מבזקים

איראן הוציאה להורג את המתאבק האלוף נוויד אפקארי

תוכן עניינים

המשטר האיסלאמי באיראן הוציא להורג הבוקר את המתאגרף האלוף נוויד אפקארי בעקבות השתתפותו בהפגנות נגד המשטר באוגוסט 2018 ו"רצח" קצין בטחון. לטענת בני משפחתו מדובר בהודאה שהוצאה בעינויי תופת. שני אחיו נידונו ל 54 שנות מאסר

רות קרייתי | כ"ג באלול תש"פ | 12 בספטמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

את מה שאירע הבוקר, אי אפשר שלא לתאר במילים אלו: רצח מזעזע של המשטר האסלאמי שהוציא להורג הבוקר, שבת, את המתאבק האלוף והאסיר הפוליטי נוויד אפקארי. במעשה אכזרי זה מבקש המשטר להראות לאיראנים כי השתתפותם בהפגנות שלום נגד המשטר יכולים לגרום להוצאתם להורג.

האלוף האיראני נעצר עם שני אחיו וואהיד וחביב אפקרי שנידונו ל -54 שנות מאסר ושישה חודשי מאסר בפועל, 27 שנים ושלושה חודשי מאסר בהתאמה. על שלושתם נגזרו גם 74 ריסים. נאוויד אפקרי, סגן אלוף היאבקות הנוער באיראן, נידון למוות פעמיים בגין השתתפותו יחד עם אחיו ברצח מאבטח ברשות אספקת המים והביוב בשיראז ובהשתתפות בהפגנות באוגוסט 2018. האחים אפקרי סיפרו כי הודאותיהם על "השתתפות ברצח קצין ביטחון" נלקחו מהם בעינויים. אימם של שלושת האחים, בהיה אפקארי הדגישה בהודעת וידאו כי בנה ואהיד עונה כל כך "פיזית ונפשית" דבר שגרם לו לשלוח יד בנפשו והוא ניסה להתאבד שלוש פעמים. לדבריה, בנה ואהיד "עונה קשות כדי להודות נגד אחיו נוויד".

לפני כשבוע ביקש נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ מהמשטר לחוס על חייו. הוא צייץ בטוויטר: "שמעתי שאיראן מתכוונת להוציא להורג כוכב היאבקות אדיר ופופולרי, נוויד אפקארי בן ה-27, שמעשהו היחיד היה להשתתף בהפגנות נגד הממשלה. הם מחו על "ההחמרה במצב הכלכלי והאינפלציה." בציוץ נוסף נכתב: "למנהיגי איראן, אודה לכם מאוד אם תחוסו על חייו של הגבר הצעיר הזה ולא תוציאו אותו להורג. תודה!".

נוויד אפקארי
נוויד אפקארי
האלוף המתאבק נוויד אפקארי
האלוף המתאבק נוויד אפקארי
האם בהיה אפקארי
האם בהיה אפקארי
טראמפ מצייץ בטוויטר
טראמפ מצייץ בטוויטר
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: