישראלית. זו לא רק היכולת הגבוהה, זו לא רק החשיבה מחוץ לקופסה, זו לא רק עבודת הצוות, זה בעיקר, תמיד תמיד להקדים את האויב, ולהראות לו את הגב".
שר הביטחון, בני גנץ: "אני גאה בכם, חיילי ועובדי מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות, שפועלים כל השנים בצללים. הפרס הזה הוא כמילות הערכה ותודה, על אין-ספור השתיקות המבורכות שגזרתם עלינו"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, העניקו הערב, (יום א') בטקס חגיגי בבית הנשיא בירושלים, את פרס ביטחון ישראל עבור פרויקטים ופעילויות שתרמו לביטחון המדינה ולשמירה על עוצמתה ויתרונה האיכותי בשדה הקרב, הן בהיבט הטכנולוגי והן בהיבט המבצעי.

פרס ביטחון ישראל, על שם אליהו גולומב, מחולק זה למעלה מששה עשורים, עבור פעילויות, מערכות ופרויקטים מבצעיים, שהינם פרי פיתוח טכנולוגי חדשני ושתרמו במידה רבה במיוחד לביטחון המדינה. הפרויקטים הזוכים מתמודדים עם איומים מהותיים על מדינת ישראל ומספקים מענה מבצעי ייחודי, המבוסס על הישגים טכנולוגיים מרשימים.

הפרויקטים הזוכים (בסדר אקראי):
• פרויקט שהוגש ע"י המוסד, חברת רפאל, חיל האוויר ויחידת האיסוף המרכזית באגף המודיעין. במסגרת הפרויקט, שמקנה לצה"ל יכולות ייחודיות, בוצעו פריצות דרך טכנולוגיות והופגנו חזון יוצא דופן, יצירתיות ונחישות.
• פרויקט שפותח בתעשייה האווירית, בשיתוף עם חיל האוויר, מפא"ת במשרד הביטחון, רפאל ו'אלביט מערכות'. הפרויקט בוצע בתעוזה ונחישות גבוהים, התמודד עם פערי ידע טכנולוגיים חסרי תקדים ומאפשר קפיצת מדרגה ביכולות צה"ל.
• פרויקט שפותח ומומש ע"י אגף המודיעין יחד עם שירות הביטחון הכללי (שב"כ). הפרויקט כולל פיתוחים חדשניים בתחומים מגוונים ותורם תרומה משמעותית לביטחון המדינה.
• בנוסף, יוענק השנה פרס מפעל חיים לא' מהמוסד, על תרומה ארוכת שנים לביטחון המדינה ועל יזום פתרונות טכנולוגיים רבים, תוך הפגנת כישרון יוצא דופן, יצירתיות, סקרנות ותעוזה.

דברי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בטקס פרס ביטחון ישראל: ״פרס ביטחון ישראל מוענק למצטיינים שבנו, לאלו המעניקים לנו את היכולת לישון בשלווה. הפרויקטים הזוכים, הם בשתי מילים – חוצפה ישראלית. זו לא רק היכולת הגבוהה, זו לא רק החשיבה מחוץ לקופסה, זו לא רק עבודת הצוות, זה בעיקר – תמיד תמיד להקדים את האויב, ולהראות לו את הגב. גם בימי הקורונה – המאפילים על העולם אויבינו חורשים נגדנו רעות. ישראל מדינה איתנה, אך כמו תמיד, אנו נעמוד על משמר חלקת האלוהים הקטנה שלנו. אנחנו נדאג, בכל דרך, כי המבקש לפגוע בנו לא יראה אור יום, וייאלץ לחיות במסתרים.

הסכם השלום בין ישראל לאמירויות, הוכיח, פעם נוספת, את החזון מרחיק הלכת של "קיר הברזל". רק נחישות, אמונה, עוצמה ביטחונית וטכנולוגית, לצד לכידות וממלכתיות, יאפשרו בניין של ישראל חזקה, איתה כדאי ורצוי לכרות ברית, ברית שלום".

שר הביטחון בני גנץ אמר למקבלי הפרס: אני גאה בכם, חיילי ועובדי מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות, שפועלים כל השנים בצללים. הפרס הזה הוא כמילות הערכה ותודה, על אין-ספור השתיקות המבורכות שגזרתם עלינו".

גנץ התייחס לדיונים המתקיימים כעת בישיבת הממשלה ואמר: "גם מול הקורונה אנו פועלים במקומות קרובים ורחוקים, אנחנו מפתחים אמצעים טכנולוגיים חדשניים בשיתוף פעולה עם מדינות שונות, ופועלים כדי למצוא חיסון שיביא מזור למגיפה הנוראה ואנחנו הולכים ומתקרבים אל היעד. בינתיים, אלפי חיילי צה"ל יסייעו לראשי הרשויות והערים, נגיע לכל בית של קשיש או קשישה, נגיש סיוע בכל מוקד התפרצות".

בנושא הסכמי הנורמליזציה עם בחריין ואיחוד האמירויות אמר גנץ: "אני מברך את ראש הממשלה שיצא הלילה לוושינגטון.יחד איתכם, אנשי מערכת הביטחון, נמנף את הנורמליזיציה וקידום היחסים עם מדינות שונות באזור, ליצירת חזית מול איומים משותפים, ונביא לשיתופי פעולה כלכליים שיחזקו את הביטחון ויסייעו לכלכלה הישראלית לצאת מהמשבר. את כל זה נעשה תוך שמירה על היתרונות הביטחוניים של ישראל באזור".

על פרס ביטחון ישראל:
על הענקת פרס ביטחון ישראל החליט ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון, דוד בן גוריון, שרצה להעניק ביטוי לתרומת אנשי המחקר והפיתוח לביטחון מדינת ישראל. הפרס נקרא על שמו של אליהו גולומב ז"ל, המפקד הבלתי מוכתר של ארגון 'ההגנה', שהשנה מציינים 100 שנה להווסדו. בין הפרויקטים שזכו בפרס ביטחון ישראל בעבר, ניתן לציין את העוזי, הגליל, מטוס הכפיר, טיל גבריאל, טיל פופאי, טנק מרכבה סימן 3, משפחת טילי אוויר- אוויר של רפאל החל משפריר (בשנות ה- 60) וכלה בפיתון 4 (בשנות ה- 90), מערכות ההגנה מפני טילים- ה'חץ', מיירט ה'חץ 3', 'כיפת ברזל', מערכת 'מעיל רוח' להגנה אקטיבית על טנקים ונגמ"שים מפני ירי טילי נ"ט, מערכת צי"ד, פרויקט גילוי המנהרות, הפריצה לארכיון הגרעין האירני ועוד.

צילום | קובי גדעון/לע"מ
צילום | קובי גדעון/לע"מ
צילום | קובי גדעון/לע"מ
צילום | קובי גדעון/לע"מ
צילום | קובי גדעון/לע"מ
צילום | קובי גדעון/לע"מ
צילום | קובי גדעון/לע"מ
צילום | קובי גדעון/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: